„Chrysler Group“, „Ford“ ir „General Motors“ pirkdavo kai kurias detales iš „Honda“, „Mazda“, „Mitsubishi“, „Nissan“, „Toyota“ bei „Subaru“ koncernų per pastarųjų kompanijų tiekėjus, tačiau JAV teisingumo departamentas nustatė, kad tiekiamų komponentų kainomis buvo spekuliuojama.
Teigiama, jog už neteisingą kainą parduotos detalės sumontuots daugiau nei 25 mln. automobilių. Anot analitikų, JAV rinkoje dėl tokių neteisingų kainų vartotojai Japonijos koncernams permokėjo maždaug 5 mlrd. JAV dolerių (apie 12,7 mlrd. Lt). Afera tęsėsi daugiau nei dešimtmetį.
Dėl to devynios kompanijos bei du aukšti Japonijos koncernų pareigūnai Jungtinėms Valstijoms turės sumokėti 745 mln. JAV dolerių (1,89 mlrd. Lt) baudą.
Tyrimo metu JAV teisingumo departamento specialistai nustatė, kad du aukšti, detalių kainas nustatantys pareigūnai slapta kalbėdavo telefonu ir naudodami tam tikrus kodinius žodžius spekuliavo detalių kainomis.
Pranešama, jog į aferas įsivėlė tokios tiekėjos, kaip „Hitachi Automotive Systems“, „Jtekt Corp“, „Mitsuba Corp“, „Mitsubishi Electric Corp“, „Mitsubishi Heavy Industries“, „NSK“, „T.RAD co“, „Valeo Japan Co“ ir „Yamashita Rubber“.
Jos per Japonijos gamintojus JAV rinkai tiekdavo saugos diržus, radiatorius, valytuvus, oro kondicionavimo sistemas, elektrinių langų ir vairo stiprintuvų mechanizmus.