-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žiemą ant dviračio: kaip apsaugoti save ir transporto priemonę

Nors tradiciškai su pirmuoju sniegu baigiasi ir dviratininkų sezonas, tačiau besikeičiantis klimatas, didmiesčius kankinančios spūsčių problemos, tobulėjančios technologijos dviračių entuziastus skatina likti ištikimiems savo pomėgiui ir šaltuoju periodu, rašoma ERGO pranešime spaudai.
Sniegas Vilniuje
Sniegas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Europos bendrovė „ERGO Insurance“ Lietuvoje perspėja, kad žiemą rizikos dviratininkams yra kitokios nei vasarą ir pataria, kokių priemonių imtis, norint sumažinti grėsmę sveikatai ir transporto priemonei.

Tinkamai paruoštas dviratis

Drausdami dviratininkus pastebėjome, kad jiems kyla kelios pagrindinės rizikos: transporto priemonės vagystė, traumos ir, važiuojant dviračiu, sukelta žala

„Drausdami dviratininkus pastebėjome, kad jiems kyla kelios pagrindinės rizikos: transporto priemonės vagystė, traumos bei lūžiai ir, važiuojant dviračiu, sukelta žala, kuomet dviratininkas tampa eismo įvykio kaltininku. Paskutinės dvi rizikos gerokai išauga šaltuoju metų periodu“, – sako Europos bendrovės „ERGO Insurance“ žalų administravimo departamento direktorius Lietuvoje Audrius Pilčicas.

Pirmas dalykas, kurį pataria specialistai – tai tinkamas dviračio paruošimas žiemos sezonui. Jau dešimtą žiemą dviračiu važinėjantis Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Eduardas Kriščiūnas teigia, kad prieš žiemos sezoną jis pakeičia paprastas padangas į dygliuotas. „Ruošiant dviratį žiemai reikėtų pakeisti įprastas padangas į dygliuotas dėl geresnio sukibimo su danga. Jei būtų gerai nuvalyti keliai ir pėsčiųjų takai, tai ir to nereikėtų“, – pasakoja dviračių entuziastas.

A. Pilčicas atkreipia dėmesį, kad žiemos metu šviesus paros periodas yra daug trumpesnis nei kitu metų laikų, todėl reikėtų įsitikinti, ar veikia dviračio šviesos, yra atšvaitai, taip pat nepamiršti šviesą atspindinčios liemenės.

„Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Dviratininkai gali pasirinkti – važiuoti su įjungtais žibintais arba dėvėti šviesą atspindinčią liemenę“, – sako A. Pilčicas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Pūga Vilniuje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Pūga Vilniuje

Nuolat prižiūrimas dviratis

Norint ant sniego išlaikyti dviratį stabilų, padangose reikėtų palaikyti mažesnį slėgį nei įprastai. Priklausomai nuo kūno svorio, reikėtų padangose palaikyti žemutinę rekomenduojamą oro slėgio ribą – ji būna nurodoma ant dviračių padangų.

„Žiemą keliai ir takai barstomi druska – sūrus ir purvinas vanduo patenka ant dviračio dalių ir tai gali sukelti koroziją. Kad būtų išvengta neigiamo poveikio, reikėtų reguliariai plauti dviratį ar bent jau nuvalyti jį po kiekvieno važiavimo“, – sako A. Pilčicas.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Pūga Vilniuje
Luko Balandžio / 15min nuotr./Pūga Vilniuje

Oro sąlygas atitinkanti apranga

Važiuojant dviračiu dalis kūno įšyla, o lauke dažnai būna žema ar minusinė temperatūra, todėl kyla grėsmė peršalti. „Važiuojant dviračiu reikėtų rengtis kiek ploniau nei vaikštant. Silpniausia vieta – kaklas ir kvėpavimo takai, todėl ant kaklo reikėtų užsidėti šiltą movą. Ją galima naudoti ir apsaugant burnos bei nosies ertmes“, – patirtimi dalinasi E. Kriščiūnas.

Važiuojant dviračiu reikėtų rengtis kiek ploniau nei vaikštant. Silpniausia vieta – kaklas ir kvėpavimo takai, todėl ant kaklo reikėtų užsidėti šiltą movą

Žiemą pirmiausia pradeda šalti plaštakos ir pėdos. Kad būtų malonu važiuoti, turėtumėte didesnį dėmesį skirti galūnėms. „Kai kurie dviračių entuziastai po įprastomis pirštinėmis dar užsideda plastikines pirštines, taip sukurdami papildomą garų sluoksnį, apsaugojantį nuo šalimo“, – sako A. Pilčicas.

Tomas Indriulionis, Orto24.lt ortopedas-traumatologas, atkreipia dėmesį, kad dėl netinkamai paruošto dviračio sporto entuziastams gali grėsti ir lėtinės ligos: po pasivažinėjimo pradeda skaudėti kelio ir riešų sąnarius, nugarą, kaklą, gali tirpti rankos.

Apgalvoti maršrutai

Važinėjantys dviračiu žiemą skundžiasi, kad daugiausiai bėdų kyla dėl nevalytų dviračių takų. „Kelių eismo taisyklės (KET) nurodo, kad dviratininkai turėtų važiuoti specialiai pažymėtomis eismo juostomis arba dviračių takais. Kelio dalimi važiuoti galima tuomet, kai nėra šių takų arba kelkraštis netinkamas – tuomet reikėtų važiuoti dešine eismo juosta, kuo arčiau jos krašto“, – sako draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje atstovas.

Žiemą pavojingiau yra užkliūti už šaligatvio bortelių ir nugriūti

Budrumas žiemą itin svarbus

Dešimt metų žiemą važinėjančiam E. Kriščiūnui neteko patirti traumos, tačiau jis nurodo, kad važinėjant žiemą yra pavojinga užkliūti už apsnigtų objektų. „Žiemą pavojingiau yra užkliūti už šaligatvio bortelių ir nugriūti. Kiekvienai žiemai prasidėjus būna juokinga, kai vėl nugriūnu, bet dar neteko traumos patirti – važiuojant mažu greičiu traumos tikimybė būna nedidelė“, – patirtimi dalinasi dviračių entuziastas.

Deja, kitiems pasiseka mažiau. Orto24.lt ortopedas-traumatologas T. Indriulionis, nurodo, kad nugriuvus dažniausiai patiriami nubrozdinimai, o kartais ir kaulų lūžiai. „Važiuojant svarbu susikaupti, nesiblaškyti, laikytis saugaus greičio“, – pataria specialistas.

Jei po pasivažinėjimo atsirado skausmas, tuomet traumatologas rekomenduoja namuose kuo greičiau atšaldyti skaudamą vietą, kad būtų sumažinta uždegimo tikimybė. Patyrus rimtesnę traumą, sumuštas vietas tikslinga šaldyti, esant nubrozdinimams ar žaizdoms jas dezinfekuoti, sutvarstyti. Esant gilioms žaizdoms ar galūnių deformacijoms, nedelsiant kreiptis į gydymo įstaigą.

Jau penkerius metus kartu su „Velomaratono“ komanda „ERGO Insurance“ Lietuvoje prisideda prie dviračių kultūros skatinimo. Šiemet didžiausias dėmesys buvo skirtas dviratininko šalmo svarbai. Plėtodama iniciatyvą „Mada, kuri saugo“, visą liepos mėnesį „ERGO Insurance“ kartu su Lietuvos kelių policijos tarnyba visoje šalies teritorijoje rengė draugiškus dviratininkų reidus. Jų metu skatino dviratininkus dėvėti šalmus ir būti saugiais kelyje.

„Kiekvieno indėlis gali būti svarus, skatinant kuo daugiau savo pažįstamų minti dviratį saugiai ir atsakingai, nepamiršti kelių eismo taisyklių ir rekomendacijos dėvėti šalmą,“ - sako bendrovės atstovas A. Pilčicas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius