Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Dakaras 2017: dykumų ralio trasa driekiasi per tris valstybes

2017 m. sausio 2 d. startuojančiame Dakaro ralyje komandos privalės įveikti daugiau nei 9 tūkstančių kilometrų trasą, kuri drieksis per tris Pietų Amerikos valstybes: Paragvajų, Argentiną ir Boliviją.
Dakaro ralio trasa
Dakaro ralio trasa / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Prie starto linijos stos tik 83 visureigiai. Tiek mažai buvo tik pirmose lenktynėse (80) ir 1993 m. – 65. Sunkvežimių kategorijoje situacija kiek geresnė, bet irgi neblizganti – 50 ekipažų. Stabilus tik motociklų ir keturračių skaičius: atitinkamai 146 ir 37.

Aukštikalnių ralis

4D – yra toks „Dakar 2017“ apibūdinimas. Kas ta ketvirtoji dimensija? O gi aukštis virš jūros lygio. Pasakysite, kad nieko naujo? Taip, tai buvo akcentuojama ir pernai, bet šį kartą tai pasieks kraštutinumus, sako lenktyninkas Saulius Jurgelėnas.

Daugiau nei pusė trasos bus 3000 metrų, o kartais beveik 5000 metrų aukštyje virš jūros lygio. Maždaug savaitę lenktynininkai ir mechanikai praleis aukštikalnėse, o kad nebūtų nuobodu – organizatoriai ten surado smėlio ir kopų. Taip, Afrikoje buvo smėlio ir kopų, bet ne 3–4 km aukštyje. Maratono starte Paragvajuje tikimasi 40 laipsnių karščio, o po kelių dienų Bolivijoje naktimis gali būti ir neigiama temperatūra. Prie tokių greitų aplinkos sąlygų pokyčių organizmas nespės deramai taikytis. Bus sunku. Visiems be išimties.

Pirmas etapas: prologas

39-asis „Dakaro“ maratonas prasidės simboliškai – 39 kilometrai apšilti Paragvajuje. Galima tai pavadinti ir prologu, po kurio ekipažai susirikiuos pagal pajėgumą rimtai kovai. Priminsiu, kad antrojo greičio ruožo starto tvarka priklausys nuo pirmojo rezultatų. Šis etapas primins klasikinį ralį ant raudono grunto. Jei bus sausa ir nevėjuota – viskas skendės dulkėse, jei palis – taps pavojingai slidu. Atrodo paprasta, bet organizatoriai paslėpė keletą „razinų-siurprizų“.

Antras greičio ruožas: 275 km

Antrasis greičio ruožas (275 km) primins praėjusio „Dakaro“ pradžią: vingiuota, nedideli serpantinai, dulkės ir šiek tiek purvo. Trasa eis viena karščiausių Argentinos vietovių. Neabejotinai daugelio vairuotojų nervus tampys važiavimas dulkėse. Iš viso antrąją dieną dalyviai nuvažiuos per 800 km.

Trečia diena: pakilimas iki 4895 m

Trečioji diena bus permaininga – gana žalią peizažą ims keisti kalvos ir kalnai, pusdykumės ir karščiu alsuojantys slėniai su sausvagėmis. Čia dalyviai susidurs ir su pirmosiomis bekelės atkarpomis. Ryte laukia startas 280 m aukštyje, o trasos pabaigoje lenktynininkai turės pakilti net į 4895 m aukštį virš jūros lygio.

Kalnų trasos nejuokingai pavojingos. Bendras dienos maršrutas – 780 km, iš jų 364 km greičio ruože.

Ketvirta diena: 461 km lenktynių, kurių metu atkris silpniausi

Ketvirtą dieną trumpas pervažiavimas (105 km) ir 461 km lenktynių. Vidutinis dienos aukštis 3,5 km, o kartais teks pasiekti ir 4 km virš jūros lygio. Dalyviams teks ne tik galynėtis su aukštikalnių liga, bet ir su aukštomis kopomis. Kad šturmanams nebūtų liūdna, organizatoriai paruošė painų bekelės meniu. S.Jurgelėno manymu, šis etapas taps pirmuoju rimtu „filtru“ – atkris silpniausiai pasiruošę ar padarę rimtas klaidas.

Penktoji diena: 800 km - 4200 m aukštyje

Kuo toliau, tuo sunkiau – aukštis tik didės, o dienos kilometrai ilgės. Penktoji diena pasižymės peizažo įvairove, besikeičiančia danga ir tempu, greičio ruožo pabaigoje laukia du kopų masyvai.

Šeštoji diena: greičio ruožai

Nuovargio ir aukštikalnių iškankinti lenktynininkai bei mechanikai su viltimi ir nerimu žvelgs į šeštąją dieną – 4200 m aukštyje nuvažiuoti beveik 800 km, iš kurių net 527 km greičio ruože!

Poilsio diena

Anot organizatorių, La Paso miestą dauguma pasieks jau sutemus. Gerai, kad čia lauks viena poilsio diena. Po poilsio dienos laukia maratoninis ruožas, t.y. kitame bivake (stovyklavietėje) lenktynininkai galės remontuoti savo transporto priemones tik savo jėgomis.

Septintas greičio ruožas: smėlingi 322 km

Septintasis greičio ruožas nuves iš La Paso į gerai pažįstamą Ujūnį. Nors pats ruožas ir ne itin ilgas (322 km), bet labai smėlingas. Iš vienos pusės tai gerai – smėlis nėra toks žiaurus važiuoklei, bet visada yra pavojus nesėkmingai klimpstant pasvilinti sankabą. O ją savo jėgomis ekipažui tikrai nėra lengva pasikeisti.

Aštuntas ruožas: kanjonai, kalnų perėjos

Aštuntasis ruožas praeis pažįstamomis apylinkėmis, bet trasos bus naujos. Diena nusimato labai ilga – bendras atstumas beveik 900 km, iš kurių 492 km bus greičio ruožas. Pagrindiniai dienos akcentai: kanjonai, smėlingi ruožai ir paskutinės itin aukštos kalnų perėjos (iki 4,5 km). Žiūrovų laukia „desertiniai“ peizažai: įvairiaspalvės uolos, įspūdingi kanjonai, smėlio laukai, kontrastuojantys su kalnais.

Devintas ruožas: 98 proc. bekelės

Toliau laukia dar viena ilga diena – 977 km! Tiesa, tik 406 km ilgio greičio ruožas. Bet ne bet koks – 98 proc. bekelės. Tikras iššūkis šturmanų navigacijos gebėjimams. Taip pat išliks vis dar didelis aukštis – 3 km virš jūros lygio. Anot organizatorių, šiame ruože spręsis lyderių likimas.

Dešimtas ruožas: tikras kratytuvas

Dešimtasis greičio ruožas vis dar tokiame pačiame aukštyje, bet, tikėtina, visi išlikusieji bus jau su tuo apsipratę. Greičio ruožo pradžioje organizatoriai paruošė tikrą kratytuvą – kalnuotoje vietovėje visi galės pasitikrinti savo kaulų (ypač stuburų) tvirtumą. Negailestingi akmenuoti kilometrai kalnuose ne tik žmonėms, bet ir technikai. Pabaigoje laukia klaidi, banguota ir vingiuota dalis. Dienos pabaigoje nesunkai pagal kėbulus bus galima nustatyti labiausiai klydusius.

Vienuoliktas ruožas: vėl kopos

Tik priešpaskutinę dieną aukštis nebekankins nei technikos, nei žmonių. Paprastai pabaigos kilometrai būdavo „raliniai“. Šį kartą vėl siurprizas – 50 km ruožo pradžioje bus kopos! Tai ir puiki vieta aplenkti varžovus, bet puiki vieta užstrigti. Toliau seks klasikinio ralio kilometrai.

Dvyliktas ruožas: paskutiniai 64 km

Paskutinę dieną lenktynininkų laukia nelabai ką lemiantys 64 km, o paskui – daugiau kaip 700 km kelio į Buenos Aires. O čia jau fanfaros, vėliavos, džiaugsmo šūksniai ir šypsenos tiems, kas ištvers beveik dviejų savaičių pragarą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius