Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Darbo rinkoje sėkmingai konkuruoti padeda asmeninės savybės ir studijų metais įgytos žinios

Įkrauk reporterio nuotrauka /
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pasibaigus mokslo metams darbo rinka pasipildo naujais dalyviais - ką tik studijas baigusiais jaunuoliais. Anot vadovų paieškos ir personalo atrankos kompanijos „Search Group Vilnius" vadovo Šarūno Dyburio, mitas, kad jie neturi galimybių integruotis į darbo rinką, jog darbdaviai ieško tik darbuotojų su patirtimi.

Pasibaigus mokslo metams darbo rinka pasipildo naujais dalyviais - ką tik studijas baigusiais jaunuoliais. Anot vadovų paieškos ir personalo atrankos kompanijos „Search Group Vilnius" vadovo Šarūno Dyburio, mitas, kad jie neturi galimybių integruotis į darbo rinką, jog darbdaviai ieško tik darbuotojų su patirtimi. Jo teigimu, daugybė absolventų bei jaunų specialistų yra kur kas gabesni ir perspektyvesni už darbo rinkos senbuvius. Tokie žmonės yra pranašesni jau tuo, kad dar neturi susiformavusių darbinių įpročių ar stereotipų, į įmones dirbti ateina šviežia galva, kupini energijos. Dažnai tai lemia gerus darbo rezultatus.

Kalbėdamas apie šios dienos Lietuvos darbo rinkos tendencijas, „Search Group Vilnius" vadovas pabrėžė, kad darbo rinka iš tiesų atsigauna, kaip jau kuris laikas tvirtina šalies valdžia. „Ypač tai pastebima eksporto, gamybos srityse. Įmonės tampa aktyvesnės, pradeda samdyti žmones, kurie galėtų pelningai parduoti produkciją, pastarąją efektyviai gaminti ir eksportuoti. Šioks toks stabtelėjimas darbo rinkoje gali pasijausti rudenį, pasibaigus sezoniniams darbams, tačiau situacija jau tikrai nebėra tokia, kokia buvo prieš kelerius metus, prasidėjus ekonominiam sunkmečiui" - kalbėjo Š. Dyburis. Anot jo, darbą greičiau randa tie, kurie turi aiškų tikslą, suvokimą, kodėl siekia būtent šių pareigų, kitaip tariant, kuo jie gali būti naudingi įmonei. Dažnu atveju reikia mokėti užsienio kalbą ar net kelias, būti motyvuotais, entuziastingais, atsakingais. „To tradiciškai reikalauja darbdaviai. Taip pat lojalumo kompanijai, iniciatyvumo, idėjų. Norima, kad žmogus siektų rezultato, o ne ateitų į įmonę tik tam, kad „atsėdėtų" darbo valandas. Netgi per krizę egzistavo gerų specialistų trūkumas", - teigė „Search Group Vilnius" vadovas. Anot jo, pastaruoju metu pradedamas jausti vis didesnis kvalifikuotų techninių specialistų poreikis.

„Į kompaniją priimdami naujus žmones, tikimės, kad jie dirbs su užsidegimu, bus kūrybingi, energingi, nebijos imtis iniciatyvos ir atsakomybės sprendžiant sudėtingus klausimus. Būsimo darbuotojo akys turi spindėti ryžtu, jis turi tikėti savimi, būti žingeidus, pozityviai mąstyti. Darbo rinkoje sėkmingai konkuruoti padeda būtent šios asmeninės savybės", - pasakojo „BOD Group" rinkodaros ir pardavimų direktorius Ričardas Sartatavičius. Pasak jo, minėtosios savybės pirmiausia ugdomos šeimoje. Tačiau įtakos turi ir tinkamai pasirinkta mokymo įstaiga. „Apgalvotai, pasirinktos studijos ne tik padeda sukaupti reikiamų žinių bagažą, jos taip pat suformuoja profesinius žmogaus siekius, sustiprina motyvaciją, neretai išmoko elgesio modelių probleminėse situacijose. Reikia tik norėti visa tai iš studijų pasiimti. Lietuvos universitetai, verslo mokyklos tikrai pajėgios paruošti puikių specialistų, nė kiek ne prastesnių nei užsienis. Kai kurios Lietuvos aukštosios mokyklos itin atidžiai seka darbo rinkos pokyčius, skatina dialogą tarp akademinės ir verslo bendruomenės. O mokslo ir verslo bendradarbiavimas lemia tai, kad studentai mokydamiesi įgyja ne tik teorinių, bet ir praktinių žinių, kurios ieškant darbo - reikalingiausios", - teigė R. Sartatavičius.

Kaip vieną labiausiai analizuojančių verslo poreikius, besiorientuojančių į tai, ko realiai reikia darbo rinkai mokslo institucijų „BOD Group" rinkodaros ir pardavimų direktorius Ričardas Sartatavičius įvardija Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklą (VU TVM). Ji didžiuojasi ir vienu mažiausių bedarbių skaičių tarp savo absolventų. Lietuvos darbo biržos birželio mėnesio duomenis, tik 24 (iš beveik 6 tūkstančių) Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokyklos absolventai ieškojo darbo.

„Beveik dvejus metus atidžiai stebime situaciją darbo rinkoje. Mus džiugina faktas, kad mūsų absolventai puikiai joje įsitvirtina", - tvirtino VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms Diana Ilevičienė. Anot jos, akivaizdu, jog mokykla, išsikeldama sau darbo kryptis, tikslus, sudarydama, atnaujindama studijų programas, eina teisingu keliu. „Visada atsižvelgiame į nūdienos aktualijas, tai, kuo šiandien iš tiesų gyvena verslo įmonės. Negalime ignoruoti pasaulį sukrėtusios finansinės krizės ir studentams dėstyti tuos pačius dalykus. Kadangi verslo situacija ir problemos šiandien yra kitokios, rengiame naują kursą „Nauja finansų rinkos architektūra". Mūsų studentai turi galimybę išmokti kelias užsienio kalbas. Taip pat jie konsultuojami karjeros planavimo klausimais, dalyvauja susitikimuose su potencialiais darbdaviais, gali tikslingai pasirinkti praktikų vietas. Tai jiems ateityje palengvina darbo paieškas", - pasakojo VU TVM direktoriaus pavaduotoja studijoms Diana Ilevičienė.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt