-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ekonomistė Indrė Genytė-Pikčienė: Rusijos smūgis mūsų ekonomikai yra nemažas

Užsitęsus sugriežtintai lietuviškų krovinių patikrai Rusijos pasienyje, Lietuvos transporto sektorius patirtų didelių nuostolių, kurie gali smarkiai paveikti visą šalies ekonomiką, teigia ekonomistai. Jų teigimu, dėl įvestų ribojimų Lietuva praras konkurencinį pranašumą prieš kitas regiono šalis, į Rusiją reeksportuojant prekes iš Vakarų.
DnB NORD vyresnioji analitikė Indrė Genytė-Pikčienė
DnB NORD vyresnioji analitikė Indrė Genytė-Pikčienė / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

„Vežėjai buvo tas sektorius, kuris iš pradžių buvo labiausiai pažeidžiamas dėl Rusijos sankcijų, tačiau matėme, kad pastaruoju metu jie buvo pakankamai prisitaikę prie pasikeitusios situacijos. Nemaža dalimi tai lėmė reeksportas, kurio apimtys per Lietuvą padidėjo ir suteikė vežėjams darbo net ir maršrutais į Rytus. Dabar situacija komplikuojasi ir vežėjams reikės traukti iš kišenės dar kažkokius argumentus, nes tokiomis aplinkybėmis tikėtis, kad greitai atsigautų mūsų vežimas į Rytus, būtų gana sudėtinga. Ko gero, labiausiai vertėtų nuogąstauti dėl transporto sektoriaus situacijos“, – BNS sakė SEB banko prezidento patarėjas Gitanas Nausėda.

Ko gero, labiausiai vertėtų nuogąstauti dėl transporto sektoriaus situacijos

Anot jo, ankstesnė pesimistinė SEB banko prognozė, kad dėl Rusijos taikomo embargo vien transporto verslo nuostoliai gali sudaryti iki 0,5 proc. bendrojo vidaus produkto, gali būti reali, tačiau ekonomistas vis dėlto mano, jog jie nebus didesni nei 0,5 proc.  

„Tuomet tai buvo grįsta labai kraštutine ir nepalankia prielaida. Tai atrodė pernelyg pesimistinė prognozė, kadangi vežėjai atrasdavo naujus maršrutus. Tuo tarpu dabartinėmis aplinkybėmis gali atsitikti taip, kad pildysis šiek tiek blogesnis variantas ir ta prognozė jau nebelaikytina tokia kraštutine. Bet kuriuo atveju, manau, kad visgi tas nuostolis turėtų būti mažesnis nei 0,5 proc., nes tam tikros alternatyvos egzistuoja ir su tam tikrais nuostoliais vežėjai yra pajėgūs pasukti vairą Vakarų kryptimi“, – komentavo G.Nausėda.

DNB banko vyriausioji analitikė Indrė Genytė-Pikčienė BNS teigė, kad dėl Rusijos apribojimų Lietuva praras konkurencinį pranašumą prieš kitas regiono valstybes.

„Nerimo kelia tai, kad Lietuva susigadina savo kaip reeksportuotojos įvaizdį ir atitinkamai pralaimi kovą su kitomis Vidurio ir Rytų Europos šalimis. Tas prekių koridorius buvo mums labai patogus ir šiuo metu, kadangi tai yra priemonės nukreiptos prieš Lietuvą, mūsų patrauklumas prekių tiekėjams yra mažesnis“, – BNS sakė I.Genytė-Pikčienė.

Anot jos, užsitęsus griežtai patikrai Rusijos pasienyje, Lietuvos transporto sektorius ir šalies ekonomika patirs stiprų smūgį.

„Turint omenyje, kad transportas ir visos jį aptarnaujančios veiklos yra reikšminga mūsų ekonomikos dalis, tas tas smūgis yra nemažas. Transportas šiuo metu ir taip išgyvena sudėtingą situaciją, nes nukentėjo nuo Rusijos embargo maisto produktams ir šiuo metu yra persiorientavimo stadijoje“, – kalbėjo DNB analitikė.

Jos teigimu, Rusijai skirta transporto paslaugų dalis pernai sudarė 28 proc. visų Lietuvos eksportuotų transporto paslaugų.

Premjeras Algirdas Butkevičius antradienį interviu pareiškė, kad dėl naujų Rusijos trukdžių šalies ekonomikoje gali įvykti didžiulių pokyčių. Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas Sigitas Besagirskas taip pat mano, kad vežėjų verslo trikdžiai gali neigiamai atsiliepti šalies ūkiui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius