Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2011 11 07

Seminaras „Kūrybiškumo skatinimas per meninę veiklą“ suvienijo Lietuvos mokytojus

Trečiadienį startavo projekto „Drąsinkime ateitį" ilgai rengtas, planuotas ir lauktas seminaras, kurio tikslas - skatinti pedagogus kitu kampu pažvelgti į mokymo procesą bei padėti vaikams atskleisti savo kūrybiškumą.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Trečiadienį startavo projekto „Drąsinkime ateitį" ilgai rengtas, planuotas ir lauktas seminaras, kurio tikslas - skatinti pedagogus kitu kampu pažvelgti į mokymo procesą bei padėti vaikams atskleisti savo kūrybiškumą. Susidomėjimą šia veikla geriausiai apibūdina skaičiai - 200 mokytojų užsiregistravo likus dar savaitei iki seminaro pradžios, tad ne visi norintys galėjo tris dienas gilintis į kūrybiškumo skatinimo paslaptis.

Prieš pat renginį, susiklosčius nedėkingai situacijai, kiek pakito pirmosios dienos programa, tačiau nuotaikos tai nesugadino. Sunegalavus aktorei Nijolei Kazlauskaitei, ją su mielu noru sutiko pakeisti jaunas ir energingas Kauno valstybinio teatro aktorius Mantas Cegelskas. Jis ne tik užkrėtė seminaro dalyvius gera nuotaika, bet ir parodė tuziną kūrybiškų žaidimų pavyzdžių, kuriuos, aktoriaus teigimu, galima panaudoti net ir mokantis chemijos formules ar viduramžių rašytojų pavardes.

Po pietų susirinkusiems mokytojams duris nemokamai atvėrė Klaipėdos muziejai ir galerijos, tad visi išsiskirstė po miestą pasidžiaugti geru oru ir giliau susipažinti su Klaipėda.

Vakaro programoje aktorius Valentinas Masalskis užbūrė savo charizma ir atvirumu. Viena organizatorių komandos narių, Donata Garuckaitė,  negalėjo atsistebėti daugiau nei valandą trukusio pokalbio šiltumu ir nuoširdumu. Tikime, kad seminaro dalyviams taip pat liko tik patys geriausi įspūdžiai.

Kūrybiškumo ugdymui menine veikla nėra ribų

Antroji seminaro diena dalyvių nenuvylė. Susitikimas ir motyvaciniai užsiėmimai su lektoriumi Mindaugu Vidugiriu - nauja patirtis ne tik vidurinių mokyklų mokytojams, tačiau ir meninių ugdymo įstaigų atstovams.

M. Vidugiris, turintis KTU rinkodaros mokslų bakalaurą, devynerius metus praleido Airijoje, kur vadovavo Liberalų sąjūdžio Airijos skyriui, buvo aktyvus Lietuvių bendruomenės narys. Šiuo metu jis Vilniuje skaito motyvacines paskaitas jaunimui, yra Nevalstybinių mokslo ir studijų įstaigų asociacijos vykdantysis direktorius. Seminaro metu atskleista aistra saviugdai, sveikai gyvensenai bei visuomeninei veiklai, užkrėtė ne vieną pedagogą.

Gyvai  ir įtinamai vesdamas paskaitą, lektorius demonstravo, kaip ugdyti kūrybiškumą mokyklos suole, žiūrovus įtraukė  į žaidimus. Dalyviams įsiminė M. Vidugirio siūlymas laikytis 7 ryto stiprybės taisyklių. Pirmoji jų skelbė: "Dėl kokių dalykų šiuo metu esu laimingas?". Atsakymas į šį ir panašius klausimus turėtų skatinti būti pasitempusiu ir geros nuotaikos visa dieną. Mindaugo paskaita buvo derinama su veikla grupėse, poromis. Pasak vieno iš seminaro dalyvių, Kulautuvos vidurinės mokyklos istorijos mokytojo Mykolo Fedaravičiaus, toks paskaitos būdas labai dera su posakiu "Pasakyk man ir aš pamiršiu, parodyk, gal būt, atsiminsiu, įtrauk į veiklą ir aš tikrai išmoksiu".

Antrosios dienos vakarą visus užbūrė smėlio džiazas su menininke Jurgita Minderyte, dainininku Vladu Kovaliovu ir džiazo pianistu, pedagogu Sauliumi Šiaučiuliu. Mokytojai ne tik stebėjo pasirodymą, tačiau galėjo ir patys išmėginti savo ranką daugeliui naujoje veikloje - piešime smėliu. Sakoma, tai veikia kaip meditacija. Daugelis galėjo tą patvirtinti - atsipalaidavimas, stebint nuo menkiausio prisilietimo prie smėlio kintančius vaizdus ekrane, garantuotas.

Judesio intelektas ir mokymasis

Paskutiniąją seminaro dieną dalyvių laukė kiek rimtesnė programa. LCC tarptautinio universiteto profesorė Robin Gingerich pristatė ne visiems įprastą požiūrį į vaikų intelektą. Pagal jos pripažįstamą teoriją, suskaičiuojami devyni intelektai.

Mokinius klasėje profesorė palygino su gėlių puokšte: kaip puokštėje kiekviena gėlė yra atskira savo žiedo struktūra, lapais, kvapais, taip ir mokiniai klasėje yra skirtingi. Lektorės manymu, ypatingą dėmesį mokytojai turėtų skirti judesio intelektui. „Nuolat judėdami pamokoje, dauguma vaikų išmoksta ir įsimena ką išmoko" - tokią mintį su vertėjos pagalba perdavė R. Gingerich. Mokinys negali turėti vieno kurio nors intelekto, tačiau jame gali būti keletas vyraujančių. Tai žinodamas, mokytojas privalo paskirstyti veiklą pamokoje taip, kad vaikai mokytųsi visų rūšių intelektų pagalba.

Kiekvienas seminaro dalyvis turėjo galimybę nustatyti savo intelektą, jo dominuojančią kategoriją. Ir dar kartą įsitikinti, jog visi esame skirtingi.

Projektas yra iš dalies finansuojamas Europos socialinio fondo agentūros, įgyvendinant projektą „Neformalaus ugdymo iniciatyvų sistemos „DRĄSINKIME ATEITĮ", skirtos asmenybės bendrųjų gebėjimų ugdymui, diegimas bendrojo lavinimo mokyklose" (projekto Nr. VP1-2.2-ŠMM-05-K-01-025) pagal priemonę „Kalbų mokymo, verslumo, ugdymo ir inovatyvių švietimo metodų kūrimas ir diegimas".

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius