-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauno troleibusas virto paroda ant ratų

Reikšmingiausia data Kauno miesto troleibusų istorijoje – 1965 m. gruodžio 31-oji. Tos dienos popietę į miesto gatves išriedėjęs pirmasis troleibusas Škoda TR 9 Panemunės – Senamiesčio maršrutu per kelias valandas pervežė daugiau kaip 4 tūkst. kauniečių. Šįmet pirmasis Kauno troleibusas švenčia 50-metį. Miesto troleibusai per metus perveža per 34 milijonus keleivių.

Pirmojo troleibuso jubiliejaus proga Kauno miesto muziejus ir UAB „Kauno autobusai“ pristatė parodą ant ratų „Muziejus veža, troleibusas kultūrina“. Neįprasta forma surengta paroda kauniečius ir miesto svečius supažindins su šios transporto priemonės istorija Kauno mieste.

Paroda „Muziejus veža, troleibusas kultūrina“ visą gruodžio mėnesį keliaus Kauno miesto gatvėmis, o ją aplankyti galės kiekvienas, važiuojantis 1-ojo maršruto troleibusu (Islandijos pl. – Vaidoto g.).

Paroda surengta pasitelkiant Kauno miesto muziejuje saugomą gausų Stanislovo Lukošiaus fondą bei įvairius laikotarpius fiksuojančias fotografijas iš Lietuvos centrinio valstybės archyvo. Parodoje atskleidžiama miesto transporto raida, viešųjų erdvių, gatvių ir pastatų kaita. Nuotaikingomis spaudos ištraukomis iliustruojamos spalvingos Kauno troleibusų istorijos detalės.

Šį gruodį jubiliejinius metus mini ir vienas troleibusų pirmtakų – Aleksoto funikulierius, kuriam gruodžio 5 d. sukanka 80 metų. Su šiai sukakčiai paminėti skirta parodos dalimi nuo gruodžio 4 d. galės susipažinti kiekvienas funikulieriumi kylantis į Aleksoto kalną.

Istoriniai faktai

Kaunas – vienas iš nedaugelio pasaulio miestų, galintis pasidžiaugti ekologiška transporto priemone – troleibusais. Troleibusų priešaušriu Lietuvoje laikytinas elektra varomo funikulieriaus atsiradimas 1931 m. Apie troleibusų linijos įrengimą Kauno mieste galvota dar Antrojo pasaulinio karo metais. 1941 m. planuota nutiesti troleibusų liniją maršrutu Rotušė–Aukštoji Panemunė, tačiau projektas nebuvo įgyvendintas.

Miestui augant, XX a. 6 dešimtmetyje susisiekimas troleibusais vėl tapo aktualus. 1963 m. Kauno miesto vykdomasis komitetas priėmė sprendimą pradėti troleibusų depo ir pirmosios kontaktinės linijos statybą.

1964 m. liepos 15 d. įsteigta miesto vietinio ūkio valdybos Troleibusų transporto direkcija, kuriai pavesta vykdyti troleibusų linijos statybą. 1965 m. lapkričio 10 d. įsteigta Kauno troleibusų valdyba, kuriai pavaldus buvo tiek troleibusų transportas, tiek ir funikulieriai. Pirmuoju direktoriumi tapo Algirdas Zagurskis, vadovavęs įmonei iki 1999 m.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Parodos troleibuse pristatymas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Parodos troleibuse pristatymas

Pirmoji troleibusų linija nutiesta nuo Panemunės iki Senamiesčio. 1965 m. gruodžio 22 d. miesto gatvėmis riedėjo pirmasis bandomasis troleibusas, o gruodžio 31 d. oficialiai atidaryta pirmoji troleibuso linija. Pirmaisiais darbo metais Kauno troleibusų valdyba eksploatavo 8 troleibusus ir 50 vietų depą. Vėliau troleibusų tinklas sparčiai plėtėsi. 1990 m. buvo 13 maršrutų, kuriuos aptarnavo 215 troleibusai, pervežę apie 102 milijonus keleivių. Šiandien Kaune yra 16 troleibusų maršrutų ir 141 troleibusas. Šiuo metu Kauno troleibusai priklauso UAB „Kauno autobusai”.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius