– Naujame KET punkte rašoma, jog draudžiama vairuoti TP neteisėtai organizuotose TP lenkynėse. Apibrežkime kas yra neteisėtai organizuotos TP lenktynės?
– KET reglamentuoja eismo tvarką viešo naudojimo keliuose, būtent ten, kur vyksta eismas. Jegu varžybos organizuojamos uždaroje teritorijoje, KET nuostatos netaikomos. Jeigu „Nemuno žiede“ ar kitoje uždaroje teirtorijoje vyksta varžybos, šis KET punktas negalioja.
– Ar naujas KET punktas nesudarys prielaidų drausti automobilininkų klubams organizuoti varžybas?
Taisykle apibrėžiamos tik tos varžybos, kurias ketinama vykdyti ar organizuoti viešo naudojimo keliuose: magistraliniuose, krašto, rajoniniuose, savivaldybių prižiūrimuose keliuose
– Yra įvairių varžybų: bekelės, bagių, kurios vyksta uždarose teritorijose ir, kaip minėjau, KET šių varžybų nereglamentuoja. Taisykle apibrėžiamos tik tos varžybos, kurias ketinama vykdyti ar organizuoti viešo naudojimo keliuose: magistraliniuose, krašto, rajoniniuose, savivaldybių prižiūrimuose keliuose. Tokiu atveju būtina gauti atitinkamą leidimą. Be jo varžybų organizuoti negalima, tai yra draudžiama.
– Pone Rupkau, ar nėra vietos interpretacijoms, kas yra nelegalios lenktynės? Ką LASF laikytų nelegaliomis lenktynemis?
– Automobilių sporto federacija yra apibrėžusi, kas yra draudžiamos varžybos. Anot jos draudžiamos varžybos tos, kurios vykdomos nesilaikant Lietuvos automobiliu sporto kodekso reikalavimų, t.y. neturint organizatoriaus licenzijos, kurią išduoda LASF.
– Ar nėra įdinga tvarka, kai licenzijas išuoda tik LASF?
– LASF yra tarptautinės automobilių federacijos (FIA) narė ir vadovaujasi pasauline praktika bei tarptautiniais kodeksais, kuriuose šis straipsnis yra nurodytas. Dėl šio klausimo vyko diskusija.Kreipėmė ir išaiškinimo į FIA, jie patvirtino, kad varžybos turi būti organizuojamos tik turint licenziją.
– Ar tokiu būdu neapribojamos pramoginės lenktynes?
– Tikrai neribojamos. Viskas daroma siekiant saugumo. LASF neturi jokių teisinių įgaliojimų juridiniams asmenims drausti organizuoti įvairias varžybas, jas vykdyti privačiose teritorijose. Tačiau kada teismai nagrinėja ivykius, nutikusius tokiose varžybose, atsakomybėn traukia būtent tų varžybų organiztorius, kurie neturi licenzijos ir rengė varžybas, nesilaikydami Lietuvos automobiliu sporto kodekso reikalavimų.
LASF neturi jokių teisinių įgaliojimų juridiniams asmenims drausti organizuoti įvairias varžybas, jas vykdyti privačiose teritorijose
Teismuose šis dokumentas pripažįstamas, kaip vienas iš dokumentų reglamentuojančių automobilių sportą. Tai atsakomybes reikalas. Kiekvienas turi teisę pasirinkti, kur jis dalyvaus, kaip organziuos ir kokia bus atsakomybė.
– Kaip atsakomybė paskirstoma lenktynių organzitoriui ir dalyviui?
– Lietuvos automobilių sporto varžybose atsakomybė dalinama keturiems objektams: federacijai, dėl leidžiamų norminių aktų, kuriais remiantis yra rengiamos varžybos, varžybų organizatoriui, dalyviams ir žiūrovams. Visos šios atsakomybės tarpusavyje yra glaudžiai susijusios, vienos kitą papildo ir tuo pačiu atskirai neša ataskomybę. Nagrinėjant įvykius teisme yra atsižvelgiama kiek tai yra federacijos, organizatorių, dalyvių ir pačių žiūrovų atsakomybė.