-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nei vieno praeivio be šypsenos nepaliekantis automobilis: „Fiat 500“

GAZAS.LT turėjo galimybę išbandyti šį vos 0,9 litro darbinio tūrio variklį turintį „Fiat“ labai įvairiomis sąlygomis: „Autoplius“ ekipažas dalyvavo šiuo modeliu neseniai vykusiame žurnalistų ralyje, o po to „500“ neišvengė ir jam kur kas geriau pažįstamos stichijos – miesto gatvių bei įvairaus tipo užmiesčio kelių.
„Fiat 500“
„Fiat 500“ / Andriaus Lauciaus nuotr.
Temos: 2 „Fiat 500“ Fiat

Pirmas įspūdis

Iš „Autobrava“ autocentro likus porai dienų iki žurnalistų ralio starto paėmus šį „Fiat 500“, jis nustebino. Blogąja prasme. Sunkiai sekėsi susidraugauti su didelius sūkius mėgstančiu dviejų cilindrų turbininiu varikliu, pavarų dėžė atrodė tinkama nebent užmiesčiui, kur jos liesti išvis nereikia, o važiuojant paprastame slalome, „Fiat 500“ ne kartą pasirodė „besišlapinančio šuns“ pozoje: posūkyje pasvirdavo tiek, kad automobilis važiuodavo trimis ratais.

Tačiau tai – tik pirmas įspūdis. Vėliau ekipažo vairuotojui pavyko susidraugauti su šiuo jo pramintu „spuogu“ – tapo aišku, kad variklis negali pakęsti mažesnių nei 2000 aps./min. (prie žemesnių sūkių jis purtosi ir kone taikosi užgęsti), buvo suprastas (tiesa, nevisiškai) pavarų dėžės veikimas ir jos niuansai bei pačio automobilio valdomumas. Vis tik jis yra per daug minkštas varžyboms, kad ir kaip keistai tai skambėtų kalbant apie tokią trumpą ratų bazę (2300 mm) turintį modelį.

Tiesa, paties „Fiat 500“ kėbulo ilgis – 3546 mm, tad ta „trumpoji“ ratų bazė, lyginant su bendru ilgiu, tampa ne tokia jau ir maža.

Pirmoji ralio diena

Vis tik šis šviesiai mėlynas automobilis buvo nuspręstas naudoti varžybose. Ir ką? Penktadienį, pirmąją žurnalistų ralio dieną, praėjus dviems greičio ruožams, „Fiat 500“ vairuojantis „Autoplius“ ekipažas su Andriumi Kilda bei Pauliumi Sviklu, buvo pirmas! Tiesa, tik dėl būtent šiam raliui būdingų taisyklių (prieš varžybas kiekvienam ekipažui buvo skiriamos baudos už CO2 išmetamų dujų kiekį) dviejų cilindrų „TwinAir“ variklis buvo pats ekologiškiausias tarp visų ralio dalyvių automobilių (95 g/km CO2 mišriu režimu), tad, pagal varžybų taisykles, jis gavo mažiausiai baudos sekundžių. Ir tų keliolikos sekundžių pradinę persvarą pavyko išlaikyti pirmus du greičio ruožus.

Po jų „Autoplius“ ekipažas pamažu tolo nuo lyderių ne tik bendroje įskaitoje, bet ir savo klasėje, gretų. Tačiau pirmoji diena buvo baigta ne tokiu jau blogu rezultatu – 21 vieta iš 36 dalyvių bendroje klasėje. Prisiminus, kad pirmas vietas užėmę „Subaru Impreza“, „Mitsubishi Lancer Evo“ ir kiti panašių galimybių (buvo juokajama, kad jie visko turi bent dvigubai daugiau negu „Fiat 500“: varančiųjų ratų, cilindrų, arklio galių) automobiliai, pasiektas rezultatas – tikrai patenkinamas.

Organizatorių nuotr./Žurnalistų ralio Lietuva 2011 akimirka
Organizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka

Antroji ralio diena

Antrosios dienos pradžioje buvo išsikeltas tikslas: nenukristi žemiau esamos pozicijos. Vis tik pradžioje gautas pliusas (kitaip sakant – mažesnis minusas, nei kitų dalyvių) buvo svarus privalumas kovojant su kitais ekipažais, tačiau pirmosios dienos gale jis praktiškai išseko ir visų dalyvių užimamos vietos buvo daugiau mažiau išsilyginusios pagal pajėgumą, o ne pagal ekologiją.

Šeštadienis prasidėjo, atrodo, puikiai – pirmus greičio ruožus buvo galima pavadinti labai vykusiais, tačiau prieš pat vidurdienį „Autoplius“ ekipažui prasidėjo nesėkmių serija. Pradžioje neįvykdyta „bazė“, kai reikia sustoti pažymėtoje vietoje tarp kūgelių, po to pradėjo sklisti neaiškūs garsai iš variklio skyriaus.

„Būti ar nebūti“ klausimą šiuo atveju galima buvo perfrazuoti į „dalyvauti ar nedalyvauti“. Tačiau pasiklausę variklio darbo automobilių technikoje gerai nusimanantys žurnalistų ralio kolegos nuramino: „Čia viskas gerai, tik atsipalaidavusi kažkuri prie variklio esanti skarda“. Vėliau tą patį vėliau patvirtino ir „Autobrava“ serviso vadovas, taip pat važiavęs ralyje, tad sugedusi nuotaika pasitaisė: su „Fiat 500“ viskas tvarkoje, reikia dalyvauti toliau!

Galutinis rezultatas – neblogas?

Ir nors vėliau dar poroje greičio ruožų buvo padaryta grubių klaidų, galutinis rezultatas nenuvylė – išlaikyta 21 vieta bendroje įskaitoje, o savojoje, „ECO“ klasėje, užimta šešta iš septynių. Ne stebuklas, tačiau nėra blogai – su automobiliu susigyventa, pasiektas rezultatas atitinka automobilio bei ekipažo galimybes, o pergalės šampano paragauti vis tik teko: „15min“ ekipažas su Tomu Balžeku ir Tomu Digaičiu, priklausęs tai pačiai komandai „Gazas Plius 15min“, susižėrė ne vieną apdovanomiją. Jie buvo antri savo 2000+ klasėje bei parodė geriausią laiką ne viename greičio ruože.

Organizatorių nuotr./Žurnalistų ralio Lietuva 2011 akimirka
Organizatorių nuotr./Žurnalistų ralio „Lietuva 2011“ akimirka

Bandymas mieste

Tačiau šis „Fiat 500“ nesukurtas dalyvauti varžybose, tad norėjosi jį išbandyti tomis sąlygomis, kurioms jis yra pagamintas: miesto. Tad po žurnalistų ralio praėjus keletui dienų, tas pats „Fiat 500“ buvo pasiimtas ir pasivažinėjimui bei išbandymui mieste.

Išvaizda

Apie automobilio išvaizdą kalbėti turbūt neverta: gal ir negalima „Fiat 500“ vadinti stiliaus etalonu, tačiau vienu dailiausių šiuo metu gaminamų automobilių – laisvai. Tiek jo išorės dizaino, tiek interjero ypatumų vaizdus galima talpinti į knygas apie automobilių išvaizdą dizaino studijų pirmakursiams.

Andriaus Lauciaus nuotr./Fiat 500
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fiat 500“

Praktiškumas

Mažas, manevringas, neypatingai talpus ir gale sėdintiems keleiviams – nelabai patogus automobilis. Tačiau vienas malonumas važinėti šiuo automobiliu Senamiestyje ar bet kuriame miegamajame rajone – trumpas ir siauras (1627 mm) mažylis nesunkiai įsispraudžia į daugelį kitiems automobiliams neįveikiamai atrodančių stovėjimo vietų.

Kalbant apie talpumą, „Fiat 500“ bagažinė ar dėtuvės salone nėra didelės. Vis tik nereikėtų varyti Dievo į medį – kuprinė ir kelioninis krepšys lengvai telpa į „500“ bagažinę, o daugiau jam ir nereikia.

Andriaus Lauciaus nuotr./Fiat 500
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fiat 500“

Bet dėl vietos salono gale teko girdėti nusiskundimų – ten įsitaisęs vidutinio ūgio (apie 180 cm) vyras, jo paties žodžiais, „ridinėjosi kaip teniso kamuoliukas“. Sėdėti tiesiai už vairuotojo ar keleivio yra nepatogu, o galinės sėdynės viduryje nėra saugos diržų. Kaip ir jokių rankenų prisilaikymui.

Komfortas

Pažiūrėjus į „Fiat 500“ iš išorės, atrodo, kad jis turėtų būti minkštas – tarp padangų bei arkos galva gal ir netilptų, tačiau tarp žemės ir galinio buferio galima būtų sutalpinti ir šalmą. Tad pasėdėjus prie vairo kelias dešimtis kilometrų, pakabos minkštumas nuostabos nesukelia – duobes „Fiat“ sugeria maloniai, kaip ir tikėtasi. Važiavimas šiuo italu blogo įspūdžio nepaliks.

Nors garso izoliacija nėra stebuklinga – užmiestyje vėjas prie didesnio nei 100 km/val. greičio vis nori prasiskverbti pro langus. Bet čia vėlgi verta prisiminti, kad automobilis skirtas miestui, tad priekaištas dėl neypatingos garso izoliacijos neturėtų būti didelis argumentas prie „Fiat 500“ minusų.

Variklis ir pavarų dėžė

2 cilindrų, 875 kubinių centimetrų darbinio tūrio „TwinAir“ turbininis variklis atrodo sukurtas tarsi specialiai šiam automobiliui. Nors 85 AG ir 145 Nm neatrodo didelis skaičius, tačiau 865 kg su šiuo varikliu sveriantis „Fiat 500“ yra pakankamai spartus ir negali sakyti, kad mieste šios galios neužtenka.

Vertėtų paminėti ir tai, kad šis dviejų cilindrų variklis labai mėgsta aukštesnes apsukas – numynus akceleratoriaus pedalą atrodo, kad automobilis pradeda judėti tik nuo 3 tūkst. aps./min. Nuo 2 iki 3 tūkst. „Fiat“ nerodo didelio noro bėgėtis, o prie dar mažesnių sūkių nemaloniai purtosi ir visiškai atsisako greitėti.

Andriaus Lauciaus nuotr./Fiat 500
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fiat 500“

Dar vienas įdomesnis dalykas – sunku suprasti, kada „Fiat 500“ dviejų cilindrų variklis pasiekia savo apsisukimų maksimumą – ribotuvui įsijungus, nėra staigaus trūktelėjimo ar stipraus garso, kaip daugumoje automobilių, o tik jausmas, kad mašina daugiau nesibėgėja. Ne karta teko „pamiršti“ apie apsukų ribotuvą (jis čia prie beveik 6 tūkst. apsisukimų per minutę) slalomo trasoje.

Įspūdžio nepaliko ir pavarų svirtis – ypač ilga jos eiga reikalauja pripratimo. Vis tik tokiam miesto automobiliui reikalinga automatinė pavarų dėžė, nes „irkluoti“ svirtimi reikia gana dažnai.

Ekonomija

Čia „Fiat 500“ nustebino. Ir gerąja prasme. Gamintojo deklaruojamas kuro sąnaudos užmiestyje – 3,7 l/100 km – pavyko pagerinti. Neilgoje, maždaug trisdešimties kilometrų, distancijoje (nuo Trakų centre esančios žiedinės sankryžos iki Vilniaus „Hanner“ pastato), labai atsargiai elgiantis su visais pedalais ir kuo mažiau naudojant vidurinįjį, borto kompiuteris rodė 3,3 litro vidutines tos atkarpos benzino sąnaudas. Tai – mažų mažiausiai įspūdinga!

Andriaus Lauciaus nuotr./Fiat 500
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fiat 500“

Turint omenyje ir tai, kad porą kartų teko bėgėtis praktiškai nuo 0 km/val., važiuojant veikė kondicionierius bei radijas, o greitis buvo toks, koks yra leistinas tose atkarpose – nuo 60 iki 90 km/val.

Tačiau važiuojant „normaliu“ režimu – lenkimams įjungiant žemesnę pavarą, greičiau įsibėgėjant bei kartais stabdant, užmiesčio kuro sąnaudų vidurkis būna maždaug 5 l/100 km. Mieste – 6,7 l/100 km. Šie rodikliai tikrai nėra įspūdingi, tačiau 0,9 l „TwinAir“ variklio ekonomijos galimybių ribos vertos diplomo.

Komplektacija

GAZAS.LT išbandyta komplektacija – „Lounge“. Jos kaina – 49700 Lt. Į ją įeina oro kondicionierius, 6 garsiakalbius turintis grotuvas su MP3 ir AUX jungtimis, daug funkcijų turintis kelionės kompiuteris, elektra valdomi langai, veidrodėliai, lengvo lydinio R15 ratlankiai, „Start&Stop“ sistema, 7 saugos oro pagalvės (toks jų kiekis – jau standartinėje komplektacijoje), ESP saugumo sistema.

Kainos ir gaunamos komplektacijos santykis nėra prastas. Juolab kad pigiausias „Fiat 500“ atsieitų vos 35500 Lt, o jis jau turėtų kelionės kompiuterį, elektra  valdomus langus bei veidrodėlius, 1,2 litro 69 AG variklį, dienos šviesas, imobilizatorių ir dar keletą kai kuriuose net brangesniuose modeliuose ne visada sutinkamų dalykų.

Trumpai

Jaunatviškas, klasikinis ir tuo pačiu modernus bei stilingas miesto automobilis. Nesukurtas ilgoms kelionėms daugiau nei dviems žmonėms, tačiau idealiai tinkantis kasdieniniam važinėjimui miesto gatvėmis. Ir tinkantis žmonėms, norintiems išskirtinio automobilio – ši „Fiat 500“ savybė jokioje vietoje neleistų priskirti šio modelio pilkajai mašinų masei.

Visos „Fiat 500“ modifikacijos – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge

Andriaus Lauciaus nuotr./Fiat 500
Andriaus Lauciaus nuotr./„Fiat 500“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius