Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Neišvažiuojamas kelias – spąstai Minijos kaimo gyventojams

Iki išmauroto kelio – viena mašina, persiaunami batai ar šokama į bridkelnes, 400 metrų brendama užlietu keliu, tada pasiekiamas kitas automobilis, persirengiama ir važiuojama tvarkyti reikalų. Tokia šaltuoju sezonu yra Lietuvos Venecija vadinamos Minijos (Mingės) kaimo gyventojų kasdienybė.
Išmaurotam keliui į Lietuvos Veneciją vadinamą Mingės kaimą ir vėl neatsirado pinigų.
Išmaurotam keliui į Lietuvos Veneciją vadinamą Mingės kaimą ir vėl neatsirado pinigų. / Minijos kaimo gyventojų nuotr.

„Tai žvyrkelis Lietuvoje – „numeris vienas“. Daugiau niekas tokio neturi. Šilutės savivaldybė vis skelbiasi esanti vandenų kraštas, šis kelias tik tai ir įrodo“, – bandė juokauti Minijos jachtklubo vadovas Andrius Varnas.

Kone kiekvieną dieną Kintuose gyvenantis buriuotojas važiuoja į Mingę. Kaip pats prisipažįsta, važinėja pažeisdamas Kelių eismo taisykles – apsauginiu pylimu. Jau kelerius metus jis perka tik pigias mašinas.

„Nusiperku už 1000 eurų, pavažinėju kelis metus, kol tveria. Gal brangiomis mašinomis tuo keliu gali važinėti tik ministrai ir kiti vadovai. Va, pernai tuo keliu važiavo tuometis susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. Sakė, kad dės pastangas sutvarkyti kelią. Deda iki šiolei“, – teigė A.Varnas.

Įkalinti namuose dvi savaites

Mingės kaimo seniūnaitis Jurgis Gečas, gimęs ir augęs kaime abipus Minijos, juokavo, kad kelias būna pravažiuojamas tik tada, kai vyksta rinkimai.

„Kai vyksta rinkimai – keliu galime pravažiuoti. Rinkimai baigiasi, ir vėl pasaka iš naujo. Problema, kad sovietmečiu įrengti vasaros polderio siurbliai nuo gruodžio 1-osios iki balandžio 1-osios neprivalo pumpuoti vandens. Nuo Povilų kaimo iki Minijos reikia pakelti kelią. Tačiau tam vis nėra pinigų“, – aiškino seniūnaitis.

Turizmo verslu užsiimantis Mingės kaimo gyventojas šaltuoju sezonu iš namų išvažiuoja visureigiu. Privažiavęs užpiltą kelią, jį palieka šalikelėje. Tada persiauna batus, kartais šoka ir į bridkelnes ir eina tą apsemtą puskilometrį iki kitame gale paliktos antros mašinos.

„Tada persiaunu batus ir važiuoju tvarkyti reikalų. Turime ir vadinamąjį „bado kelią“, kai tenka eiti pylimu. Kai labai nori valgyti – pėsčiomis eini iki Kintų“, – savo vargus pasakojo vietos gyventojas.

Jis prisiminė vieną momentą, kai iš namų negalėjo išjudėti net dvi savaites. „Jei niekur neskubi – lyg ir nėra problemų. Yra buvę, kad tokiu metu kateriu plaukdavome iki Rusnės ar net Šilutės. Šiemet lankau kursus Klaipėdoje, tad nori nenori, turi važiuoti“, – teigė J.Gečas.

Jis prisiminė, kad nedideliame kaimelyje, kai kelią plovė vanduo, pasimirė vietos gyventojas. Tada karstas buvo išplukdytas vandeniu iki Ventės.

„Nežinau, ar išvažiuosiu kojomis į priekį jau asfaltu, ar dar vandeniu“, – sarkastiškai bandė juokauti seniūnaitis.

„Sudėtingiausia yra tada, kai kam nors prireikia medikų pagalbos, o per užlietą kelią greitosios pagalbos automobilis nepravažiuoja. Du kaimo vaikai eina į mokyklą, nepatogumų patiriame labai daug“, – vardijo J.Gečas.

Pinigų buvo, bet neliko

Kintų seniūnas Antanas Kližentis teigė, jog į įvairias institucijas dėl kelio sutvarkymo buvo kreiptasi daugybę kartų – tiek raštu, tiek žodžiu. „Šis kelias yra Automobilių kelių direkcijos žinioje. Rajono savivaldybė mums niekuo padėti negali“, – apgailestavo seniūnas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Mingės kaimas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Mingės kaimas

„Minijos kelio problema tokia pati kaip ir Rusnės estakados – čia lyg broliukas ir sesutė. Vis žadama žadama, tačiau kaip niekas nedaroma, taip nedaroma“, – tiesiai sakė buriuotojas A.Varnas.

Kaip informavo Lietuvos automobilių kelių direkcija, buvo parengtas ir nustatyta tvarka patvirtintas Valstybinės reikšmės rajoninio kelio Povilai–Minija ruožo rekonstravimo techninis projektas.

Šiame projekte, pagal galiojančius reikalavimus, buvo numatyta sutvarkyti kelio ruožą ir jį asfaltuoti, tarp kitų numatomų darbų numatyta ir kai kurių kelio ruožų žemės sankasos pakėlimas dėl galimo užliejimo per pavasario potvynį.

Sudarant 2017 m. pradedamų įgyvendinti projektų sąrašą, buvo įtrauktas ir šis projektas.

Tačiau, Seimui iš Kelių priežiūrai ir plėtrai skirto finansavimo paėmus 82,4 mln. eurų, šio ir kitų projektų įgyvendinimas perkeltas vėlesniam laikotarpiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius