-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai teigia, kad draudimo kainos auga be pagrindo

Žiniasklaidoje kartais pasirodo draudimo bendrovių pranešimai, kuriuose akcentuojama, kad situacija sunkvežimių, atliekančių pervežimus užsienio valstybėse, draudimo rinkoje liūdna ir ateityje planuojamas draudimo kainų augimas. Vežėjus tokios žinios šokiravo, o į asociaciją „Linava“ besikreipę įmonių atstovai teigia, kad kainos augti neturi pagrindo, rašoma asociacijos pranešime spaudai.
„Volvo Trucks“
„Volvo Trucks“ / „Volvo Trucks“ nuotr.

Lietuvos vežėjai, kaip ir visi transporto priemonių valdytojai, draudžia savo transporto priemones privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Kuomet transporto priemonė eksploatuojama ne tik Lietuvoje, tenka gerokai patuštinti įmonės sąskaitas, o žvilgtelėjus į kaimyninių šalių draudimo įkainius, Lietuvos verslo atstovams belieka varvinti seilę – mūsų rinkoje kainos gerokai didesnės.

Vykstant į užsienio valstybes vežėjai neišvengiamai turi įsigyti draudimą ir žaliąją kortą, kuri jau tampa tarsi keiksmažodžiu transporto sektoriuje. Visa tai dėl to, kad draudimo kompanijos dažniausiai nemaloniai nustebina vežėjus pateikdamos jiems draudimo įmokų dydžius, kurie svyruoja nuo 2 000 iki 6 000 eurų. Standartinis pasiūlymas vežėjams, „Linava“ duomenimis, siekia 3 000 eurų metams už vieną vilkiką.

Dažnas Lietuvis vežėjas su pavydu žiūri į kaimyninių šalių draudimo pasiūlymus. Čia draudimo kainos analogiškose užsienio rinkose dirbantiems vilkikams, „Linavos“ atstovų teigimu, retai perkopia 1 000-1 200 eurų ribą.

Lietuvos įmonės, perkėlusios dalį savo parko į kitas šalis ar turinčios ten atstovybes, negali suprasti, kodėl analogiškas istorijas turinčios transporto priemonės yra draudžiamos skirtingais įkainiais.

Kauno vežėjų klubo prezidentas Artūras Rutkauskas atkreipia dėmesį į ypač išaugusias draudimo kainas važiuojantiems į Didžiąją Britaniją. Anot jo, jei prieš porą metų už metinį draudimą vienam vilkikui vežėjai mokėjo apie 2 000 eurų, tai dabar gauna pasiūlymus, viršijančius 5 000 eurų.

„Manau, kad didžiausia problema yra ydinga žalų skaičiavimo metodika, kuomet skaičiuojamas žalų skaičius, o ne jų mastas. Pavyzdžiui, sudaužytas kitos transporto priemonės veidrodėlis prilyginamas didžiulio masto avarijai,“ – tikino A. Rutkauskas.

Pasipiktinimo neslepia ir UAB „Transgesta“ vadovas Vidmantas Užpalis. „Mūsų įmonė valdo 70 transporto priemonių parką. Pagal tai, ką dabar siūlo draudikai, paskaičiavome, kad mūsų visa įmonė vieną kalendorinių metų mėnesį turi dirbti vien tam, kad būtų padengtos transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimų įmokos“, – teigė V. Užpalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius