Mokslininkai tyrė, kaip veikia tikinčio žmogaus smegenys jam rodant religinius paveikslus, skaitant Šventąjį Raštą ar meldžiantis. Po to, magnetinio rezonanso smegenų tyrimai buvo palyginti su „iPhone“ fanatiko, pastarajam pamačius „Apple“ logotipą ar naudojant savo išmanųjį telefoną.
Pasirodo, abiem atvejais stimuliuojamos tos pačios smegenų dalys. Taigi patys žinomiausi prekės ženklai žmones veikia panašiai kaip religija.
Šie įdomūs sutapimai buvo atrasti remiantis nauju reklamos tyrimo būdu – neuromarketingu.
Neuromarketingas – tai tyrimai, kurių metu žmonių smegenų reakcija į reklamą yra stebima elektromagnetiniu rezonansu. Nustatoma, kaip iš tiesų pirkėjas reaguoja į tam tikrus prekės ženklus, ką apie tai sako jo smegenų veikla ir pan. Pirmą kartą tokie tyrimai buvo atlikti 2002 metais bei tęsiami iki šiol.
Tinkamas prekės ženklo pasirinkimas ir vartotojų požiūrio formavimas kompanijoms yra labai svarbus. Štai prieš 7 metus neegzistavusi kompanija „Facebook“ šiuo metu turi 32 mlrd. svarų sterlingų (126,7 mlrd. Lt) vertės prekės ženklą. „Apple“ kompanijos prekės ženklas vertas dar daugiau – 153 mlrd. JAV dolerių (367 mlrd. Lt).
Tokios vertės prekės ženklai nėra tiesiog paprasti paveikslėliai ant parduodamų produktų. Jie įvairiai veikia žmones. „Apple“ šūkis „Think Different“ (liet. mąstyk kitaip) agituoja vartotojus rinktis kitokį gyvenimo būdą – kitokius produktus, „Apple“ produktus. Tokios reklamos formos persismelkia gerokai giliau į smegenis bei veikia pirkėjus.
Įdomu ir tai, jog šie prekės ženklai veikia žmonių nuotaikas. Įsigiję norimo prekės ženklo gaminį vartotojai jaučiasi geriau negu tie, kurie naudoja tos pačios, neretai geresnės kokybės produktus, tačiau su mažiau žinomais vardais.