Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Interaktyvi pasaka apie Slieką Bevardį Lietuvos „App Store“ pateko tarp lyderių

Slieko Bevardžio pasakos vizualizacija
Slieko Bevardžio pasakos vizualizacija
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

„SLIEKAS BEVARDIS: lietuviška interaktyvi pasaka, kurią kursi ir tu!“ – taip skamba visas pasakos pavadinimas „App store“ programėlių parduotuvėje, kurioje savaitgalį ji šovė į lyderių gretas. Lietuviškoje parduotuvės versijoje šis kūrinys užkopė iki antrosios vietos mokamų parsisiuntimų kategorijoje ir nusileido tik „Minecraft“ aplikacijai.

Tai pasaka, kurią skaitydami ir žaisdami kuria patys skaitytojai. Pagrindinis veikėjas Sliekas Bevardis turi 4 charakterio puses – Protingąją, Narsuolę, Linksmuolę ir Svajoklę. Tam tikrose istorijos vietose reikia pasirinkti vieną iš jų. Tai lemia, kokie nauji nuotykiai laukia Bevardžio.

„Norėjosi pritaikyti pasakos žanrą šiuolaikinėms technologijoms. Prieš du šimtus metų turbūt niekas nesekdavo pasakų, kur klausytojai rinkdavosi, kas bus toliau. Visi tiesiog klausydavosi nuščiuvę ir išsižioję. Tačiau šiais laikais, kad skaitytojas išsižiotų, reikia jį kuo labiau įtraukti į patį pasakojimą“,– įsitikinęs istorijos autorius Gediminas Cibulskis.

Kiek teko kalbėtis su tėčiais ir mamomis, lietuviškų programėlių vaikams labai trūksta, o interaktyvių pasakų apskritai beveik nėra.

Lietuviška interaktyvi pasaka – retas reiškinys

Dvejus metus kurtoje programėlėje pasaką seka pasakotoja, taip pat ją galima skaityti pačiam arba su tėvelių pagalba. Istorijai vystantis, skaitytojai kartu su Bevardžiu gali apsilankyti daugiau nei 20-yje dailininkės Aušros Kiudulaitės žaismingai nupieštų scenų: nuo slieko gimtosios Pelkės per Upę, Sodą, Kelią, iki Miesto ir jame trykštančio Fontano.

Kiekvienoje scenoje keliauninkai sutiks įvairiausių veikėjų – augalų, gyvūnų, žmonių ir daiktų. Tereikia paliesti ir jie ims judėti, dainuoti, bendrauti tarpusavyje arba dar kitaip linksminti žiūrovus.

„Kiek teko kalbėtis su tėčiais ir mamomis, lietuviškų programėlių vaikams labai trūksta, o interaktyvių pasakų apskritai beveik nėra. Paprastai tai būna tiesiog populiarių knygelių adaptacijos elektroninei erdvei arba žaidimai. Tuo tarpu „Sliekas Bevardis“ buvo kurtas pirmiausiai galvojant apie planšetinių kompiuterių ir išmaniųjų telefonų teikiamas galimybes“, – pasakoja G.Cibulskis.

Gediminas Cibulskis
Gediminas Cibulskis

Sukurta įvairaus amžiaus skaitytojams

Anot kūrėjo, „Sliekas Bevardis“ pakankamai universali programėlė. Patys mažiausi, dvejų metukų „skaitytojai“, tiesiog mėgaujasi po kelis kartus spausdami tą patį objektą ir džiugiai juokiasi, kai įvyksta tai, ko jie ir laukė. Vyresni vaikai jau domisi pačia istorija, svarsto, kuri Bevardžio charakterio pusė gali priimti tinkamiausią sprendimą. Tai moko vaikus pasirinkti jiems svarbias vertybes ir prisiimti atsakomybę už savo pasirinkimus.

„Beje, pasaka patinka ir suaugusiems, ypač mamytėms, nes tam tikra prasme tai yra meilės istorija. Jeigu pasakoje yra princas, matyt, bus ir princesė“, – šypsosi ją parašęs G.Cibulskis.

Beje, pasaka patinka ir suaugusiems, ypač mamytėms, nes tam tikra prasme tai yra meilės istorija.

Pasaką galima įsigyti „Apple“ planšetiniams kompiuteriams ir telefonams skirtoje „App Store“ parduotuvėje, tiek „Android“ įrenginių „prekybos centre“ – „Google Play“ sistemoje.

Komandoje – garsūs vardai

Tarp pasakos kūrėjų galima atrasti ir žinomų vardų. TV3 laidų vedėja Renata Šakalytė-Jakovleva savo balsu įkvėpė gyvybę net 11 skirtingų personažų: nuo visų keturių Slieko charakterio pusių iki Mažiausios gėlelės iš lysvės kampo.

Garsus muzikantas, garso režisierius Meinardas Brazaitis ne tik pasirūpino pasakotojos garso įrašų kokybe, bet ir pats žavingai įsikūnijo į Paukščio personažą.

Dailininkė A.Kiudulaitė nupiešė ne tik patį Bevardį, bet ir daugiau nei 20 spalvingų scenų su įvairiausiais simpatiškais veikėjais, augalais ir daiktais.

Dizaineris Ramūnas Caronkus rūpinosi animacija, programavimu ir pasakos-programėlės dizainu. Todėl paspaudus ant paveiksliukų jie atgyja: žuvys ima nardyti, uodai – skraidyti, o žibintai – kratyti savo galvas. Jam padėjo IT specialistas Giedrius Žiura.

Istoriją parašė, animacijos scenarijų sukūrė ir garsus sudėliojo reklamos kūrėjas G.Cibulskis.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Mokslas.IT