1991-aisiais „Mazda“ Le Mano 24 valandų lenktynėms paruošė tikrą bombą – keturių rotorių, 2,6 litro atmosferinį variklį turintį 787B. Šio automobilio skleidžiamas garsas yra, buvo ir bus unikalus. Ir to pakartoti, panašu, nepajėgs joks kitas gamintojas – po šios japonų pergalės rotoriniams varikliams nebeliko vietos Le Mane. Nuo to laiko galingiausioje prototipų klasėje „Mazda“ automobilių nebebuvo.
Tačiau šių metų kovo mėnesį buvo pristatyta nauja JAV bei Kanadoje organizuojama lenktynių serija – „United Sports Car Championship“ (USCC). Čia visi dalyviai bus skirstomi į keturias skirtingas klases: „Prototype“, „Prototype CHallenge“, „GT Le Mans“ ir „GT Daytona“.
„Mazda“ pristato savo bolidą prototipų („Prototype“) klasei. Teigiama, kad „SKYACTIV-D Smart Diesel“ variklį turintis automobilis turi ne tik šį tą bendro su lenktyniniu „Mazda 6“ automobiliu, bet ir serijinėmis mašinomis. Mat, daugiau nei pusė (51 procentas) variklio detalių yra visiškai standartinės, o pagal svorį – net 63 procentai detalių sutampa su gamyklinėmis.
Teigiama, kad automobilio pirmieji viešieji bandymai bus pradėti sausio 3-5 dienomis. Galbūt apšilę USCC lenktynėse japonai nusitaikys ir į Le Maną?