-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujasis „Audi A6“ – šūvis į dešimtuką?

Naujasis „Audi A6“ yra saugesnis, taupesnis ir patogesnis nei pirmtakas – teigia gamintojų atstovai. Atrodo, taip ir yra. Bet kai važiuoji jų pačių parengtu maršrutu ir matai, kad pusvalandį vėluoji į skrydį, labiausiai rūpi, kad už greičio viršijimą italai neuždarytų į daboklę.
„Audi A6“
„Audi A6“ / Gamintojo nuotr.
Temos: 2 „Audi A6“ Audi

„Baltijos šalių žurnalistams: rytoj lėktuvas, skrendantis iš Palermo į Romą, kyla 11 valandą. 8 valandą ryto išdalinami automobilių raktai, tad laiko tikrai pakankamai“, – išvakarėse pasibaigus automobilio techniniam pristatymui priminė organizatoriai.

Nežinia, kas ir kaip skaičiavo laiką bei kokias vietines įžymybes mums norėjo parodyti, tačiau vos išvažiavus iš golfo kurorto „Verdura Golf Spa Resort“, kuriame buvome apsistoję, navigacinė sistema pradėjo rodyti, jog oro uoste būsime 11.30 vietos laiku. Tai yra pusvalandžiu vėliau, nei kyla lėktuvas. Gal tai navigacijos klaida?  Nieko panašaus.

Nuvažiavus kelioliką kilometrų, ji nuosekliai tvirtino, kad vėluojame pusvalandžiu. Tuomet navigacijos sistemoje pasirinkau ne organizatorių nustatytą, bet greičiausią maršrutą į oro uostą ir dešinę koją lyg sunkią plytą padėjau ant akceleratoriaus pedalo. Koją nuo pedalo nukeldavau tik važiuodamas per miestelius.

Pasivažinėjimas sicilietišku stiliumi nenuėjo veltui – Palermo oro uostą kartu su kolegomis iš Latvijos pasiekėmė tik akimirka anksčiau nei baigėsi registracija skrydžiui.

Navigacijos sistema valdo

Gaila, kad taip greitai važiuojant daugiausiai teko dairytis iš šalutinių kelių be skrupulų į pagrindinį išsukančių siciliečių ir nebuvo daug galimybių pasimėgauti labai rafinuota „Audi A6“ navigacijos sistema. O ji, naudojanti „Google Earth“ programą, tikrai verta dėmesio ir net atskiro aprašymo.

Dideliame, iš centrinės konsolės išlendančiame 6,5 colių ekrane matomas ne šiaip kelias ir važiavimo kryptis, bet iš viršaus projektuojamas puikios kokybės reljefinis apylinkių vaizdas.  Kalnas ir jo šešėlis, upės vaga, jūros krantas ar įgriuva.

Negana to, navigacijos sistema yra susieta su pačio automobilio valdymu. Ji nuolat gauna signalus iš GPS palydovų apie mašinos greitį ir padėtį bei priekyje esantį posūkio staigumą. Mašinos elektroninės smegenys apskaičiuoja šiuos ir kitus faktorius bei pačios nusprendžia kokią pavarą įjungti, kad ir greitis, ir degalų sąnaudos būtų optimalios.

Jeigu posūkis aštrus, „Audi“ automatiškai perjungia ilgųjų šviesų žibintus į trumpųjų, kad neapakintų iš priekio atvažiuojančio automobilio vairuotojo.

Tačiau kai teko lėkti į oro uostą, automobilio valdymą visiškai perėmiau į savo rankas ir „protingajai“ navigacijai su GPS pasireikšti nebuvo galimybių.

Komforto ir dinamikos balansas

Tačiau su vėjeliu skriejant vingiuotais Sicilijos keliais, netrunki pastebėti, kad gana didelių matmenų  automobilis yra klusniai valdomas.  Lengvesnė už pagrindinius konkurentus ir 80 kilogramų už buvusį modelį, naujos kartos „Audi A6“ leidžia nejusti jos gabaritų. Įspūdis – tarsi vairuoji mažesnį automobilį.

Automobilio standartinėje įrangoje įdiegta „Audi Drive Select“ sistema leidžia vairuotojui rinktis iš penkių važiavimo režimų.

Atsižvelgiant į važiavimo stilių, galima reguliuoti vairo jautrumą, pakabos kietumą, akceleratoriaus reakciją į pedalo paspaudimą ir kitus parametrus.  Už papildomą mokestį galima užsisakyti pneumatinę pakabą.

Tačiau įvertinus tai, kad standartinė A6 pakaba yra puikus balansas tarp tikslaus valdymo ir komforto, kyla klausimas: ar verta mokėti papildomus 7,6 tūkstančio litų už pneumatinę pakabą?

Šio modelio patogumas, komfortiškas ir tylus važiavimas dominuoja prieš jo sportiškumą.  Kasdieniam važinėjimui Lietuvos keliais -- tai vykęs pasirinkimas.

Išorė -- skonio reikalas

Naujosios „Audi A6“ kėbulo ilgis yra 1,2 centimetro trumpesnis už pirmtako, tačiau atstumas tarp ratų -- net 7 centimetrais didesnis.  Tad vizualiai mašina atrodo dinamiškiau, padidėjo salono erdvė.  Salono erdve neturėtų skųstis nei priekyje, nei gale sėdintys.

Naujosios A6 dizainas yra tarsi nuosekli ankstesnio modelio evoliucija, nelepinanti išskirtiniais dizaino sprendimais.

Pastebimiausi pokyčiai -- kitoks automobilio priekis ir galas, platesnės variklio grotelės, už papildomus 10,7 tūkstančio litų montuojami LED žibintai.  Iš išorės A6 atrodo tarsi sumažinta prabangesnio sedano A8 kopija.  Patrauklus šis modelis, ar ne -- spręsti kiekvienam pagal savo skonį.

Siekiant sumažinti automobilio svorį, net 20 procentų kėbulo detalių sudaro aliuminio lydiniai. Įvertinę mažesnį automobilio svorį, pagerėjusį oro pasipriešinimo koeficientą (nuo 0,28 iki 0,26), bei kitus dalykus, gamintojų atstovai tikina, kad naujasis A6 tapo net 20 procentų taupesnis už buvusį.

Viduje -- kokybės etalonas

Pagal salono apdailos kokybę ir detalių surinkimo preciziką, „Audi“ yra pavyzdinis gamintojas visiems.  Net aukščiausio lygio konkurentams.

Už papildomus 5,4 tūkstančio litų pirmą kartą „Audi A6“ navigacijos sistemos nuorodos gali būti projektuojamos ant priekinio stiklo. Tiesa pasakius, tai nėra itin didelė naujovė – BMW tai pradėjo naudoti gerokai anksčiau.

Salone bene labiausiai džiugina sumažėjęs mygtukų kiekis ir gerokai patobulintas daugiafunkcininės automobilio parametrų, pramoginės ir garso sistemos MMI valdymas.  Jis tapo akivaizdžiai patogesnis, intuityvesnis, o mygtukų išdėstymas – logiškesnis.  Nėra kuo stebėtis, nes pirmos kartos MMI nusipelnė nemažai kritikos.

Naktinio matymo sistema įdomi ne tik tuo, jog infraraudonųjų spindulių dėka leidžia matyti iki 300 metrų į priekį -- gerokai toliau, nei leidžia įprasti žibintai.

Įdomiausia, kad ji išryškina kelyje maždaug 100 metrų atstumu esančius šilumą skleidžiančius objektus (žmones, laukinius gyvūnus).  Jie juodai – baltame ekrane apibrėžiami geltonos spalvos kvadratėliu ir pasigirsta garsinis įspėjimas.  Labai patogus dalykas, naktį padedantis gerokai toliau pamatyti pėsčiuosius ir didinantis vairuotojo budrumą.

Siūlomi 5 varikliai

Lietuvoje naujos kartos „Audi A6“ galima užsisakyti jau dabar. Pigiausia versija su 2 litrų (177 AG) dyzeliniu varikliu kainuoja nuo 133 tūkstančių litų.  Modelis su benzininiu 2,8 litro (204 AG) FSI varikliu kainuoja nuo 139,4 tūkstančių litų.  Būtent šios versijos Lietuvoje ir bus populiariausios.

Pirkėjams siūloma rinktis vieną iš penkių variklių, pasiekiančių nuo 177 iki 300 AG pajėgumą.

Sicilijoje išmėginau dvi automobilio versijas su 3 litrų TDI (204 AG) ir 2,8 litro FSI benzininiu (204 AG) varikliais.

Kaip ir buvo galima tikėtis, dyzelinė versija paliko kiek geresnius įspūdžius, mat jos sukimo momentas didesnis.  Maksimalus variklio 400 Niutonmetrų sukimo momentas pasiekiamas esant žemiems variklio sūkiams (nuo 1250 aps./min.). 100 km/val. greitį toks automobilis gali pasiekti per 7,2 sekundes, deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos siekia tik 5,2 litro.

Tuo tarpu 2,8 FSI versijai, lyginant su dyzeliniu variantu, kiek trūksta žvalumo, benzino sąnaudos -- didesnės.

Įrangos kainos glumina

Dėl pinigingų klientų „Audi A6“ konkuruoja su penktos serijos BMW ir E klasės „Mercedes-Benz“. Kuriam šių automobilių skirti pirmenybę – lemia tik asmeninės pirkėjų nuostatos ir palankumas vienai ar kitai markei. Nes techniniai parametrai labai panašūs.

Tačiau renkantis „Audi A6“, reikia itin kruopščiai skaityti papildomos įrangos sąrašą, kuris yra ilgas, o daugelio dalykų kainos -- kosminės.

Štai, „metalic“ spalva papildomai kainuoja 3700, o „Daytona grey“ – net 10400 litų. Odinių sėdynių kaina – nuo 7,7 iki 8,8 tūkstančio litų, naktinio matymo sistemos kaina – 7,8, didesnio diametro ir įdomesnio dizaino ratlankiai kainuoja nuo 2,7 iki 14 tūkstančių litų.

Keisčiausiai „Audi A6“ pirkėjas pinigus gali išleisti užsisakęs „exclusive“ kilimėlius su apvadais už 1684 litus. Tačiau „Audi“ atstovai neabejoja naujo modelio sėkme ir patyliukais trina rankas.  Mat paskutiniosios kartos E klasės „Mercedes--Benz“ yra tikrai keisto, prieštaringai vertinamo dizaino.  Tuo tarpu naujasis penktos serijos BMW tapo minkštesnis, komfortiškesnis ir kiek atitolo nuo savo sportiškų genų.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius