-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Goštauto gatvės viadukas – galvos skausmas už 32 milijonus

Kiekvieną dieną, nuo ryto iki vakaro, sostinės Geležinio Vilko gatve nutįsta kilometrinės automobilių eilės. Šių spūsčių priežastis - statomas viadukas, leisiantis vairuotojams iš Geležinio Vilko, pasukti į Goštauto gatvę.
Spūstys Geležinio Vilko gatvėje ties A.Goštauto gatve.
Spūstys Geležinio Vilko gatvėje ties A.Goštauto gatve. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tokiu būdu keli tūkstančiai vairuotojų, kasdien keliaujančių šiuo maršrutu, sutaupys apie du kilometrus kelio arba kelias minutes laiko. Visa tai atrodo puiku, tačiau sostinėje ir be to pilna vietų, kuriose ne keli tūkstančiai, bet kelios dešimtys tūkstančių skubančių į darbą ar iš jo praleidžia begalę laiko.

Kodėl pasirinkta būtent ši sankryža ir būtent šis viadukas? Juk jis realiai sutrumpins kelią tik tiems, kam reikia patekti į nedidelę dalį Goštauto gatvės, kurioje nėra gyvenamųjų namų, tik kontoros, o ir tų ne tiek jau daug.

Neregėta ekonomija!

Mokslininkai paskaičiavo, kad viena darbo valanda Lietuvos ūkiui vidutiniškai sukuria 37 litus BVP. Jeigu jūs į darbą ir namo važiuojat per šią susidariusią grūstį ir per dieną praleidžiate joje apie valandą, kasdien valstybė praranda tokią sumą pinigų nuo kiekvieno šioje spūstyje sėdinčio žmogaus. Turint omenyje, kad tokių nelaimėlių mieste yra ne vienas tūkstantis, valstybei ši statyba kasdien kainuoja šimtus tūkstančių, o per metus, kol viadukas bus baigtas, visi mes prarasime ne 32 milijonus, sumokėtus, bet kelis kartus daugiau.

Pasitelkus nesudėtingą matematiką, galima paskaičiuoti, kad jeigu kasdien čia pravažiuoja po 100 000 žmonių ir visi jie užtrunka vidutiniškai po dešimt minučių, valstybė kiekvieną dieną netenka bendrojo vidaus produkto (BVP) už daugiau kaip pusė milijono litų. Kasdien!

Vardan ko? Ar matėt kada nors šioje Goštauto gatvės atkarpoje grūstį?

Privalumų yra, bet nedaug

Kiekvienoje blogybėje galima įžvelgti ir gerų dalykų. Taip ir šis viadukas, dar nepastatytas, bet jau prakeiktas ne vieną tūkstantį kartų, turi, tiksliau, turės ir savų privalumų.

Iš Goštauto gatvės įvažiuojant į Geležinio Vilko, kas savaitę įvykdavo bent po vieną avariją, kartais net kelios tuo pačiu metu.

Kelininkai sako, kad nutiesus naują viaduką ir pratęsus greitėjimo juostą, avarijos šioje vietoje turėtų išnykti.

Logiška ir puiku, tačiau jeigu jau naikinti avarijas, tai gal geriau būtų pratęsti naują eismo juostą iki pat Gerosios vilties žiedo? Deja, tam reikėtų praplėsti, tiksliau, iš naujo pastatyti dar vieną viaduką, vedantį iš Čiurlionio gatvės į Vingio parką. O tam neužtenka pinigų...

Gresia dar viena avaringa vieta

Panašu, kad pastačius naują viaduką, gali būti, kad įvažiavimas į jį taps nauja avaringa vieta, nes eismo srautas toje vietoje yra labai didelis ir važiuojama čia nemažu greičiu.

Tiems, kurie norės sukti į viaduką teks pristabdyti, o tai jau gresia pavojinga situacija, nes lėtėjimo juostai, norintiems užvažiuoti ant viaduko, vietos lyg ir nenusimato.

Ne nuo to galo

Keista, kai mieste dar nepastatytas aplinkkelis, kuris galėtų didelę dalį transporto nukreipti nuo Geležinio Vilko gatvės. Logiška būtų statybas šioje gatvėje pradėti tada, kai aplinkkelis jau bus atidarytas.

Tuo tarpu ten, kur išties labai sudėtingas eismas, pavyzdžiui Kalvarijų – Žalgirio, arba Kalvarijų – Ozo gatvių sakryžose, nieko nedaroma. Deja, tokių vietų Vilniuje ne viena ir ne dvi ir jų tik daugėja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius