-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dešimt įdomių faktų apie „Facebook“, kurių galbūt nežinojote

Visi žino esmines socialinio tinklalapio „Facebook“ funkcijas ir galimybes, tačiau ne kiekvienas žino, kaip šis tinklalapis vystėsi, kuo buvo papildytas ir ko neteko.
„Facebook“ logotipas
„Facebook“ logotipas / „Scanpix“ nuotr.

Taigi „ABC News“ pateikia 10 įdomių faktų apie „Facebook“ ir 26 metų jo savininką Marką Zuckerbergą, kurių galbūt nežinojote.

Wikimedia.org nuotr./Taip atrodė Facebook pirmtakas  Thefacebook. Teigiama, jog tinklalapio virauje yra stilizuotas aktoriaus Al Pacino veidas.
Wikimedia.org nuotr./Taip atrodė „Facebook“ pirmtakas – „Thefacebook“. Teigiama, jog tinklalapio viršuje yra stilizuotas aktoriaus Al Pacino veidas.

1. „Facebook“ dizaino dalis – Alo Pacino veidas

Iki esminių tinklalapio išvaizdos pakeitimų 2007-aisiais, „Facebook“ pagrindiniame puslapyje, viršuje, buvo vyro veidas, nežymiai uždengtas dvejetainiu skaičių debesimi.

Anksčiau jis buvo vadinamas tiesiog „Facebook“ vyriškiu, tačiau neseniai išleistoje knygoje „The Facebook Effect“ (liet. „Facebook“ efektas“) rašoma, kad šiame paveikslėlyje yra stilizuotas legendinio aktoriaus A.Pacino veidas. Jį sukūrė vienas artimas „Facebook“ įkūrėjo M.Zuckerbergo draugas.

2. Viena „Facebook“ funkcijų buvo failų dalijimasis

Vienas pirmųjų „Facebook“ priedų buvo failų dalijimosi tarnyba „Wirehog“. Ji buvo paleista 2004 metais, kai tinklalapis buvo prieinamas tik Harvardo universiteto studentams. Ši tarnyba veikė panašiai, kaip dauguma bylų dalijimosi tarnybų, skirtumas tik tas, kad bylomis buvo galima dalytis tik su draugais.

Anuomet planuota, kad ši tarnyba veiks kaip vidinis „Facebook“ įrankis. „Aš manau, kad „Wirehog“ išplis panašiai kaip „Thefacebook“ (tai senasis „Facebook“ pavadinimas – aut. past.)“, – taip 2005 metais Harvardo universiteto laikraščiui sakė M.Zuckerbergas.

Vis dėlto greičiausiai dėl galimų autorių teisių pažeidimų 2006 metais „Wirehog“ buvo panaikintas. Tais metais „Facebook“ tapo atviru socialiniu tinklu ir ėmė itin sparčiai augti. Manoma, kad nepanaikinus „Wirehog“, grėsmė būtų iškilusi visam socialiniam tinklui, nes į jį būtų nusitaikę interneto piratų gaudytojai.

Vis dėlto viena „Wirehog“ funkcija – nuotraukų dalijimasis su draugais – „Facebook“ išliko iki šių dienų.

3. Tarp pirmųjų darbo tinklų – „Apple“ ir „Microsoft“

Dauguma žino, kad „Facebook“ gimė Harvardo universitete, vėliau tapo prieinamas vis daugiau aukštųjų mokyklų ir kitų mokslo įstaigų, 2006 metų gegužę tapo atviras įmonėms, o dar po kelių mėnesių – visiems be apribojimų.

Tarp pirmųjų įmonių, užsiregistravusių „Facebook“, – „Apple“, „Microsoft“, taip pat procesorių gamintoja „Intel“, žaidimų kūrėjai EA, internetinė parduotuvė „Amazon“ ir kiti.

4. „Facebook“ slapukai

Anksčiau „Facebook“ tinklalapyje, puslapio apačioje, buvo galima rasti sakinių ar citatų su užuominomis į filmus (M.Zuckerbergas yra didelis filmų mėgėjas).

Pernai kurį laiką „Facebook“ puslapyje veikė vadinamasis Konami kodas (kai kuriuose žaidimuose sukčiautojų naudojamas kodas), kurį surinkus pasikeisdavo tinklalapio fonas, atsirasdavo įvairių šviesos efektų. Šiuo metu jis nebeveikia.

Tačiau tinklalapyje vis dar veikia kitas slapukas, pavadintas vieno šio puslapio programuotojų Chriso Putnamo vardu. Pokalbio lanke įvedę „putnam“ ir paspaudus „enter“ išvysite sumažintą jo veidą.

5. „Bakstelėjimo“ reikšmė taip ir nebuvo paaiškinta

Nors „Facebook“ pagalbos centre galima rasti paaiškinimą, kaip veikia „bakstelėjimo“ (angl. „poke“) funkcija, jo tikroji reikšmė nėra žinoma. Pagal apibūdinimą ši funkcija panaši į draugišką kumštelėjimą (angl. „nudge“). Vis dėlto derėtų pastebėti, kad „Facebook“ funkcija labiau skirta flirtuoti.

Paklaustas apie šios funkcijos prasmę, M.Zuckerbergas yra sakęs: „Mes manėme, kad būtų smagu sukurti funkciją, kuri neturi kažkokio specifinio tikslo. Taigi kvailiokite su ja, nes iš mūsų atsakymo nesulauksite.“

6. Vidutinis „Facebook“ draugų skaičius yra 130

Kiek jūs turite „Facebook“ draugų? Vidutinis šio socialinio tinklo vartotojas jų turi apie 130. „Facebook“ statistikos puslapyje taip pat rašoma, kad šio tinklalapio vartotojai per mėnesį jame praleidžia daugiau nei 500 mlrd. minučių. Oficialiai skelbiama, kad „Facebook“ turi 500 mln. vartotojų.

7. Kiekvienas gali sužinoti, ką šiandien valgo „Facebook“ darbuotojai

Panašiai kaip „Google“, „Facebook“ darbuotojai kasdien įmonės kavinėje gauna tris nemokamus patiekalus (taip pat nemokamų gėrimų ir užkandžių).

Jei darbuotojai nori sužinoti, koks šiandien kavinės meniu, jiems nereikia palikti darbo vietos. Jiems net nereikia išeiti iš „Facebook“  – specialus šio puslapio įskiepis „Lunchtime“ leidžia pamatyti visos savaitės meniu. Beje, jį gali matyti ne tik „Facebook“ darbuotojai, o bet kas susidomėjęs.

8. M.Zuckerbergas vadina save Harvardo absolventu

Kaip galite pamatyti patys adresu Facebook.com/zuck (tai „Facebook“ įkūrėjo asmeninė anketa), M.Zuckerbergas vadina save Harvardo absolventu, nors tai nėra tiesa. Mat jis iškrito iš šios aukštosios mokyklos, kol kūrė ir tobulino „Facebook“.

Kai žurnalistai paklausė apie šį netikslumą, jis atsakė: „Tai tiesa. Mes neturime nustatymo, kad asmuo buvo išmestas.“

Priminimas M.Zuckerbergui – jūs lyg ir turite galimybę tokią funkciją pridėti...

9. Daugiausia „Facebook“ vartotojų turi...

Kalifornija yra daugiausia „Facebook“ vartotojų turinti JAV valstija. Anot Facebakers.com, čia jų yra daugiau nei 15,2 milijono. Tai sudaro apie 41 proc. viso valstijos gyventojų skaičiaus.

Žiūrint pagal šalis, daugiausia vartotojų taip pat turi JAV (beveik 126 mln. – arba 41,4 proc. gyventojų).

Atsižvelgiant į šalies gyventojų skaičių, daugiausia „Facebook“ vartotojų turi Islandija (187,8 tūkst. – 61,2 proc.), toliau rikiuojasi Honkongas (3,5 mln., apie 50 proc.) ir Norvegija (2,3 mln., arba 49,4 proc.).

Lietuva pagal „Facebook“ prisijungusių vartotojų skaičių yra 73 vietoje – beveik 651 tūkst. vartotojų, arba 18,3 proc. šalies gyventojų skaičiaus.

10. „Facebook“ darbuotojo džemperis parduotas už 4 tūkst. dolerių

Jei jau dabar „Facebook“ darbuotojų drabužiai yra kolekcionuojami, kas bus dar po kelerių metų? Vienas „Facebook“ darbuotojas interneto aukcione „eBay“ pardavė savo džemperį už 4 tūkst. 50 JAV dolerių (10,9 tūkst. Lt), o dėl jo kovėsi 50 vartotojų.

Kuo šis džemperis toks vertingas? Pasirodo, tokius pat turi visi „Facebook“ darbuotojai – net M.Zuckerbergas, o jų vidinėje pusėje įsiūtoje medžiagoje atspausdinta kompanijos misija, pavaizduota diagramos forma. Pirmą kartą vidinė džemperio pusė buvo pamatyta, kai džemperį viename interviu M.Zuckerbergas nusirengė (žr. vaizdo medžiagą straipsnio pabaigoje, nuo 2.30 min.). Gali būti, kad būtent tai pakėlė džemperio kainą, tačiau atsižvelgiant į tai, jog parduoto drabužio M.Zuckerbergas nė nebuvo palietęs, suma išties įspūdinga.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius