-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verta žinoti kiekvienam: kaip taisyklingai užpildyti eismo įvykio deklaraciją?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas daug kam gali pasirodyti sunkus galvosūkis. Jeigu susiduria žmonės, kurie nemoka tinkamai jos užpildyti, avarijos dalyviai pasirenka policijos kvietimą. Tačiau kviesti pareigūnų nereiks, jei šį dokumentą mokėsite tinkamai užpildyti. Būtent tokią informaciją rasite šiame straipsnyje.

Kada galima pildyti deklaraciją?

Pirmiausia reikia žinoti, kada galima pildyti deklaraciją, o kada reikia skambinti pagalbos numeriu. Kaip teigia draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovas Dominykas Trimonis, deklaracijos pildyti negalima jau tuomet, jei abi šalys nesutaria dėl kaltės:

„Jei po eismo įvykio kuris nors įtaria kitą, kad yra neblaivus; nėra žinomas kurios nors iš nukentėjusiųjų eismo įvyki transporto priemonės ar kito turto savininkas, reikia kviesti policiją“, – teigia Dominykas Trimonis.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./Dominykas Trimonis
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./Dominykas Trimonis

D.Trimonis taip pat tikina, kad būtina kviesti pareigūnus tada, jeigu kaltininkas neprisipažįsta, grasina, elgiasi agresyviai.

Daugiau nei du eismo įvykio dalyviai

Daugelis galvoja, kad eismo įvykio deklaracijos pildyti negalima tada, kai susiduria daugiau nei dvi transporto priemonės. Tačiau tai yra netiesa. Deklaraciją galima pildyti susidūrus nors ir keturioms transporto priemonėms ir taip yra nuo 2008 metų.

„Jei nėra sužalotų asmenų, galima pildyti deklaraciją (dalyvaujant daugiau nei dviems eismo dalyviams) ir nereikia kviesti policijos, nebent nesutariama dėl kaltės. Ši nuostata buvo pakeista 2008 metais

Deklaracijoje nurodomas nukentėjęs ir kaltininkas, visų dalyvių vienoje deklaracijoje nurodinėti nereikia, tiesiog schemoje galima nurodyti, kiek automobilių susidūrė ir užrašyti automobilių valstybinius numerius“, – teigia Dominykas Trimonis.

Dažniausios klaidos

Draudimo ekspertas D.Trimonis teigia, kad bene dažniausia klaida, kurią padaro pildantys deklaraciją – nukentėjęs pasirašo 14-oje skiltyje. Šioje skiltyje turėtų atsirasti tik eismo įvykio kaltininko parašas, o ne nukentėjusiojo.

D.Trimonis pastebi, kad dar viena dažna klaida yra neteisingas aplinkybių sužymėjimas: „Pasitaiko neteisingai pažymėtų langelių arba jie yra visi išbraukiami“.

„Didelė klaida, kuri taip pat pasitaiko, yra sutikti su kalte kai kita šalis stipriai spaudžia – elgiasi agresyviai, gąsdina ir pan. Tokiu atveju nedvejojant reikia kviesti policiją“, – pridūrė specialistas.

Taip pat niekada nereikia skubėti. Dominykas Trimonis teigia, kad pasitaiko atvejų, kai skubant yra užpildoma tuščia eismo įvykio deklaracija. Tokiu atveju eismo įvykio vietoje lieka tik vienas dalyvis, kuris turi tuščią deklaraciją su parašais ir tada gali prirašyti į ją bet ko.

Būkite atidūs

Draudikai, tirdami eismo įvykio deklaracijas ir pačios avarijos aplinkybes, neretai pastebi ir sukčiavimo, nesąžiningumo atvejų. Bene labiausiai paplitusi – netikslaus laiko ar datos įrašymas:

„Kartais taip atsitinka, kad kaltininkas būna neapsidraudęs ir norėdamas išvengti finansinės atsakomybės, prašo įrašyti blogą eismo įvykio laiką. Vėliau jis nuvažiuoja apsidrausti ir kreipiasi su polisu dėl žalos atlyginimo. Iš tikro, šimtas procentų tokių atvejų yra išaiškinama ir nė vienas iš eismo įvykio dalyvių negauna draudimo išmokos“, – įspėja draudimo ekspertas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius