Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pasirašyta pirmoji Lietuvos kelių statybos sektoriuje viešosios ir privačiosios partnerystės sutartis

Susisiekimo ministerijoje pasirašyta sutartis, pagal kurią bus įgyvendinamas „Palangos aplinkkelio tiesimo ir eksploatacinės priežiūros vykdymo projektas“.
Rimantas Sinkevičius, Skirmantas Skrinskas ir Vitoldas Sapožnikovas
Rimantas Sinkevičius, Skirmantas Skrinskas ir Vitoldas Sapožnikovas / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Sutartį pasirašė Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD), viešosios ir privačiosios partnerystės (VPP) projektų valdymo įmonė „Plėtros investicijos“ ir specialiosios paskirties bendrovė „Palangos aplinkkelis“, įsteigta pagal konkurso reikalavimus ir 25-erius metus vykdysianti projekto valdymą ir administravimą

„Džiaugiuosi, kad Susisiekimo ministerijos įstaiga yra pirmoji Lietuvoje, pasirašiusi labai svarbią, valstybei ekonomiškai naudingą sutartį kelių statybos sektoriuje. Tai bus gera patirtis ateityje Lietuvoje įgyvendinamiems viešosios ir privačios partnerystės projektams kelių infrastruktūrai šalyje plėtoti“, – teigė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

„Tik kiek ilgiau nei dvejus metus rengto projekto sutartis jau pasirašyta. Žinant kaimyninių valstybių patirtį, tai – labai geras tempas. Tarkim, Lenkijoje pirmoji VPP projekto sutartis buvo pasirašyta tik po 9-erių metų, Latvijoje parengiamieji darbai truko trejus metus, tačiau sutartis taip ir nebuvo pasirašyta“  – sakė LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas.

Projekto rangovai – bendrovės „Kauno tiltai“ ir „Šiaulių plentas“ – per dvejus metus nuties 8,25 km ilgio Palangos aplinkkelį, 23-ejus metus vykdys jo eksploatacinę priežiūrą ir per tą laiką du kartus atliks kelio rekonstrukciją. Projekto įgyvendinimo kaina – 123,575 mln. Lt. Valstybė už atliktus darbus ir paslaugas pradės mokėti nuo trečių metų ir atlygį išmokės per 23-ejus metus.

„Pasibaigus sutarties terminui, valstybės nuosavybėn bus atiduotas  kokybiškas, visus normatyvinius reikalavimus atitinkantis kelias. Pasaulinė praktika rodo, kad įgyvendinant VPP projektus pasiekiamas geriausios kainos ir kokybės santykis. Tai yra didžiausias VPP būdu vykdomų projektų privalumas“, – pabrėžė „Plėtros investicijų“ vadovas ir bendrovės „Kauno tiltai“ plėtros direktorius Vitoldas Sapožnikovas.

Tiesiant aplinkkelį bus rekonstruota netoli Palangos esanti dviejų lygių Vydmantų sankryža, taip pat bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos. Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio A13 Klaipėda–Liepoja dalis, jis nuo Palangos nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Šventosios, Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Įgyvendinus projektą, kurortinio miesto gyventojai ir svečiai išsivaduos nuo minėtų transporto priemonių srauto, sumažės transporto spūstys, aplinkos tarša.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius