Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Per finišo liniją – „Formulės-1“ bolido greičiu

Tapo gražia tradicija, kai jau keleri metai itin turtingoje ir turiningoje 1000 km tarptautinių lenktynių programoje atranda vietos ir „drago“ arba, kaip rekomenduoja sakyti kalbininkai, automobilių traukos lenktynėms.
Traukos lenktynės
Traukos lenktynės / Organizatorių nuotr.

Netaps išimtimi ir šiemetinės, penkioliktosios 1000 km lenktynės. Jau pačią pirmąją jų dieną, liepos 17-ąją, nuo 18.20 val. iki 22 val., o jei varžybos užsitęstų – ir ilgiau, Palangos lenktynių miestelyje apsilankiusių žiūrovų kraują kaitins drago lenktynių meistrai ir jų vairuojami monstrai, kai kurie iš jų išvystantys net po 1000 AG.

Šįkart varžytuvės didžiausiame šalies kurorte kartu bus ir šių metų šalies traukos lenktynių čempionato trečiojo etapo batalijos, todėl laukiama visų be išimties pajėgiausiųjų šią automobilių sporto šaką kultivuojančių meistrų ir svečių iš užsienio.

Dalyviai varžosi klasikinėse 1/4 mylios (402,336 metro) arba 1/8 mylios (201,168 metro) ilgio trasose. Iki čempionato pabaigos likusių dviejų etapų lenktynėse bei Palangoje, jo dalyviai išmėgins jėgas 1/8 mylios ilgio trasose.

Kaip su eiliniais, tegu ir greitais serijinės gamybos automobiliais įmanoma pasiekti tokius stulbinančius greičius? Tiesą sakant dažniausiai trasa skriejantį automobilį su serijine gamyba besieja nebent jo pavadinimas. 

Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės
Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės

„Rekordiniam važiavimui, trukusiam nepilnas devynias sekundes, rengiausi trejus metus“, – po Kazlų Rūdos aerodrome pasiekto rekordo, kai 1/4 mylios (402,336 metro) distanciją sportininkas nuskriejo per 8,99 sekundės, ties finišo linija išvystydamas stulbinantį 273 km/val. greitį, kalbėjo vienas tituluočiausių šalies traukos lenktynių meistrų vilnietis Ježis Chmelevskis. 

Žvelgdamas į jo ištobulintą „Volkswagen Corrado“ sunkiai beįžiūrėsi pirmykščių automobilio bruožų. Pakitusiu veidu, praturtintas rėmine konstrukcija jo gamybos „Eamvracer Jezomobil“, kurio ratus suka vos 2,0 litro darbo tūrio 16 vožtuvų „Volkswagen“ turbovariklis, išvysto sunkiai įtikėtiną 856 AG pajėgumą! 

Ir tai dar ne riba. Įdiegta azoto suboksidą, savotišką deguonį į variklio degimo kamerą tiekianti NOS sistema, šią arklių kaimenę padidina dar 150 galvų. Tad galima sakyti, kad po „Eamvracer Jezomobil“ variklio dangčiu tūno šiek tiek daugiau, nei 1000 arklių galia, leidžianti labai trumpoje distancijoje išvystyti tokį fantastišką greitį.

Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės
Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės

Dar vienas „drago“ lenktynių meistras, vairuojantis itin originaliai atrodantį savos konstrukcijos „BMW Altered“ ir paskui save sutraukiantis minias gerbėjų, klaipėdietis Aivaras Štikelis. Jis ne kartą gerino varžovams ir sau pačiam priklausiusius greičio rekordus RWD (automobilių, varomų galiniais ratais) klasėje. 

Beje, pakeliui į Palangą Aivaras Kazlų Rūdoje šalies traukos lenktynių čempionato antrojo etapo lenktynėse, kuriose varžėsi ir Latvijos sportininkai, pasiekė naują šalies rekordą 1/8 mylios (201,168 metro) ilgio trasoje, ją nuskriejęs per 6,11 sek. 

Tokio pat ilgio traukos lenktynių trasoje ir Palangoje startuosiantis A.Štikelis šį pasiekimą laiko orientyru ir kupinas ryžto jį pagerinti. Kaip ir dar du šalies atstovai, praėjusiame etape tapę šalies rekordininkais – FWD (priekiniais ratais varomų automobilių klasė) su „Ford Escort“ 201,168 metro trasą nuvažiavęs per 7,7 sek. Martynas Kieras ir jau minėtas J.Chmelevskis AWD (visais keturiais ratais varomų automobilių klasė) šią distanciją įveikęs per lygiai 6 sekundes.  

Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės
Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės

„Praėjęs etapas kaip niekad buvo dosnus rekordų. Tačiau svarbiausia, jog visų rekordininkų bei lyderių technika nė kiek nenukentėjo, ir visi jie kupini ryžto Palangoje važiuoti dar greičiau, tuo džiugindami 1000 km lenktynių žiūrovus, – sako Jonavos automobilių sporto klubo „Žaibelis“, daug prisidedančio organizuojant Lietuvos „drag“ čempionatą, direktorius Edvinas Preckailo. – Ko reikia, kad šis greičiausiųjų lenktynininkų susitikimas Palangoje taptų tikra švente patiems sportininkams ir žiūrovams? Tik gero oro ir sausos trasos, o entuziazmo bei parako mums tikrai nestinga“. 

Lietuvos traukos lenktynių čempionato trečiojo etapo dalyviai Palangoje varžysis dėl Lietuvos policijos, skatinančios tik gerai organizuotas lenktynes ir norinčios, kad žmonės lenktyniautų trasose, o ne gatvėse, įsteigtų taurių. 

Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės
Organizatorių nuotr./Traukos lenktynės

Priminsime, jog neoficialus automobilių traukos lenktynių pasaulio rekordas priklauso amerikiečiui Nicolasui Brunetui, kuris savos konstrukcijos bolidu, varomu  modifikuoto 2,0 litro „General Motors“ variklio, ketvirtį mylios įveikė per 6,71 sekundės, o finišo liniją kirto 333 km/val. greičiu.  

Naujas rekordas keturcilindrių variklių kategorijoje liko neoficialiu tik todėl, kad lenktynių metu „Napierviille“ (Kanada) lenktynių trasoje nebuvo oficialų rekordą fiksuoti įgaliotų atstovų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius