-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Mažas, bet erdvus miesto automobilis: „Toyota Verso-S“

Mažas išorėje, erdvus viduje. Silpnas, tačiau mieste ekonomiškas variklis, jaukus salonas, labai subjektyvus išorės dizainas ir kiek nustebinusi komplektacija. Visa tai – nė keturių metrų ilgio nesiekiančiame „Toyota Verso-S“ modelyje.
„Toyota Verso-S“
„Toyota Verso-S“. / Andriaus Lauciaus nuotr.

Išorės dizainas

Pirmas dalykas, krentantis į akį vos išvydus bet kokį automobilį. Nuomonių čia turbūt tiek pat, kiek Lietuvoje gyventojų – gana standartiškai iš šono bei užpakalio atrodantis „Verso-S“, pažvelgus iš priekio, nuomonę apie jo išvaizdą pakeičia radikaliai. Arba į gerąją, arba į blogąją pusę. Ir čia vienareikšmiško teiginio sakyti negalima – vieniems šis modelis bus gražesnis už bet kurį kitą vienatūrį, kitiems – galbūt netgi bjauresnis už „Fiat Multipla“.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Salonas

Vienu žodžiu tariant – erdvus. Problemos tilpti penkiems žmonėms nėra: žinoma, komfortas mažesnis negu kokiame „Toyota Verso“, tačiau penki vidutinio sudėjimo žmonės galėtų patogiai leistis į ilgas keliones.

Salone, kaip ir priklauso vienatūriui, pilna dėtuvių – priekyje, gale, po sėdyne, priekinėje konsolėje, duryse ir turbūt dar kur nors, kur nespėjome atrasti

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Komfortas

„Toyota Verso-S“ gali pasigirti puikiai Vilniaus gatvių nelygumus sugeriančia pakaba. Čia daug privalumų duoda ilga ratų bazė – 2550 mm atstumas tarp ašių paprastai būna bent 15-20 cm ilgesniuose automobiliuose.

Garso izoliacija taip pat nebloga, tiek mieste, tiek užmiestyje. Susikalbėti telefonu jokių problemų nekilo net ir važiuojant 130 km/val. Tankiai įvairios garsą sulaikančios medžiagos prikištas kėbulas – sveikintinas dalykas „Toyota“.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Centrinė konsolė

Tuo tarpu salonas turėtų patikti net išrankiausiems – vairas labai patogus, tačiau visi mygtukai išdėstyti taip, kad norint juos pasiekti, gali tekti kiek atkelti nugarą nuo sėdynės. Vis tik tam yra mygtukai ant vairo – jais galima reguliuoti audio sistemos garsą, radijos bangų dažnį bei atsiliepti į skambutį ar padėti ragelį.

Daugiafunkcinis lietimui jautrus ekranas paliko gerą įspūdį – jis tikslus, ryškus, o meniu – paprastas. Pagrindines jo funkcijas, kaip minėta, galima reguliuoti ant vairo esančių mygtukų pagalba. Tačiau tų funkcijų jis neturi labai daug – navigacinė sistema bandytame modelyje nebuvo įdiegta, tad „pažaisti“ galima nebent su paties ekrano ar garso aparatūros nustatymais.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Bagažinė

Čia, kaip įprasta naujuose automobiliuose, nėra atsarginio rato, o „remontuok padangą pats“ rinkinys patalpintas salone. Bagažinės erdvė nėra stebuklinga, tačiau prisiminus automobilio dydį („Verso-S“ yra 28 cm trumpesnis už naujausią „Honda Civic“ hečbeką), vietos pasidaro daugiau nei pakankamai. Priedo, kad bagažo skyriaus dugno aukštį galima reguliuoti – jeigu papildomai neperkamas atsarginis ratas, aukštis gali padidėti dar maždaug dešimčia centimetrų.

Atlenkus užpakalines sėdynes, vietos atsirastų ir ožiui, ir kitiems gyvūnams. Čia  vėlgi puikiai išnaudota automobilio erdvė – viskas paskaičiuota idealiai, nėra jokių bereikalingų tarpų ar tuščių vietų, į kurias nieko negalima būtų įdėti.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Variklis

1,3 litro darbinio tūrio 99 AG turintis motoras šiam pusantros tonos sveriančiam automobiliui yra akivaizdžiai per silpnas. Tačiau labai skųstis negalima – nors bėgėjimosi rodikliai nežavi („ant popieriaus“ „Verso-S“ iki 100 km/val. bėgėjasi per  13,7 sek.), tačiau kuro sąnaudas mieste stebėti malonu – jos siekė 6,4 litro šimtui km. Autostradoje, važiuojant 110 km/val., borto kompiuteris rodė 5,7 litro sąnaudas, o stengiantis išlaikyti leistiną greitį ir jį kartais nestipriai viršijant – t.y. neleidžiant spidometro rodyklei nukristi žemiau 130 km/val., vidutinis kuro suvartojimas siekė 8 l/100 km. Vis tik turint omenyje, kad maksimalus automobilio su šiuo varikliu greitis yra 165 km/val., tokios kuro sąnaudos yra gana patrauklios.

„Verso-S“ akivaizdžiai neskirtas greitam važiavimui autostradoje, tačiau kasdienis stovėjimas miesto kamščiuose piniginei patiks – traukti mokėjimo kortelę degalinėje teks nedažnai. Su juo miesto režimu galima nuvažiuoti apie 700 km – šios „Toyota“ kuro bake telpa 42 litrai.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Pavarų dėžė

Greičių dėžė – septynių pavarų nuolat kintančių perdavimų variatorinė. Gera reakcija į akceleratoriaus paspaudimą jos girti negalima: užmiestyje ar mieste lenkiant kitą lėčiau važiuojantį automobilį, jau įšokus į priešpriešinę eismo juostą, ji neretai vis dar mąsto, kurį gi čia bėgį įjungti. Tačiau kai pagaliau sugalvoja, trauka nenustebina – variklis žviegia tarsi švelnaus balso skerdžiama kiaulė, o spidometro rodyklė juda kaip cepelinų persivalgęs mūrininkas. Vis tik 99 AG, 125 Nm ir beveik 1500 kg ramiam važiavimui užmiestyje ne itin tinkamas derinys. Šio automobilio stichija - miestas.

Neskubios pavarų dėžės reakcijos galima išvengti jungiant pavaras mechaniškai svirtelėmis prie vairo ar stumdant bėgių svirties rankeną. Tačiau nepratusiems prie didelio pavarų kiekio su šia greičių dėže susidraugauti nebus paprasta – 7 pavaras, kad ir nedideliu piršto krustelėjimu, junginėti vis dėlto atsibosta.

Nors visų jų perdavimai – gana trumpi. Pavyzdžiui, važiavimas ketvirta pavara prie 40 km/val. automobiliui nesukelia jokių nepatogumų, o įjungus trečią, prie vos didesnio greičio 1,3 varikliukas pradeda šaižiai žviegti „perjunk, perjunk!“

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Saugumas

Reguliuojamo aukščio vairuotojo sėdynė, reguliuojami galvos atlošai, patogios sėdynės – visa tai įeina į „Verso-S“ standartinę komplektaciją. Visokių elektroninių sistemų irgi netrūksta: stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) su pagalbiniu stabdymo mechanizmu (BA) ir elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD), automobilio stabilumo kontrolės sistema (VSC+) bei traukos kontrolės sistema (TRC). Lyg ir viskas. Kas geriausia, kad visa tai yra pačioje paprasčiausioje „Verso-S“ komplektacijoje, kurios kaina nesiekia 53 tūkst. litų.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Komplektacija

GAZAS.LT išbandyto automobilio kaina – 60350 Lt. Nuo pačios pigiausios komplektacijos bandytas automobilis skiriasi automatine pavarų dėže, 6 garsiakalbiais (vietoje 4), lietimui jautraus ekrano buvimu, galinio vaizdo kamera, MP3 formato palaikymu bei „iPod“ grotuvo suderinamumu, „Bluetooth“ laisvų rankų įranga bei išsamia kelionės informacija ekrane.

Gana keistas dalykas, kad bandytoje „Linea Sol“ komplektacijoje galiniai langai valdomi ne elektra, o rankenomis. Matyt komplektacija orientuota į jaunas šeimas, užpakalinėje salono dalyje laikančias nebent kėdutes su vaikais, kuriems langų darinėjimas nėra aktualus.

Tačiau bendrai vertinant automobilio įrangos lygį ir jo kainą, „Toyota Verso-S“ su „Linea Sol“ komplektacija – labai geras pasirinkimas.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

Trumpai

Išbandytas „Verso-S“ – puikus pasirinkimas šeimai su vaikais, kai automobilis daugiausia naudojamas važimėjimui mieste, o tolimesnės kelionės po kelis šimtus kilometrų planuojamos kartą ar du metuose. Nors vietos automobilyje yra daugiau nei pakankamai, jo dydis ir variklio bei greičių dėžės tandemas leidžia juos visiškai išnaudoti tik mieste arba ne daugiau nei keliasdešimties kilometrų išvykose prie ežero ar į kokią poilsiavietę.

Tiesa, „Verso-S“ gali būti komplektuojamas ir su dyzeliniu 1,4 D-4D varikliu, turinčiu 90 AG ir 205 Nm. Juo važiavimas turėtų būti kiek malonesnis, nes sukimo momento pikas prasideda jau nuo 1800 apsk./min., tad tikintis šį „Toyota“ modelį dažnai naudoti už miesto, dyzelinis variklis būtų geresnis pasirinkimas už silpnoką benzininį analogą.

Visos „Toyota Verso-S“ modifikacijos – čia.

Andriaus Lauciaus nuotr./Toyota Verso-S
Andriaus Lauciaus nuotr./„Toyota Verso-S“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius