-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dešimt atsakymų į klausimus, aktualius kiekvienam vairuotojui žiemos pabaigoje

Nors kalendorinės žiemos liko savaitė, vasaris rodo nagus. Šaltukas naktimis vietomis paspaudžia iki minus 10 laipsnių, tačiau dienomis oras įšyla iki teigiamos temperatūros. Toks oras ypač nedėkingas automobiliams – dėl drėgmės ir šalčio poveikio ankstyvą rytą mašinoje gali laukti netikėtumai.
Žiema Vilniuje
Žiema Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pateikiame 10 klausimų, aktualių šiam metų laikui ir 10 atsakymų į juos. Informacija parengta pagal užsienio spaudą.

1. Kodėl užšąla durelių gumos ir spynelės?

Automobilio durelių gumos ir spynelės tokiu metu yra linkusios užšalti – dieną įvairiose vietose susikaupęs vanduo naktį virsta ledu. Norint to išvengti, automobilio durelių gumas vertėtų ištepti specialiu silikonu (jo galima rasti bet kuriame didesniame prekybos centre ar automobilių dalių parduotuvėje), tačiau vietoj jo tinka bet koks riebus daiktas. Iš esmės tiktų ir lašiniai ar sviestas, tačiau šoninės kvapas automobilyje gali greitai įgristi. Užšalus spynelei, puikiai pagelbsti bet kurioje degalinėje randamas kelių mililitrų talpos buteliukas su stebuklingu skysčiu. Jo įpurškus į spynelę, galima po kelių sekundžių kišti raktelį ir su malonumu jį pasukti – automobilis atsirakins. Tik nelaikykite to stebuklingo buteliuko automobilyje – čia jis vertas tiek pat kiek seife užrakintas atsarginis seifo raktas.

2. Ar sniegas braižo automobilio dažus?

Susikaupęs ant automobilio sniego sluoksnis jam įtakos neturi, tačiau ant mašinos galo saulutę bandantį nupiešti žmogų reiktų sudrausminti. Sniege yra mažų purvo dalelių. Dėl to net ryte nerekomenduojama jo viso nuvalyti nuo automobilio – pavažiavus bent 10 kilometrų, nemaža dalis sniego bematant nutirps.

3. Ar kelininkų barstoma druska yra blogis?

Iš dalies taip – visų surūdijusių automobilių savininkai gali dėkoti būtent kelininkų žiemą barstomai druskai. Kita vertus, druska tirpdo sniegą, tad be jos keliai po kiekvienos pūgos taptų nepravažiuojami.

4. Kodėl žiemos rytą sunkiau užsiveda automobilio variklis?

Pirma priežastis – akumuliatorius. Esant žemai temperatūrai, jo talpa sumažėja,  akumuliatorius išskiria mažiau energijos. Antra priežastis – alyva, kuri žiemą taip pat šąla ir tampa klampi. Judančias variklio dalis tokioje klampioje masėje prasukti labai sunku. Turbūt pastebėjote, kad žiemą tepalas sustingsta ir primena klampų jogurtą.

5. Kodėl ryte rasoja ar būna iš vidaus apšalę mašinos stiklai?

Dar kartą galima paploti oro sąlygoms. Dieną visur šlapia, tad, sėsdami į automobilį su batais atnešate vandens, kuris susigeria į kilimą. Pastačius automobilį prie namų, jame esanti temperatūra būna aukštesnė nei kieme, tad vanduo garuoja ir padengia stiklus iš vidaus. Temperatūroms susilyginus ir mašinos viduje atšalus iki minusinės temperatūros, išgaravęs vanduo užšąla.

Kaip to išvengti? Galima likus porai minučių iki automobilio pastatymo prie namų dar važiuojant išjungti salono šildymą ir praverti langą – taip temperatūra jame nukris. Arba tą patį padaryti jau sustojus, tik teks kieme pašalti kokią minutę. Trečias variantas – nedaryti nieko, o įsigyti drėgmės surinkėją ir įtaisyti jį automobilyje. Ketvirtas variantas (geriau to nedaryti), populiarus tarp nesimokiusių fizikos – apšalusį stiklą apipilti karštu vandeniu. Tai – tas pat, kas valgyti musmires – įmanoma tik vieną kartą. Dėl didžiulio temperatūrų skirtumo stiklas, apipiltas karštu vandeniu, linkęs trūkti.

6. Ar verta žiemą plauti automobilį?

Be abejonės. Kruopštus plovimas išvalo susikaupusias druskas – tai atitolina rūdžių atsiradimą.

7. Kodėl automobilis nešyla?

Nuvažiavus į servisą, mechanikas greičiau nei „laba diena“ ištars „termostatas“. Jeigu, pakeitus šią detalę, automobilis vis dar nešyla, teks ieškoti rimtesnės problemos.

8. Jeigu užšalo langų plovimo skystis.

Teks kurį laiką pavažinėti purvinu priekiniu langu. O atitirpinti galima garaže. Žinoma, ne visi jį turi. Tad kitas pasiūlymas – važiuoti apsipirkti į prekybos centrą, kuriame yra požeminė stovėjimo aikštelė. Jose paprastai vyrauja teigiama temperatūra. Porą valandų pasivaikščiojus, vertėtų iškart pripildyti bakelį neužšąlančiu langų plovimo skysčiu, kad jis pakartotinai neužšaltų. Ir porą kartų purkštelti, kad ir į vamzdelius bei purkštukus patektų skysčio, atsparesnio žemesnei temperatūrai.

9. Ar labai šaltu oru galima važiuoti dujomis varomu automobiliu?

Galima tiek pat, kiek ir vasarą. Šiuolaikinės dujų sistemos („Audi 80“ turima sistema nėra šiuolaikinė) iškart po užkūrimo veikia naudodamos benziną, o variklio aušinimo skysčiui sušilus iki nustatytos temperatūros, kompiuteris perjungia dujų tiekimą. Kalbos apie prastai važiuojančius „dujinius“ automobilius mena senus laikus, kai vyravo paprastos („šlanginės“), o ne tiesioginio įpurškimo dujų įrangos.

10. Ar gali užšalti radiatorius?

Jeigu jame cirkuliuoja vanduo, tada gali. Jeigu pylėte antifrizą, tuomet užšalti neturėtų. Vis tik vandenį į radiatorius pilantys turėjo atsisveikinti su automobiliais jau lapkričio mėnesį, paspaudus pirmajam šaltukui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius