-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dailis Barakauskas: baudos balų sistemos panaikinimas sumažino saugumą keliuose

Jeigu 2007 metais Vyriausybė, kurioje dabartinis premjeras Algirdas Butkevičius ėjo susisiekimo ministro pareigas, nebūtų panaikinusi baudos balų sistemos, Lietuvos keliuose būtų žymiai saugiau. Taip teigia vidaus reikalų ministras Dailis Barakauskas.
Dailis Alfonsas Barakauskas
Dailis Alfonsas Barakauskas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Paaiškėjo, kad ta sistema, kuri galiojo ketverius metus, yra neveiksminga, nes ir mirčių, ir avarijų skaičius kelyje didėja. Tuo labiau, kad yra nesutramdomi kelių vaikinai, kurie nuolat pažeidinėja taisykles ir greičio reikalavimus. (...) Kaip rodo statistika, jeigu būtų ir toliau galiojusi ta sistema, kurią norime įvesti, Lietuvos piliečiai keliuose būtų saugesni“, – Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ sakė D.Barakauskas.

Pasak ministro, kadangi balų sistemos dabar nėra, nuolat nedidelius pažeidimus darantys vairuotojai išsisuka sumokėdami baudą ir toliau turi galimybę vairuoti ir sistemingai pažeidinėti taisykles. 

Šiuo teisiniu reguliavimu bus sumažintos vairuotojų, kurie sistemingai pažeidinėja kelių eismo taisykles, skaičius, – kalbėjo D.Barakauskas.

„Šiuo teisiniu reguliavimu bus sumažintos vairuotojų, kurie sistemingai pažeidinėja kelių eismo taisykles, skaičius“, – laidoje kalbėjo ministras.

Buvęs susisiekimo ministras Eligijus Masiulis nurodė, kad niekada nepritarė baudos balų sistemos grąžinimui: „Pirmiausia yra negerai kas kelerius metus kaitalioti nusistovėjusią tvarką. (...) 2007-2008 metais, kai buvo šios balų sistemos atsisakyta, buvo teigiama, kad ji jokios įtakos saugaus eismo įvykiams iš tikrųjų nedaro. Tą patvirtino faktai: kai buvo atsisakyta baudos balų sistemos, žūčių ir eismo įvykių skaičius ėmė sparčiai mažėti, tai reiškia, kad koreliacinio ryšio tarp balų sistemos ir avarijų skaičiaus nėra.“

Jis taip pat pridūrė, kad galiojusi sistema buvo nevisai skaidri, todėl jos atsisakius sumažėjo landų piktnaudžiauti tarnyba. 

Per pastaruosius kelerius metus policija padarė milžinišką žingsnį kovojant su korupcija ir policija jau yra pasirengusi, kad ši sistema būtų grąžinta į realų gyvenimą, – teigė V.Pumputis.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis teigia, kad baudos balų sistemos buvo atsisakyta, nes 2007 metais atsakomybė už kelių eismo pažeidimus buvo ženkliai sugriežtinta bei buvo siekta, kad pareigūnams būtų lengviau kovoti su korupcija. „Per pastaruosius kelerius metus policija padarė milžinišką žingsnį kovojant su korupcija ir policija jau yra pasirengusi, kad ši sistema būtų grąžinta į realų gyvenimą“, – teigė V.Pumputis.

Jo teigimu, vairuotojai jau yra susigyvenę su nuo 2007 metais galiojančiomis griežtesnėmis sankcijomis, todėl šios esą jų jau nebeatgraso. Tad siekiant vairuotojus atgrasinti nuo smulkių pažeidimų vykdymo, esą ir norima grąžinti baudos balų sistemą.

Vyriausybė siūlo sugrąžinti baudos balų sistemą už Kelių eismo taisyklių pažeidimus. „Finansinės baudos vairuotojus atgraso ne visada, o teisės vairuoti transporto priemonę praradimas yra stipri poveikio priemonė“, – Vyriausybės pranešime pirmadienį cituojamas premjeras A.Butkevičius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius