Išorė
Pirmas dalykas, į kurį atkreipi dėmesį apžiūrėdamas bet kurį daiktą – jo išorė. Ar tai būtų stalas, ar butelis pieno, ar automobilis. Kokia ji šiuose automobiliuose?
Ne paslaptis, pikapai grožio konkursuose nedalyvauja.
Gamintojo nuotr./„Volkswagen Amarok“ |
Tačiau „Amarok“ yra gražus. Didelis, piktai atrodantis agresijos nestokojantis automobilis – tokie žodžiai atėjo į galvą pirmąkart jį pamačius. Išraiškingas ir piktas „snukis“, agresyvus ir stambus stotas, kėbulo linijos. Prasilenkti su „Amarok“ vairuojant golfuką – lyg tamsiame skersgatvyje sutikti Mike‘ą Tysoną – blogo nieko nenutiktų, tačiau grėsmingą įspūdį paliktų.
D-MAX paprastesnis – žinoma, jo dizainas keliais metais senesnis, tačiau net ir tiems laikams jis yra nepastebima pilkoji transporto srauto pelytė, galinti išsiskirti galbūt tik ryškia spalva, kuri patiktų nebent Paris Hilton.
Variklis
Išbandytasis „Amarok“ turėjo 2 litrų darbinio tūrio 163 AG TDI variklį, D-MAX po variklio gaubtu slėpė 2,5 l 136 AG motorą. Amarokui tai galingiausias komplektuojamas agregatas, D-MAX – silpniausias. Abu su mechaninėmis pavarų dėžėmis.
Kurio variklis dirba maloniau? Be abejonės, „Amarok“ – vienareikšmiškas pliusas vokiečiui. Galios daugiau, sukimo momento daugiau (400 prieš 280 Nm), jis išvystomas anksčiau. Ne kartą teko girti TDI variklius, tad ne gėda juos išaukštinti ir dabar – tai vieni geriausių savo kartos keturių cilindrų dyzelinių variklių pasaulyje.
Žinoma, D-MAX dar turi ir trijų litrų dyzelinį variklį su 163 AG, tačiau jis komplektuojamas tik su automatine pavarų dėže – toks derinys toli gražu neatrodo galintis nustebinti. „Volkswagen“ šioje srityje yra tikrai stipresni už japonus.
Taigi, kol kas „Volkswagen“ laimi 2:0.
Miestas
Čia vėl pasireiškia dviejų automobilių skirtumai: nors „Amarok“ išoriškai gražesnis, tačiau mieste juo važiuoti nėra malonu dėl vieno dalyko: itin „kieta“ sankaba (tarpas tarp „sukabino“ ir „dar nesukabino“ – lyg kreditinės kortelės storis), tikrai ne itin patogi dažnam jos maigymui. Tačiau pavarų dėžės darbas yra tiesiog idealus – variklio ir transmisijos derinys vienas geriausių ne tik tarp pikapų.
Gamintojo nuotr./„Isuzu D-MAX“ |
„Isuzu“ savo ruožtu važiuoja sąlyginai maloniau, jo sankaba nėra tokia stačiokiška, tačiau ergonomika VW pusėje: jo ir sėdynės patogesnės (tiesa, neteko išbandyti jų ilgoje kelionėje), ir interjeras malonesnis. Mieste abiems modeliams galima dėti lygybės ženklą. Rezultatas – 2,5:0,5.
Žvyro karjeras
Žinoma, kaip gi neišbandysi didesnį pravažumą turinčio automobilio vietose, kurias nelabai galima pavadinti keliu? Norėjosi kur nors pikapus „įmurkdyti“ bei pralėkti bekele. Žvyro karjeras? Kodėl gi ne. Čia gausu ir kalnų, ir sunkiau pravažiuojamų vietų, tik su vandens telkiniais sunkiau. Kita vertus – sidabrinės spalvos automobiliai tik „apsiklojo“ dulkių sluoksniu, tad iš toliau atrodė švarūs. Operatorius džiaugėsi vandens telkinių paieškų nesėkme.
Bet tikslas – išsiaiškinti, kuris šių modelių yra geresnis bekelėje. Rezultatas kiek nustebino – maniau, kad „Amarok“ čia bus vienareiškis lyderis, bet „užlipk į kalną“, „pervažiuok griovį“ ir kituose ne pačiuose visureigiškiausiuose bandymuose geriau pasirodė D-MAX. Visus kartus, su skirtingais žmonėmis prie vairo. Taigi, „Amarok“ persvara mažėja – 2,5:1,5.
Kaina
Bandytas „Volkswagen Amarok“ piniginę paplonintų 107 tūkst. litų, D-MAX – 89 tūkst. Pats pigiausias „Isuzu“ pikapas – 78 tūkst., „Amarok“ – 87 tūkst. Lt.
Sprendžiant pagal kainą D-MAX – akivaizdus lyderis
Ką už juos gauname? „Isuzu“ turi galingesnį variklį (163 prieš 122 AG), tačiau atsilieka saugumo įranga: elektroninėmis sistemomis, oro pagalvių skaičiumi. D-MAX už 78 tūkst. lt jau turi ir borto kompiuterį, ir lengvo lydinio ratlankius. Plačiau šiuos modelius galite palyginti Naujų automobilių kataloge čia.
Jeigu lygintumėm tik pagal kainas, D-MAX būtų akivaizdus lyderis. Nors ir turi kiek mažiau įrangos, o varikliai kiek prastesni, tai nekompensuoja beveik penktadaliu didesnės „Amarok“ kainos. Lygiosios! 2,5:2,5.
Pardavimai
Ne tik Lietuvoje, bet ir kitose valstybėse joks pikapas turbūt niekad nebus populiaresnis už kompaktinės klasės hečbeką. Tačiau jie yra populiaresni nei gali atrodyti – perkamiausias Lietuvoje naujas pikapas „Toyota Hilux“ šiemet pateko jau į 74 pirkėjų rankas, „Isuzu D-MAX“ buvo parduoti 26 modeliai. Gaila, bet naujų „Volkswagen Amarok“ pardavimų statistikos gauti nepavyko.
Epilogas
Kam skirtas pikapas? Tikslią jo funkciją apibūdinti sunku: jis turi ir gabenti krovinį, ir važiuoti sunkiau pravažiuojamais keliais. Tačiau būtent šią funkciją D-MAX atlieka geriau negu „Amarok“. D-MAX yra gerokai paprastesnis, labiau „sugyvenantis“ su vairuotoju automobilis – tinkamas norintiems tik vairuoti ir atlikti darbą.
„Amarok“ savo ruožtu yra technologiškai pažangesnis ir gerokai tinkamesnis poilsinėms kelionėms, kai reikia važiuoti ne vienam bei gabenti daiktus, netelpančius į universalo bagažinę.
Kurį rinktis? Hamleto lygio klausimui vienareikšmio atsakymo nėra: tiek vienas, tiek kitas pikapas savo srityse yra puikūs. Tik tą sritį reikia tiksliai apsibrėžti ir atsirinkti – galbūt jums pikapą kuo puikiausiai atstos paprastas visais ratais varomas universalas ar parketinis visureigis?