Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2011 12 23

Kaip italai iš krizės bedugnės kapstosi lietuvių sąskaita

Papasakosiu iš pirmų lupų apie Italijos teisėtvarką ir Lietuvos vežėjus.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka
Temos: 1 Italai

Papasakosiu iš pirmų lupų apie Italijos teisėtvarką ir Lietuvos vežėjus.

Dauguma Lietuvos vežėjų kompanijų, pajautę emigraciją, priimą į darbą trečiųjų valstybių piliečius, o kad jie galėtų legaliai dirbti, pagal ES direktyvą, būtinas Vairuotojo liudijimas. Tai toks  liudijimas, kuris patvirtina, kad kitos šalies (Rusijos, Baltarusijos) pilietis gali dirbti ES valstybėse be vizų išdavimo ir kitų biurokratinių popierių.

Bet kaip yra su tais, kurie jau gavo leidimus Lietuvoje gyventi nuolat?! Pagal ES direktyvą, žmonės, turintys leidimus nuolat gyventi LRS, neprivalo turėti vairuotojo liudijimų, nes jie (pagal VKTI) laikomi jau beveik LRS piliečiais.

O dabar pakalbėkime apie Italiją... Ne, ne apie Silvio Berlusconi, bet apie kitus skandalus, vykstančius ne tokiu stambiu mastu ir iki kurių spauda neprileidžiama...Na, arba tiesiog neįdomu jiems... Bet kadangi Lietuva 70% gyvena iš transporto, mums turėtų būti aktualu...

Nutiko taip, viena įmonė įdarbino Rusijos pilietį į darbą vairuotoju, bet tas pilietis turi  leidimą  nuolat gyventi Lietuvoje (todėl VKTI jam negali ir negalės išduoti vairuotojo liudijimo dirbti ES šalyse, kur jis galėtų judėti, turėdamas vien LR leidimą gyventi). Ir dirbo tas pilietis Europoje, kol vieną gražią dieną jį sustabdė Italijos karabinieriai (policija) ir pareiškė, kad apie jokius ES bendrijos įstatymus jie nežino ir joks LR leidimas gyventi jiems negalioja, o Rusijos pilietis turi turėti vairuotojo liudijimą.

Vilkikas buvo iškart palydėtas į stovėjimo aikštelę (200 eurų palyda + 120 eurų už parą aikštelėje, bet apie kainas vėliau)... Toliau apie biurokratiją liudininko akimis: Su lietuviais jie net kalbėt nenori, pradeda kalbėt angliškai, kai tik prisistatai, kad skambina vežėjai iš Lietuvos, ragelį jie numeta, gal bijo tarptautinių pokalbių išlaidų?“ –  juokdamasis pasakojo įvykių liudininkas.

Iš Transporto inspekcijos įmonė pagalbos nesulaukė, nes tai ne jų kompetencija, tokias reikalais turi užsiimti Lietuvos ambasada Italijoje. Vos ne vos sujudinus Lietuvos ambasadą, ši nusiuntė direktyvas į prefektūrą, parašė raštus, kad vairuotojas nepakaltinamas (viskas, kaip ir priklauso), bet, jūs nustebsite, prefektūra atsakė į šiuos pareiškimus taip: Vairuotojas neparodė savo dokumentų policijai pareikalavus, todėl mašina areštuota, o vairuotojui skirta 4200 eurų bauda (tai minimali bauda Italijoje).“

Bet yra ir dar vienas įstatymas kitos šalies pilietis, neparodęs asmens dokumentų, yra sulaikomas ir nustatyta tvarka deportuojamas. Akivaizdžiai matosi, kad policija priėmė neteisingą sprendimą, tačiau per teismus bus įrodyta, kad policininkas neteisingai įvertino situaciją ir priėmė arešto sprendimą, teismai užtruks maždaug metus (buvo labai panašių atvejų pas broliukus latvius).

Kadangi,  pagal kitą įstatymą, baudos turi būti sumokamos grynais, dabar vežėjai bando perduoti pinigus, kad susimokėtų baudas.

Štai tokį metodą sukūrė italai, kad išsikapstytų iš krizės bedugnės...

O štai direktyvos ištrauka, kad mano pasakojimas neatrodytų kaip pasaka:

V skyrius

Vairuotojo liudijimai

1. Pagal šį reglamentą vairuotojo liudijimą valstybė narė išduoda bet kuriam vežėjui, kuris:

a) turi Bendrijos licenciją;

b) toje valstybėje narėje teisėtai įdarbina vairuotoją, kuris nėra nei valstybės narės pilietis, nei ilgalaikis gyventojas, kaip apibrėžta 2003 m. lapkričio 25 d. Tarybos direktyvoje 2003/109/EB dėl trečiųjų valstybių piliečių, kurie yra ilgalaikiai gyventojai, statuso(1)

ištrauka iš L300/76 Europos oficialusis leidinys 2009 11 14

Straipsnį kūrė ir rašė Dėdė Žora

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius