Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasinaudodami dingusios vilnietės Kristinos Sabaliauskaitės istorija „Facebook“ sukčiai augino socialinių profilių populiarumą

Socialiniame tinkle „Facebook“ užsidirbti siekiantys sukčiai peržengė dar vieną ribą. Norėdami padidinti kelių profilių populiarumą jie sukūrė anketą su pranešimu: „Rasta dingusi vilnietė studentė“. Profilis iliustruojamas spalio viduryje dingusios 28 metų studentės Kristinos Sabaliauskaitės nuotrauka.
„Facebook“ sukčiai fanų bandė pritraukti pasinaudodami spalio viduryje dingusios 28 metų studentės Kristinos Sabaliauskaitės istorija.
„Facebook“ sukčiai fanų bandė pritraukti pasinaudodami spalio viduryje dingusios 28 metų studentės Kristinos Sabaliauskaitės istorija. / 15min.lt nuotr.

„Facebook“ sukčiai jau seniai bando dirbtinai padidinti savo ar kitų profilių fanų skaičių. Vieni kuria profilius su erotine ar skandalinga informacija, kurią norint pamatyti reikia paspausti mygtuką „Like“ (liet. patinka). Pritraukus reikiamą kiekį „gerbėjų“ anketos pavadinimas pakeičiamas ir ji parduodama ar naudojama kitais tikslais.

Kiti reikalauja žmonių „pamėgti“ net kelis puslapius tam, kad jie galėtų pamatyti kokią nors informaciją. Dalis sukčių tai atlieka slapta – žmonės spaudžia skaičius, raides ar paveikslėlius nė nežinodami, kad po jais yra paslėptos nematomos nuorodos, kurios aktyvuoja tam tikras funkcijas. Taip nieko nenutuokiantis „Facebook“ narys gali tapti ir keliolikos skirtingų anketų „gerbėju“.

Pastaruoju būdu pasinaudojo ir anketą apie K.Sabaliauskaitės tariamą atsiradimą sukūrę asmenys.

Sukūrė painų rebusą

Į šį „Facebook“ profilį užsukę naršytojai pirmiausia buvo įspėjami, kad tik jo fanai gali matyti turinį, todėl reikia spausti mygtuką „Patinka“.

15min.lt nuotr./Norėdami pamatyti anketos turinį „Facebook“ nariai turėjo atlikti „testą“.
15min.lt nuotr./Norėdami pamatyti anketos turinį „Facebook“ nariai turėjo atlikti „testą“.

Tai atlikę žmonės sulaukdavo „testo“, kuriuo esą siekiama nustatyti, ar puslapyje lankosi žmogus. Jiems reikėjo paspausti penkis kvadratuose įrėmintus skaičius nurodyta seka.

Paskutinė užduotis – savo anketoje pareklamuoti šį puslapį. Tačiau įveikę visas užduotis žmonės išvysdavo tik kelių naujienų portalų nuorodas į straipsnius apie dingusią merginą. Maža to, jas paspaudus pasirodydavo reklama.

Šio rebuso autoriai siekė ne tik susirinkti gerbėjų sau, bet ir didino kitų „Facebook“ profilių fanų skaičių. Mat atliekant „testą“ po skaičiais buvo paslėptos trys nuorodos, kurias paspaudę vartotojai patys to nežinodami tapdavo trijų „Facebook“ profilių – Mykolo Romerio universiteto (MRU), Vyras.lt ir „Myliu kompiuterį“ – gerbėjais.

Fanų skaičiaus nedidino

MRU atstovai tikino nieko nežinoję apie minėtos anketos savininkų veiksmus. „Dingusi mergina buvo mūsų universiteto studentė. Suprantame, kad tai yra labai jautri tema, ir tokiais dalykais tikrai nebandytume pasinaudoti. Nieko apie tai nežinojome ir jokių fanų skaičiaus didinimo paslaugų neužsakėme, kam mums to reikia?“ – retoriškai klausė MRU Visuomenės informavimo vadybininkas Kęstutis Saldžiūnas.

„Facebook“ profilyje MRU išplatino ir oficialų pareiškimą, kuriame užtikrina, kad neketino ir neketina dirbtinai auginti fanų skaičiaus. „Prašome MRU fanų, ko gero, išradingų studentų, nenaudoti jokių manipuliacijų. Tuo labiau tokia jautria tema kaip K.Sabaliauskaitės dingimas. Merginos, tik pradėjusios ištęstinėse studijose MRU studijuoti ir vos kelias dienas įvadinėje savaitėje Universitete apsilankiusios. Nerimaujame dėl jos. O MRU profiliu „Facebook“ tinkle siekėme ir sieksime informuoti apie svarbiausius įvykius universitete ir aktualiais bendruomenei klausimais, atsakyti į rūpimus klausimus, diskutuoti, tartis. Tai universiteto bendruomenės puslapis, todėl dar kartą prašome juo nemanipuliuoti“, – rašoma MRU pranešime.

Paslaugą užsakė nesitaręs?

Interneto dienraščio Vyras.lt atstovai teigė, kad jų „Facebook“ profilio prižiūrėtojas anksčiau buvo užsiminęs, neva rado asmenis, kurie pigiai, vos už 500 Lt, siūlėsi padidinti fanų skaičių, aktyvumą, profilį pareklamuoti. Jis šią paslaugą ir užsakė. „Mes apie visa tai sužinojome tik dabar. Pamatę, kokiu būdu tai buvo atliekama, paslaugos nedelsiant atsisakėme“, – teigė Vyras.lt atstovas.

Situacija pradėjus domėtis 15min.lt, kelias dienas veikęs ir melagingą informaciją skelbęs „Facebook“ profilis penktadienį buvo uždarytas. Šiuo metu jis nepasiekiamas. Paskutinėmis gyvavimo valandomis jis turėjo beveik 30 tūkst. gerbėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius