Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Švediškas stebuklas, pavadinimu „Volvo XC90“

Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr. / Naujasis „Volvo XC90“
Šaltinis: Specialiai GAZAS.LT iš Stokholmo
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jis čia. Dvylika metų kurtas švediškas grynuolis „Volvo XC90“ buvo atidengtas šios valstybės širdyje – Stokholme. Visiškai švediškas, visais aspektais tobulas ir geriausias visureigis pasaulyje. „Volvo“ tuo įsitikinę. Mes – dar ne.

Pirmadienį bei antradienį Stokholme susirinko visas pasaulio automobilių srities žurnalistų elitas. Na, tų šalių, kuriose parduodami „Volvo“ automobiliai. Čia vyko pirmasis naujojo „Volvo XC90“ pristatymas, kuriam pasirinkta vieta – įstabaus grožio „Artipelag“ meno kūrinių galerija. 

Lenktynių trasoje ar Švedijos keliais pasivažinėti visureigiu dar nebuvo galima, tad pasitenkinome kiekvieno jo kampo apčiupinėjimu ir visų vizitinėje kortelėje šalia pavardės įrašą „President“ ar „Vice-president“ turinčių „Volvo“ darbuotojų pasakojimais apie automobilį.

„Scanpix“/„TT News Agency“ nuotr./„Volvo“ kompanijos prezidentas Hakanas Samuelssonas šalia naujojo „Volvo XC90“
„Scanpix“/„TT News Agency“ nuotr./„Volvo“ kompanijos prezidentas Hakanas Samuelssonas šalia naujojo „Volvo XC90“

Visiška Švedija

Naujasis XC90 yra švediškas automobilis. Jo platforma, varikliai, transmisijos, dizainas, saugumo įranga ir visi kiti automobilio atributai yra sukurti Švedijoje. Vien tik į „Volvo XC90“ kūrimą investuota suma, atitinkanti daugiau nei ketvirtį Lietuvos bendrojo vidaus produkto – 75 mlrd. Švedijos kronų (28,2 mlrd. Lt). Dauguma dalykų čia yra nauji ir iki šiol nenaudoti jokiuose „Volvo“ modeliuose.

Automobilio išvaizdoje netrūksta skandinaviškų detalių. Priekiniuose žibintuose sumontuotų LED šviesų forma primena skandinavų mitologijoje populiarų Toro kūjį, interjere vyrauja medžio motyvai ir šiam kraštui būdingas minimalizmas. Įspūdingai atrodo centrinė konsolė, kur dauguma funkcijų valdomos lietimui jautriame ekrane. Mygtukų centrinėje konsolėje yra ne daugiau nei ant vairo.

„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“

Žinoma, norint kad „Volvo“ būtų visiškai švediškas, pusė jo turėtų būti ne iš metalo, o iš uolienos, o automobilis turėtų laistyti vandenį – Švedijoje lyja dar dažniau nei Lietuvoje.

Net 13 metų kurtas automobilis yra geriausias šiuo metu rinkoje esantis SUV, – įsitikinę „Volvo“ inžinieriai. Pirmosios kartos XC90 pasirodė dar 2002-aisiais, o šiemet modelių pardavimai dar siekė kelias dešimtis tūkstančių visame pasaulyje – tai puikiai įrodo automobilio prestižą.

„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“

Keturi cilindrai

„Cilindrų lenktynėse nedalyvaujam!“, – pareiškė „Volvo“ praėjusiais metais, pristatydami naujausią „Drive-E“ variklių gamą. Jos išskirtinumas – keturi cilindrai. Visi varikliai joje turi tiek cilindrų, kad jiems suskaičiuoti nereikia visų rankos pirštų ir visi „Volvo“ greitu metu turės tokius variklius.

400 AG bei 640 Nm. Kaip tai įmanoma su keturių cilindrų varikliu? Pasitelkiant elektrą

Tai nereiškia, kad reikia aukoti galingumą. Greičiausias „Volvo XC90“ iki 100 km/val. įsibėgės per 6,4 sek. ir išvystys 400 AG bei 640 Nm. Kaip tai įmanoma su keturių cilindrų varikliu? Pasitelkiant elektrą. Tokią galią išvystysiantis XC90 yra hibridas, turintis 4 cilindrų 320 AG išvystantį benzininį variklį bei 80 AG elektros motorą. Visureigis gali būti įkraunamas iš rozetės ir vien elektra įveikti 40 kilometrų. Neblogos ir T8 ženklą ant užpakalinės dalies turėsiančio modelio degalų sąnaudos bei CO2 emisija. 60 gramų kilometrui – šis rodiklis ne tik įleis du variklius turintį XC90 į visų miestų centrus, bet ir leis išvengti didelių ekologijos mokesčių registracijos proceso metu.

„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“

Galingiausias dyzelinis variklis taip pat nepėsčias. 225 AG ir 470 Nm – visa tai pasitelkus 4 cilindrų, 2 litrų darbinio tūrio variklį bei porą turbinų. Vidutinės jo degalų sąnaudos yra 6 l/100 km, o tai – geriausias galios bei ekonomijos santykis didelių visureigių klasėje. 

Transmisijų srityje „Volvo“ mano priešingai – kuo daugiau, tuo geriau. Į visus XC90 bus montuojama 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“

Saugu, saugiau, saugiausia

Nusiperki „Volvo“ ir gauni 10 metų garantiją, kad nepateksi į eismo įvykį

Paklauskit šimto gatvėje sutiktų žmonių, koks automobilis yra saugiausias, ir devyniasdešimt jų atsakys – „Volvo“. Ne vieną dešimtį metų klijuojama etiketė buvo užsitarnauta ir švedai nesiruošia jos prarasti. Priešingai. Kompanijos prezidentas Hakanas Samuelsonnas pabrėžė, kad ilgalaikis „Volvo“ tikslas yra visiškas eismo įvykių išvengimas. 

Nusiperki „Volvo“ ir gauni 10 metų garantiją, kad nepateksi į eismo įvykį. Neblogai, bet tai dar tolima ateitis. Kur kas artimesnė – 2020-ųjų tikslas. Nuo tų metų visi sukurti „Volvo“ automobiliai turės būti tokie saugūs, kad nei vienas jame esantis keleivis niekada nežūtų ar nebūtų sunkiai sužeistas. Skamba viliojančiai – garantija, kad automobilyje avarijos atveju daugiausiai nusibrozdinsi ranką.

„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“
„Volvo“ nuotr./Naujasis „Volvo XC90“

Galima neabejoti, kad trečios kartos XC90 jau turės garantiją nuo keleivių sužeidimų, o šis kol kas sparčiai artėja prie to. „City safety“ sistema, automatiškai sustabdanti automobilį prieš jį atsiradus kliūčiai, bus jau standartinėje „Volvo XC90“ komplektacijoje. XC90 taip pat turės aktyvią apsaugą nuo smūgio į užpakalinę dalį – kitam automobiliui atlekiant dideliu greičiu, „Volvo XC90“ diržai bus automatiškai įtempiami.

Aktyvus tempomatas (autopilotas), įspėjimas apie nukrypimą nuo eismo juostos ar kelio ženklų atpažinimo sistema taip pat bus standartinėje XC90 komplektacijoje. Jeigu tai dar neįtikina, galima palaukti „Euro NCAP“ testų rezultatų – jie turi potencialo tapti geriausiais automobilių daužymo kompanijos istorijoje.

 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas