-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Jaunojo dizainerio prizas 2016“: išrinkite geriausią mados dizaino kategorijos darbą

Jau šeštą kartą rengiamas konkursas „Jaunojo dizainerio prizas“ kviečia išrinkti,publikos nuomone, geriausius produkto, komunikacijos ir mados dizaino projektus. Balsuokite už Jums labiausiai patikusį darbą kiekvienoje kategorijoje ir nulemkite, kam atiteks „15min.lt“ įsteigti prizai.
Virginija Valeišaitė: „CIRCUS“
Virginija Valeišaitė: „CIRCUS“

Kristina Vyzaitė: „2093“

Tai eksperimentinė drabužių kolekcija įkvėpta numatomų ateities technologijų. Kurioje naudoju mikrsochemos dekonstruotus elementus ir deformuotas klasikinių drabužių konstrukcijas. Ši tema man yra labai artima, dėl to, kad dar būdama mokykloje labai domėjausi mokslu, dešimtoje klasėje dalyvavau Europos Sąjungos jaunuju mokslininkų konkurse, mokykloje įkūriau gamtos mokslų klubą. Visada domėjo kaip mūsų pasaulis pasikeis ateityje. Kolekcijos idėją suformavo asmeninė patirtis, taip pat filmų ir futurologų hipotezės. Kadangi visur ateitis vaizduojama skirtingai, pavyzdziui, filmuose ji vienu metu gali būti šalta sterili, minimalistinė, o kitur draugiška gamtai, natūrali. O futorologai ją įsivaizduoja super išmanią su skraidančiais elektromobiliais ir žmones, kurie įnikę į virtualią erdvę. Jau dabar dauguma žmonių nepaleidžia telefonų iš rankų bendrauja išskirtinai internetinėje erdvėje Todėl pagrindinis kolekcijos tikslas – parodyti kaip žmogus ir jo apranga susilies su technologijomis ir taps dalimi išmanios aplinkos. Todėl, įvairiomis mados dizaino priemonėmis bandžiau tai atskleisti. Vieną svarbiausių elementų pasirinkau mikroschemą kuri yra elektronikos pagrindas. Jis yra praėjusio amžiaus išradimas, bet būtent jį renkuosi kaip simbolį, kaip pagrindą ateičiai. Šis simbolis perkonstruojamas kaip printas ir kontrukcinės dalys, juostos ir akutės – mikroschemoje esantys metaliniai tranzistoriai ir laidai . Nemažiau dėmesio skyriau konstrukcijoms, kai kurios paimtos iš vyr. Frako ir deformuotos, pakeista viena dalis į kitą arba pakeitęs pradinę švarko funkciją apsiaučiamas aplink liemenį. Šia kolekcija parodoma ne futuristinė perspektyva, į 2093 m., o jos simbolinė reikšmė, tai šimtmetis po mano asmeninės gimimo dienos, kadangi visa kolekcija asmeniška, o šimtmetis kaip simbolis , kad įkopsime į naują amžių.

Justina Semčenkaitė: Kūrybinė drabužių kolekcija „GIRL POWER“

GIRL POWER – tai kūrybinė drabužių kolekcija – manifestas, skatinanti pažvelgti į šiandienos grožio standartus per ironijos prizmę. Kartu tai yra žinutė jaunoms merginoms, įkvepianti nebijoti atsiriboti nuo egzistuojančių ir medijų brukamų grožio kanonų bei iškelianti unikalumą kaip svarbiausią aspektą.

Kolekcijos vizualizacija – humoras, “mergaitiška” simbolika ir rožinė spalva, naudojama kaip pagrindinė komunikacija su auditorija.

Kiekvienas kolekcijos kostiumas turi savo atskirą reikšmę – plastikinis kostiumėlis, papų paltas, pletkų kostiumas – todėl gali būti tiek rodomas ant podiumo kaip mados atributas, tiek eksponuojamas kaip meno kūrinys, tiek nešiojamas kasdien – drabužio transliuojama žinutė, kaip manifesto dalis, pasiteisina įvairiuose kontekstuose.

Kolekcijoje svarbus vaidmuo tenka tekstilei ir rankų darbui – naudojamos tokios technikos kaip veltinis, siuvinėjimas, aplikacija, mezgimas. Pasitelkus paradokso principą šios priemonės padeda dar geriau išpildyti kolekcijos idėją, pavyzdžiui, kuriant katės kostiumą pasirinkta mezgimo technika padeda seksualios katytės įvaizdį perkelti į kitą lygmenį – tarsi katytė, kostiumas aptemptas, tačiau yra megztas stambiais siūlais, dengia visą kūną, o dar turi uodegą bei ausis; papų paltas – atliktas naudojant veltinio techniką, dengia kūną tarsi kokonas, tačiau atidengia daugiau nei betkuris drabužis; apatinių suknelei naudojamas gausus siuvinėjimas, tačiau didžioji dalis siuvinėjimo – tai milžiniški apatiniai, kas priverčia kvestionuoti ir pačią otkutiūro sąvoką.

Karolis Kurklietis: Žiedų kolekcija

Ši žiedų kolekcija yra sukurta perdirbant seną, surūdijusį, nebenaudojamą vamzdį – siekis buvo išplėsti nenaudingos šiukšlės ribas, antrą kartą ją panaudojant ir derinant su juvelyrinėmis technologijomis paversti nešiojamu papuošalu. Pagrindiniu įkvėpimo šaltiniu tapo apleistos miesto erdvės ir jų fragmentai, kurių vienas iš jų – dažnai pasitaikantis surūdijęs vamzdis ir tapo pagrindiniu motyvu žiedų kolekcijai.

Žiedai unikalūs tuo, jog sukurti nenaudojant masinio mašininio darbo, o akmenys žieduose yra šlifuoti pačio autoriaus ir yra vienetiniai.

Virginija Valeišaitė: „CIRCUS“

PIERROT – kultinis Commedia dell'Arte personažas. Dažnai vaizduojams kine, teatre, poezijoje. Tai liūdnasis klounas, ieškantis meilės, atsiskyrėlis, naivuolis, pajuokos objektas, laikomas kvailiu.

Arlequin (angl. Arlecchino) – Commedia dell'Arte veikėjas. Godus, labai apsukrus, narcizas ir savanaudis. Dažnai yra pono pavaldinys ir meilužias keičia tik iš baimės neitikti ponui ar galimybės užsidirbti. Mėgsta konkrenciją ir padarys viska dėl pergalės jausmo.

Akrobatas – artistas, kurio pasirodymas reikalauja ypatingo balanso, judrumo ir koordinacijos. Akrobatas puikiai žino taisykles ir moka jas apeiti. Nepastebimas, nieko neužkabinantis, mokantis adaptuotis.

Rinkausi modelių konstrukcijas, audinių spalvą ir raštus atspindinčius vaidmenis, tačiau praktiškus, galinčius atlikti ne tik parodomąją, meninę funkciją, bet gali būti dėvimi ir naudojami pramonėje. Kolekcijos „CIRCUS“ modeliai buvo kuriami atsižvelgiant į siekį atskleisti personažo unikalumą. Modeliuose skirtingai interpretuojami audinių deriniai, forma, drabužių derinimas, tačiau sukuriamas vientisas kolekcijos vaizdas.

Morta Nakaitė: Eksperimentinė kolekcija apie nebylią, švarią, jautrią būseną

Eksperimentinė kolekcija apie nebylią, švarią, jautrią būseną. „Tą dieną žmogus atsikėlė ir ramiai išėjo į gatvę. Vėl buvo žiema.“ Skulptūriški, ramūs siluetai derinami su netradiciniais faktūrų ieškojimais, bandoma išgauti minkštumo, skaidrumo pojūtį. Tema plėtota sugretinus Charmso kūryboje juntamą atmosferą, architektoniškus Vilniaus fragmentus ir temos pavadinime skambančią būseną. Panaudotos autorinės audinių dekoravimo technikos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius