Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5

Turbūt niekam nėra paslaptis, jog SAAB markės automobiliai nepatenka į populiariausių automobilių Lietuvoje sąrašo viršūnę, nežiūrint į SAAB konstruktorių darbo dėka sukurtų modelių, iš kurių tiesiog dvelkia galia, komfortas ir inteligencija.
AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5
AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5 / Organizatorių nuotr.

Siekdamas užpildyti šią spragą UAB „Žaibo ratas“ pristato šios markės automobilius Lietuvos automobilininkų bendruomenei. Panašių tikslų – populiarinti švediškų automobilių markes, tame tarpe ir SAAB – siekia ir švediškų automobilių klubas „AutoVikingai“, todėl Žaibo rato vadovai ir AutoVikingai lengvai rado bendrą kalbą.

Naujasis SAAB 9–5 buvo pristatytas gruodžio 4 dieną, nuostabiame gamtos kampelyje, kaimo sodyboje Ukmergės rajone prie Ilgajo ežero surengtame, Švediškų automobilių klubo AutoVikingai žiemos susitikime. UAB „Žaibo ratas“ vadybininkas Tomas į susitikimą atvyko su Aero komplektacijos SAAB 9–5 turinčiu 2,8 l V6 300 AG variklį, visų varančiųjų ratų XWD sistemą, trijų padėčių pakabą, automatinę pavarų dėžę bei daugelį kitų techninių naujovių.

AutoVikingai atkreipė dėmesį į aptakias naujojo kėbulo linijas, lėktuvo prietaisų skydelį primenančią vairuotojo aplinką, šviesų odinį saloną, ergonomines sėdynes bei įvairias smulkmenas, skirtas gerinti tiek vairuotojo, tiek keleivio komfortą. Vakaro „vinimi“ tapo lengvas „testdraivas“, kurio metu Tomas pavėžino visus pageidavusius, atsakė į gausybę klausimų bei pasidalino įvairia informacija.

Toks pristatymas neapsiėjo be diskusijų ir naujojo modelio aptarimo. Štai keletas AutoVikingų nuomonių:

Apie dizainą. Išorės išvaizda labai gera, kadangi matomas toliau tęsiamas, stipriai išlaikytas SAAB stilius. Ypač aiškiai tai pabrėžia nuožulnūs galiniai stogo statramsčiai, tikrai pažįstami iš kitų ankstesnių markės modelių. Žibintų forma taip pat išlaikyta. Jų apvadai jau ne visai naujiena, ankstesnių modelių chromuoti apvadai atrodė nekaip, o šie naujieji sidabriniai jau kur kas geriau.

Bendra išvaizda, ganėtinai prabangi. Nors galinė dalis solidžiai nuleista, kampai užapvalinti, tačiau bendra stambi kėbulo forma duoda ir šiek tiek sportiškumo.

Organizatorių nuotr./AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5
Organizatorių nuotr./AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5

Tradicijomis pasižymi ir salonas – iš kart pastebimas firminis SAAB vairuotojo kryptimi orientuotas prietaisų skydas ir centrinė konsolė. Malonų įspūdį sukelia lėktuvo altimetro stiliaus spidometras – iškart primena kad SAAB ne tik automobilis, bet ir lėktuvas.

Bandomasis važiavimas. Išorės įvaizdis – agresyvus, galingas, didelis automobilis. Po techninių duomenų pristatymo labai norėjosi jį išbandyti. Važiavimo metu teko malonumas sėdėti priekinėje keleivio sėdynėje, kaip aukštam žmogui, sėdėti buvo gana patogu, kojoms vietos pakankamai, grįžus nesinorėjo lipti lauk – sėdynes minkštos, patogios. Tačiau tikėjausi daugiau iš pačio važiavimo, nepajutau variklio galios – 300 AG. Gal tam įtakos turėjo šlapia kelio danga su sniegu? Tam, kad įvertinti tikrąją jo galią ir jėgą – reikėtų važiavimą atlikti esant labiau tinkamai kelio dangai, pravažiuoti didesnį atstumą įvairiomis kelio dangomis ir, žinoma, pačiam vairuojant.

Vienas iš modelio minusų – vietos trūkumas gale. Sėdintiems gale vietos tikrai trūko, sėdėti buvo nepatogu, kojos rėmėsi į priekinę sėdynę. Naujasis kėbulo dizainas su nuožulniais stogo statramsčiais turi ir trūkumą – ne vienas, net vidutinio ūgio žmogus, sėsdamasis ant galinės sėdynės, galva užkliudė galinių durelių angos lanką. Išvada – iš išorės susidaro didelio automobilio įspūdis, bet sėdint gale – atrodo kitaip...

Patiko bagažinė – vizualiai atrodė talpi bei įdomus sprendimas su daiktų laikikliu, kuriuo prispaudžiami bagažinėje esantys daiktai, dėl ko kelionės metu yra tvirtai prispausti ir nelaksto po visą bagažinę.

Apie konstrukciją. Vertinant šiek tiek kitu kampu galiu pasakyti, kad šiuolaikinėse technologijose naudojama labai daug „gundymo – viliojimo“, dizainas tikrai įdomus, formos taip pat nekasdienės, bet liko senos bėdos. Žiūrint į naująjį 9–5 susidarė įspūdis, jog pirmiausia buvo sukurtas dizainas, o po to pabandyta sudėti į jį agregatus. Kaip ir daugumai užkliuvo tas nelemtas purvo taškymas nuo ratų į variklio skyrių.

Apie komfortą. Patiko vairuotojo prietaisų panelė, akselerometre visi borto kompiuterio duomenys pateikiami animuoti ir gana aiškiai. Nepatiko tai,  kad tiek priekinis, tiek galinis langai labai siauri ir sėdint automobilio viduje, jo gabaritų nesijaučia. Tiesa, galinio vaizdo veidrodėliai pakankamai dideli, tačiau važiuojant atgal sudėtinga manevruoti, nes nėra jokių, tą padedančių atlikti, prietaisų ar sensorių. Išorės vaizdas neblogas – juoda spalva, chromas... Solidus ir agresyvus...

Organizatorių nuotr./AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5
Organizatorių nuotr./AutoVikingai įvertino naująjį SAAB 9-5

Automobilis važiuoja itin tolygiai, viską valdo elektronika, jos atjungti nėra galimybes. Taip, kad nepasidraskysi, o iškilus avarinei situacijai teks „kaltinti“ kompiuterį...

Apie XWD. Įdomu buvo sužinoti apie naujajame SAAB 9–5 sumontuotą visų varančių ratų sistemą – XWD. Ši sistema kontroliuoja galią, paskirstydama ją kiekvienam ratui atskirai. Tuo metu, kai automobilis važiuoja įprastinėmis sąlygomis, didžiausia galios dalis skiriama priekiniams ratams, tuo tarpu pajudėjimo metu iki 60% galios perduodama galiniams ratams tam, kad užtikrinti maksimalų abiejų ašių ratų sukibimą. Ratams buksuojant iki 85% galios perduodama geriausią sukibimą turinčiam galinės ašies ratui. Sistema kontroliuoja galios paskirstymą tarp tos pačios ašies ratų ir posūkio metu.

XWD sistema kartu su trijų padėčių pakaba, šiam automobiliui suteikia labai aukštą patikimumo ir saugumo lygį.

AutoVikingai liko labai patenkinti užsimezgusiu bendravimu bei tikisi, jog ir ateityje klubo susitikimuose bus pristatomi įvairūs nauji švediškų automobilių modeliai – tai jau tampa gražia šio klubo renginių tradicija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius