-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Specialistas paaiškino, kodėl skiriasi padangų kainos

Kas kelerius metus kiekvienam vairuotojui tenka ieškoti naujų padangų – kintantys sezonai, padangų amžius, pažeidimai bei vairavimo įpročiai lemia jų nusidėvėjimą. Tačiau pasirinkti naujas padangas nėra lengva – skiriasi jų savybės, gamintojai ir, žinoma, kaina. Pigiausią padangų porą šiandien galima įsigyti ir už 60–70 eurų, tačiau išrankesniam vairuotojui gali tekti išleisti ir daugiau.
„Egzotikos“ parduotuvėje
Asociatyvi nuotr.: padangų parduotuvė / Tomo Markelevičiaus nuotr.
Temos: 2 Melga, UAB Padangos

Kodėl taip skiriasi padangų kainos, sutiko papasakoti bendrovės „Melga“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Belkevičius.

Kodėl žieminės padangos – brangesnės?

„Skirtingų sezonų padangoms naudojamos skirtingos technologijos. Akivaizdus žieminių padangų išskirtinumas – protektoriaus raštas. Žieminės padangos turi daugiau smulkių išpjaustymų, vadinamų lamelėmis. Jos užtikrina gerą padangos sukibimą su sniegu ar ledu. Taip pat skiriasi ir gumos mišiniai, nes jie skirti dirbti skirtingomis temperatūromis. Siekiant išsaugoti padangos elastingumą esant žemai temperatūrai, į žiemines padangas dedama silicio dioksido, dar kitaip vadinamo „Silica“ mišiniu“, – pastebi V. Belkevičius.

Tuo metu senesnės kartos technologijos ir gumos mišiniai, pasak padangų eksperto, paprastai perduodami kitiems gamintojų prekės ženklams, todėl tokios padangos ir kainuoja mažiau. O naujesnės ir geresnės kokybės padangos, atitinkamai, kainuoja daugiau.

„Continental“ nuotr./„Continental TechnikForum“ Suomijos šiaurėje
„Continental“ nuotr./„Continental TechnikForum“ Suomijos šiaurėje

„Kainai įtaką daro ir skirtingos įmonių technologijos. Daugiausiai dėmesio naujų gumos mišinių ar protektorių kūrimui skiria premium kategorijos gamintojai. Tokios padangos yra nuolatos tobulinamos, jose įdiegta daugiausiai inovacijų. Pavyzdžiui, į padangų mišinius įtraukiama nestandartinių medžiagų, kaip padangos sukibimą su apledėjusia asfalto danga gerinančių vulkaninių uolienų ar stiklo pluošto. Štai japonų gamintojas „Toyo“ į padangų mišinį deda skaldyto graikiško riešuto kevalo. Tokių medžiagų panaudojimas žieminių padangų kainai taip pat daro įtaką“, – teigia V. Belkevičius.

Inovacijų nauda

V. Belkevičiaus teigimu, padangos yra nuolat tobulinamos didesniam saugumui užtikrinti.

„Technologijos tobulėja tam, kad padangų naudojimas būtų paprastesnis, o vairavimas – saugesnis. Būtent saugumas yra pagrindinis inovacijų kriterijus – kartais dėl jo paaukojama šiek tiek vairavimo komforto“, – pastebi padangų ekspertas.

V. Belkevičius pateikia pavyzdį, kad minkšto mišinio žieminės padangos, važiuojant dideliu greičiu, šiek tiek mažina automobilio valdymo tikslumą ir stabilumą. Kita vertus, važiuojant apledėjusia kelio danga, tokios padangos užtikrina trumpesnį stabdymo kelią.

„Kitas pavyzdys – siekiant apsisaugoti nuo padangos sprogimo pavojaus, buvo sukurtos „Run on Flat“ tipo padangos. Jos pagamintos taip, kad net pradurtos nesubliūkšta ir nesprogsta. Šios technologijos padangų šonai yra tvirtesni ir jie geba išlaikyti automobilio svorį. Tačiau dėl didesnio standumo – labiau jaučiami kelio nelygumai. Natūralu, kad tokios naujovės reikalauja didesnių investicijų ir yra brangesnės“, – teigia V. Belkevičius.

„Continental“ nuotr./„Continental TechnikForum“ Suomijos šiaurėje
„Continental“ nuotr./„Continental TechnikForum“ Suomijos šiaurėje

Atsižvelgiama į ekologiją

Anot eksperto, paskutiniu metu gamintojai stengiasi padangas kurti taip, kad jos būtų kuo draugiškesnės aplinkai. Didelis dėmesys skiriamas pasipriešinimo riedėjimui kriterijui.

„Kuo mažesnis padangos pasipriešinimas riedėjimui, tuo mažiau automobilis sunaudoja degalų. Tai lemia mažesnę CO2 emisiją. Kita vertus, kuo geresnis padangos sukibimas su keliu, tuo geresnis automobilio valdymas. Todėl gamintojai nuolat stengiasi kuo geriau suderinti šiuos du kriterijus“, – pasakoja V. Belkevičius.

Visgi padangų ekspertas sutinka, jog pasaulyje nėra vienos geriausios padangų rūšies, kaip ir nėra vienintelio geriausio automobilio. Vienam vairuotojui nėra nieko geriau už kabrioletą, o kitam patinka tik visureigiai. Todėl, renkantis padangas, paprastai ieškoma įvairių savybių ir specifikacijų kompromiso.

„Gera padanga pirmiausia turi užtikrinti saugų važiavimą. Vasarinės padangos turi gerai sukibti su asfaltu tiek esant sausai, tiek šlapiai kelio dangai, o žieminės – dar ir su šlapiu sniegu padengta ar apledėjusia kelio danga“, – teigia V. Belkevičius.

Kokybės garantas – sertifikatas

Ekspertas atkreipia dėmesį į tai, kad Lietuvos klimatinė žiemos zona nėra labai palanki vairuotojams – nuolat kartojasi atšiaurios žiemos, jas keičia atlydžio laikotarpiai. Todėl pasirinkti tinkamas padangas taip pat nėra lengva.

„Didelė konkurencija verčia gamintojus nuolat ieškoti inovatyvių sprendimų bei mažinti padangų kainas. Dėl to kai kurie gamintojai, naudodami mažiau gumos mišinio priedų, taupo. Tad, renkantis padangas, pravartu apmąstyti įvairius pageidaujamus jų kriterijus, savybes ir, žinoma, kainą“, – pataria padangų ekspertas.

Tačiau V. Belkevičius ramina, kad visos Lietuvoje pardavinėjamos padangos privalo būti sertifikuotos Europoje ir atitikti tam tikrus greičio bei svorio reikalavimus. Jeigu ant padangos šono nėra nurodytas Europos sertifikato pažymėjimas, tokių padangų negalima pardavinėti ir juo labiau nepatariama pirkti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius