-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žiemą didėja ekstremalaus vairavimo pamokų paklausa

Istorija kartojasi kasmet: iškrenta pirmasis sniegas – prasideda grūstys gatvėje, skaičiuojami eismo įvykių rekordai. Kasmet vos pasirodžius pirmosioms snaigėms, smarkiai šokteli ekstremalaus vairavimo pamokų paklausa, rašoma Laisvalaikiodovanos.lt pranešime spaudai.
Automobilis žiemą
Automobilis žiemą / Laisvalaikiodovanos.lt nuotr.

Kas gi galėtų taip susirūpinti dėl žiemiškų pavojų kelyje? „Pirmasis mūsų spėjimas gana stereotipiškas – vyrai sunerimsta dėl savo mylimų žmonų vairavimo įgūdžių ir padovanoja joms galimybę pasitobulinti. Kad apledėjusiame kelyje moteris nesusidurtų su netikėtumais, tuos pačius iššūkius ji patiria uždaroje aikštelėje saugiai prižiūrima patyrusio instruktoriaus“, – kalba LaisvalaikioDovanos.lt direktorius Aurimas Mažylis. – „Kitas variantas – ekstremalius įspūdžius prie vairo savo antrosioms pusėms nusprendžia padovanoti merginos, kurioms neramu dėl jų vaikinų vairavimo eksperimentų šiek tiek pratuštėjusioje gatvėje ar tuščioje prekybos centro aikštelėje“. 

Daug geriau save išbandyti tam parengtoje vietoje, nei išmėginti jėgas su pavojumi susidūrus realioje situacijoje

Kaip pastebi A. Mažylis, ekstremalaus vairavimo pamokas taip pat perka ir dėl savo vos pradėjusių vairuoti vaikų susirūpinę tėvai, ypač, jei „naujai iškepti“ vairuotojai mokėsi tik šiltuoju metų laiku ir dar nėra susidūrę su slidžiais keliais. „Daug geriau save išbandyti tam parengtoje vietoje, nei išmėginti jėgas su pavojumi susidūrus realioje situacijoje“, – pabrėžia dovanų parduotuvės vadovas.

Patarimais, kaip elgtis ekstremaliuose žiemos keliuose, dalinasi „Saugaus vairavimo mokyklos“  instruktorius bei patyręs lenktynininkas Rokas Markevičius. Jis pastebi, kad žiemos sezono metu vairuotojų, norinčių gilinti įgūdžius ekstremaliom sąlygom, padaugėja maždaug 5-10 kartų.  Esant sniegui, mokymai organizuojami kiekvieną savaitgalį. 

1.    Esant šlapiai dangai ypatingų skirtumų vairuoti automobilį nėra, tačiau artėjant žiemai derėtų nepamiršti, kad atvėsus orui šlapia danga virsta plikledžiu.  Važiuojant užmiestyje oro temperatūra svyruoja 3-4 laipsnius ir išvažiavus iš miško galite patirti nemalonią staigmeną.  Net miestuose pakilus į Šeškinės kalną Vilniuje ar Aleksotą Kaune, oro temperatūra neretai nukrinta porą laipsnių.  Pradedantiesiems vairuotojams patardavau stebėti kelio dangą.  Šlapias asfaltas blizga kaip veidrodis, o plikledis būna matinis.

2.    Esant šlapiam sniegui automobilis elgiasi panašiai kaip įvažiavus į gilią balą.  Važiuojant per jį lėčiau, kokybiškos žieminės padangos šlapią sniegą išstums, o viršijus saugų greitį susidarys aquaplaning`as.

3.    Miestuose ir rajoniniuose keliuose, kur barstoma druska laikykitės vėžėse.  Kur mažiau sniego, sukibimas bus geresnis.  Žvyrkeliuose ir ten, kur druskos nepilta, saugiau važiuoti sniegu, nes padanga geriau sukibs nei apledėjusiose provėžose.  Prieš sankryžas stabdykite anksčiau ir paskutinius 50 metrų pririedėkite lėtai.  Turėsite atsargą, jei netikėtai užvažiuotumėt ant ledo.  Sankryžose su pagrindiniu keliu tai dažnas reiškinys, nes automobiliai stabdydami suformuoja ledą.

4.    Nepamirškite, kad rudenį ženkliai keičiantis oro temperatūrai kinta ir slėgis Jūsų padangose.  Jei prieš mėnesį tikrinant buvo +10`C, o šiandien ryte -5`C, padangose slėgis bus sumažėjęs 0,3 - 0,4 atmosferos.  Kai kurie vairuotojai patikrina slėgį tik kai vizualiai jau padanga subliuškusi, kuomet oro būna mažiau 1 atmosferos.

5.    Žiemą rinkitės žiemines padangas.  Kas tinka visam sezonui tikriausiai netinka niekam (šypsosi). 

6.    Važiuojant slidžiame kelyje dažniausiai nemalonumai ištinka dėl netinkamai pasirinkto greičio.  Mūsų vairuotojai vairuoja gerai, bet skubėdami viršija savo bei automobilio galimybes.  Išvažiuokite į numatytą susitikimą 5 minutėm anksčiau ir Jūs tikrai saugiai pasieksite tikslą. Nepamirškite, kad nuvalyti sniegą ar ledą nuo mašinos užtruks dar 5 min.

7.    Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) ir prabuksavimo bei šoninio slydimo kontrolės sistemos - nuostabus išradimas.  Mes juokaujame, kad greit nebeturėsime darbo, nes vis daugiau mašinų turi šias sistemas.  Tačiau tai tik palengvina vairuotojo užduotį, o ne padaro darbą už jį.  Jei vairuotojas nepakreips vairo tinkama kryptimi, laiku nepaspaus stabdžio ar akseleratoriaus pedalo, automobilis to tikrai nepadarys už jį.

Senos mokyklos vairuotojams dar priminsiu, kad stabdant automobilį su ABS, jau nebereikia spaudinėti stabdžio pedalą periodiškai atleidžiant.  Už Jus tai atlieka elektronika ir žymiai dažnesniais intervalais.  Dėl tos pačios priežasties ir stabdyti pavaromis nepatartina.  ABS atliks viską geriau – pasitikėkite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius