Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kaip Rusija plauna pasaulio smegenis

RT logotipas
RT logotipas
Šaltinis: ikrauk.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prasidėjus Ukrainos krizei ir akivaizdžiai pamačius Putino Rusijos agresiją, Lietuvoje prasidėjo vajus uždrausti rusiškas, Kremliui pavaldžias programas. Lietuvos (ir ne tik) žmonė...

Prasidėjus Ukrainos krizei ir akivaizdžiai pamačius Putino Rusijos agresiją, Lietuvoje prasidėjo vajus uždrausti rusiškas, Kremliui pavaldžias programas. Lietuvos (ir ne tik) žmonės pamatė, jog galingiausias Putino ginklas – žiniasklaida. Tačiau, ko gero, galingiausias jo ginklas informaciniame kare yra „Russia Today“, nuo 2008 metų vadinamas tiesiog RT – žiniasklaidos priemonė, apie kurią patys Rusijos gyventojai menkai tėra girdėję.

Rašydama šį straipsnį siekiu, kad žmonės suprastų, kas per ginklas yra Putino valdoma žiniasklaida.

Rašydama šį straipsnį siekiu, kad žmonės suprastų, kas per ginklas yra Putino valdoma žiniasklaida. Aš pati esu rusė ir ketverius metus nuo 2007 metų gyvenau Maskvoje. Kadangi puikiai kalbu rusiškai, Putino propagandą „gaudydavau“ per rusų kalba transliuojančius televizijos kanalus. Tačiau, kai 2011 nuvykau į Londoną, supratau, kad Kremliaus šeimininko ambicijos galimai yra gerokai didesnės nei pavergti Rytų Europą.

RT  kanalas, įkurtas dar 2005 metais. Pasaulio nestebina tai, kad Rusija turi savo anglų kalba transliuojantį žinių kanalą. Tokius kanalus turi ir JAV (CNN International), Jungtinė Karalystė (BBC World News), Prancūzija (France 24), Vokietija (Deutsche Welle), Kinija (CCTV International), Kataras (Al Jazeera) ir net Iranas (Press TV). Tačiau RT fenomenas tas, jog šis kanalas sugebėjo prikaustyti milijonus žiūrovų Vakarų Europoje ir Jungtinėse Valstijose ir priversti suabejoti Vakarų demokratijos vertybėmis.

„Žvelk giliau“, tikslesnis vertimas „Klausk daugiau“ yra pagrindinis šio kanalo šūkis (angl. „Question more“). Transliuodamas 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę tiesiogiai iš Maskvos, jis nesigilina į Rusijos problemas – žlungančią ekonomiką, žmogaus teisių varžymus, alkoholizmą, nedarbą, milžinišką skurdo lygį, socialinę nelygybę, paauglių nusikalstamumą. Ne, šiam kanalui svarbiausia parodyti, kaip susimauna Jungtinės Valstijos. Nei vienas kitas tarptautinis naujienų kanalas šią savaitę neskyrė tiek laiko sprogusiai „Antares“ raketai Virdžinijos valstijoje ir nukritusiam „Virgin Atlantic“ erdvėlaiviui Kalifornijoje, kiek „Russia Today“.

Nejaugi jūs tikite, kad Kremliaus šeimininkas nuoširdžiai rūpinasi kasdienėmis amerikiečių problemomis?

Nejaugi jūs tikite, kad Kremliaus šeimininkas nuoširdžiai rūpinasi kasdienėmis amerikiečių problemomis (RT taip pat buvo vienas išsamiausiai Fergusono krizę šią vasarą transliavusių kanalų)? Nejaugi jam svarbu, ko siekė „Occupy Wall Street“ kvaileliai Niujorke 2011 metais? Mano, kaip ir daugelio žiniasklaidos ekspertų visame pasaulyje, nuomonė, kad Kremlius siekia taip sukurti Rusijai paklusnią politiškai neišprususią armiją visame pasaulyje. Jis neapsiribos Ukraina, Gruzija ar net visa Rytų Europa. Putino vizijose – revoliucija Jungtinėse Valstijose, visoje Vakarų Europoje.

400 milijonų JAV dolerių. 17 milijardų 212 milijonų Rusijos rublių. 319 milijonų eurų (nesumuokit šių skaičių, jie skirti įvairiems socialiniams sluoksniams, kad lengviau būtų, lito specialiai nerašiau, kad paerzinčiau). Tiek pinigų Kremlius skirs šiam žinių kanalui, įsikūrusiam Maskvos centre ateinančiais metais. Ką veikti su tiek pinigų? RT jau turi ispanų ir arabų kalba taip pat iš Maskvos transliuojančius kanalus, „Reuters“ ar „AP“ bandančią prilygti „Ruptly“ naujienų agentūrą (ši savo būstinę kažkodėl atidarė ne Maskvoje, o Berlyne), specializuotus kanalus skirtus JAV ir Jungtinei Karalystei, įsikūrusius atitinkamai Vašingtone ir Londone.

RT jau turi ispanų ir arabų kalba taip pat iš Maskvos transliuojančius kanalus.

Didžioji dalis šių pinigų turbūt atiteks žurnalistų algoms. Kaip prasitarė vienas buvęs „RT“ korespondentas Maskvoje, šio kanalo darbuotojai, ko gero, uždirba daugiausia pasaulyje iš visų žiniasklaidos priemonių. Jei manote, kad jie visi – rusai, taip pat klystate. Dauguma RT darbuotojų į Maskvą atvyko iš Jungtinės Karalystės, Airijos, Australijos ar net JAV. Jie palieka savo darbus prestižinėse kompanijose, kad dirbtų šlykštų darbą Kremliui. Tokį patį, kokį daro Dmitrijus Kiseliovas ar lietuvis Edgaras Mackevičius, vesdamas „prime time“ žinias „RTR Rossija“ kanale.

Dalis pinigų turbūt atiteks išlaikyti biurams visame pasaulyje. Kanalas turi korespondentų Londone, Berlyne, Paryžiuje, Atėnuose, Stambule, Romoje, Kijeve, Kanberoje, Tokijuje, Jeruzalėje, Damaske, Vašingtone, Niujorke, Majamyje, Los Andžele, Meksike, Buenos Airėse, Rio De Žaneire.

Visgi šį kanalą sukrėtė ir keletas skandalų. 2013 metų rugpjūtį JAV žurnalistas Jamesas Kirchikas pasirodė tiesioginiame kanalo eteryje ir, nukrypęs nuo diskusijos temos, išdėjo viską ką mano apie RT ir Rusijos vidaus bei užsienio politiką, tačiau buvo nutrauktas. Šių metų kovą, „RT America“ žinių vedėja, tiesioginiame eteryje (tiesa iš Vašingtono, ne iš Maskvos), pareiškė nebegalinti daugiau teisinti ir šlovinti Putino veiksmų. Šių metų liepą, po „Malaysia Airlines“ katastrofos Ukrainoje, atsistatydino kanalo korespondentė Londone, pareiškusi, jog ji yra „už tiesą“.

RT pavilijonas paradoje Maskvoje
RT pavilijonas paradoje Maskvoje
RT United Kingdom prisistatantis paveikslelis
RT United Kingdom prisistatantis paveikslėlis

Naujienų galite įkrauti skaitytojų naujienų portale ikrauk.lt, siųsti el. paštu 15min@15min.lt arba parašyti per „Facebook“ paskyrą štai čia.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt