-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 07 17

Restoranų triukai, verčiantys jus labiau išlaidauti

Valgyti kavinėse ar restoranuose, atrodo, jau tapo taip įprasta, kad neretai net nesusimąstome, kiek įvairūs kavinių interjero dizaineriai ar šeimininkai įdeda darbo, kad ši valgymo patirtis mums taptų kuo malonesnė ir neretai kiek brangesnė, nei turėtų būti.
Vakarienė restorane
Vakarienė restorane / „Shuterstock“ nuotr.
Temos: 1 Psichologija

Sudarydami restorano meniu, kai kurie šeimininkai naudoja keletą psichologinių gudrybių, dėl kurių net nepastebėdami savo piniginę ištuštiname kiek labiau, nei norėtumėme. Kokios jos, vardija tinklalapis businessinsider.com.

Kai kurie restoranai nenaudoja valiutų ženklų. Tai viena dažniausių gudrybių įvairiose maitinimo įstaigose, mat valiutos ženklai mums primena, kad leidžiame pinigus. Šio būdo efektyvumą įrodė ir Kornelio universiteto Viešbučių administravimo katedros surengtas tyrimas, kurio metu į restoraną pakviestiems svečiams buvo duotas meniu, kuriame kainos buvo nurodytos tik skaičiais be jokių valiutos ženklų. Pastebėta, kad tokį meniu gavę svečiai išleido daugiau pinigų, nei tie, kurie rinkosi iš įprasto valgiaraščio. Negana to, mažiau pinigų buvo išleista net ir tuomet, kai kainos buvo užrašytos žodžiais, o ne skaičiais.

Restoranai atidžiai peržiūri meniu kainas. Restoranų meniu sudarytojai visuomet atsižvelgia į tai, kad kainos svečiams atrodytų kuo mažesnės, būtent dėl to, neretai galima išvysti tokius skaičius, kaip 5,99 ar 10,95. Taip daroma todėl, kad 5,99 atrodo mažiau nei 6, ir nesvarbu, kad iš tiesų kainų skirtumas išties yra labai menkas.

Jie savo meniu naudoja daug apibūdinimų. Kiekvienas geras restoranas žino, kad kuo geriau patiekalas bus apibūdintas, tuo lankytojai labiau žinos, ko galima tikėtis, ir nebijos užsisakyti jiems nežinomo ar neaiškaus patiekalo. Žinoma, aprašymai neretai būna gerokai pagražinti ir surašyti ganėtinai vaizdinga kalba, taip siekiama kuo labiau sudominti lankytojus ir nuteikti juos skaniam patiekalui.

Meniu patiekalų pavadinimai dažnai kuria namuose gaminto maisto iliuziją. Atlikti tyrimai rodo, kad patiekalai, kurių pavadinimai kaip nors siejasi su namų aplinka, neretai sulaukia kur kas daugiau pasisekimo. Tarkime, kavinių ir restoranų lankytojai kur kas mieliau renkasi tokius patiekalus, kurių pavadinime mirga žodžiai „močiutės“, „naminiai“, „namų gamybos“ ir pan.

 Restoranų meniu sudaromi kuo gražesni. Ir kalba čia sukasi ne tik apie meniškas ir apetitą keliančias nuotraukas, bet ir apie šriftų dydį bei spalvas. Dažniausiai tai daroma su brangesniais patiekalais – jie apipavidalinami kuo gražiau ir įspūdingiau, kad trauktų akį ir atrodytų ypatingesni. Tiesa, kai kurie aukštesnio lygio restoranai šio triuko atsisako, norėdami išlaikyti skoningą ir paprastą meniu dizainą.

Didelės kainos suveikia kaip jaukas pigesniems patiekalams. Dažnai restoranų meniu galite išvysti išties brangių patiekalų, kurių kainos jums pasirodytų ganėtinai per didelės, todėl kiek pigesni patiekalai jums atrodys labiau prieinami, o ir jų kainos kiek protingesnės.

„Shuterstock“ nuotr./Pasimatymas
„Shuterstock“ nuotr./Pasimatymas

Restoranų meniu sudarytojai analizuoja žmonių skaitymo įpročius. Remiantis Korėjos universiteto atliktu tyrimu, trečdalis restoranų lankytojų užsisako pirmąjį juos sudominusį patiekalą iš meniu, būtent dėl to valgiaraščių sudarytojai geriausius ir populiariausius patiekalus surašo kairėje meniu pusėje, kadangi ten dažniausiai pirmiausia ir krypsta žmonių žvilgsniai.

Jie apriboja jūsų pasirinkimus. Brangūs restoranai stengiasi kuo labiau apriboti savo meniu tam, kad žmonės pernelyg ilgai negalvotų, ką valgyti. Pasirodo, optimalus skaičius greito maisto restoranuose yra šeši patiekalai iš vienos kategorijos, tarkime, šeši karštieji patiekalai, šešios salotų rūšys ir panašiai, o prabangesniuose restoranuose šis skaičius padidinamas iki dešimties.

Jie kuria nuotaiką, kad išleistumėte daugiau. Remiantis Leicesterio universiteto atliktu tyrimu, žmonės, valgantys restoranuose, kuriuose groja klasikinė muzika, yra pasiruošę ir išleidžia maždaug 10 proc. daugiau pinigų, nei tose vietose, kur groja popmuzika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius