„Forum Cinemas Vingis“ ekranuose ketvirtadienį vėlai vakare įvyks jau paskutinis sukrečiančios amerikiečių dramos „Meilutė“ seansas, nes penktadienį filmo kopija iškeliauja į kitus festivalius.
Žiūrovų balsavime oficialioje interneto svetainėje šiuo metu pirmauja būtent Lee Danielso „Meilutė“. Vilniaus publikai labiausiai patikusių filmų trejetuke užtikrintai puikuojasi ir turkų kilmės vokiečio Fatiho Akino komedija „Virtuvė sielai“, kurią taip pat įmanoma pažiūrėti ketvirtadienį, kad savaitgalį suspėtumėte į ką tik atvykusius naujus filmus „Paslaptis jų akyse“, „Abrakadabra“, „Anderis“, „Juoda avelė“, „Mergina iš Kinijos“ ir „Pripučiama lėlė“.
DIENOS FILMAS
„Gyvybės ir mirties miestas“ („City of Life and Death“)
Reikia surasti drąsos ir prisiminti krauju apšlakstytą praeitį, kad ateityje nekartotume tų pačių klaidų. Įspūdingame, šiurpinančiame ir emocingame Lu Chuano kariniame epe nėra didvyrių, aukų ir priešų. Tai Kinijos ir Japonijos žiauriose batalijose atsidūrusių moterų ir vyrų istorijos. Humaniškos, tikros, jaudinančios ir negirdėtos. Vienas iš portretų supažindina su vokiečių verslininku Johnu Rabbe, kuris išgelbėjo gyvybes dešimtims tūkstančių kinų, bet privalėjo paklusti Adolfo Hitlerio reikalavimui nekonfliktuoti su japonais. Šis kilniaširdis žmogus istorijos metraščiuose prisimenamas kaip nacių Oskaras Šindleris.
PATS SKANIAUSIAS DESERTAS
„Raudonoji koplyčia“ („The Red Chapel“)
2010 m. Sandanso kino festivalyje triumfavusį dokumentinį filmą šios dienos vakarienei užsisakę žiūrovai gaus ypatingai gardžių prieskonių. Seanse dalyvaus abu pagrindiniai herojai Jacobas ir Simonas, kurie vienbalsiai prisipažįsta, kad per gausybę kelionių aplink pasaulį nematė nieko panašaus į Šiaurės Korėją.
Tai baisi ir šiurpą kelianti šalis, kurioje moterys, vyrai ir vaikai myli vienintelį žmogų – brangiausiąjį lyderį arba didįjį vadą diktatorių Kim Jong-Ilą. Drąsiųjų danų desantas apsimetinėjo pagal „kultūrinių mainų“ programą, bet iš tikrųjų rinko medžiagą dokumentiniam filmui, apnuoginančiam šiandieninį Šiaurės Korėjos veidą. Komunistų saugumiečiai kiekvieną dieną tikrino jų atsivežtas vaizdo kameras, bet apsukruoliai svečiai niekam nematant sugebėdavo įsijungti fotoaparatus ir mobiliuosius telefonus. Jacobas ir Simonas neturėjo jokio aktorinio pasiruošimo, todėl jautė milžinišką psichologinę įtampą, kad tik neišsiduotų slaptųjų kelionės tikslų. Jie stipriai rizikavo niekuomet negrįžti namo, nes už minimaliausią įtarimą galėjo būti sušaudyti.
VERTA PARAGAUTI
„Abrakadabra“ („77 Doronship“)
Argentinietis Pablo Aguero improvizuotą eksperimentinę šėlionę kantriai kūrė 10 metų. Vietoje nenustygstantis ir nerealiai ekspresyvus 86-erių senukas Francisco Moronas ir devintą mėnesį nėščia jauna prancūzaitė maloningai įvilios jus į nutrūktgalvišką, anarchistišką ir bohemišką šou. Jame sužinosite, kokį burtažodį reikia pakartoti 77 kartus, kad pasijaustumėte laimingais.
„Iltinis dantis“ („Dogtooth“)
Be abejonės prieštaringiausias „Kino pavasario“ filmas apie despotiškų tėvų santykius su diktatoriškoje priespaudoje augančiais vaikais. Pagal sugalvotas taisykles vaikai galės išeiti iš namų ir susipažinti su pasauliu už aukštos sienos, kai jiems iškris pirmasis iltinis dantis. Tai reiškia, kad jie visuomet gyvens nelaisvėje, nes iltiniai dantys žmonėms nekrenta. Žiauru, šiurpu, sadistiška, pribloškiama. Belieka tikėtis, kad niekur pasaulyje negyvena tokia kraupi šeima, o graikų režisieriaus siužetinė idėja yra tik lakios ir šiek tiek liguistos vaizduotės fantazija.
„Kraujas ir pelenai“ („Ashes and Blood“)
Šiemet po padidinamuoju „Kino pavasario“ stiklu atsidūrė prancūzų kino primadona Fanny Ardant. Po gausybės įsimintinų vaidmenų elitinių autorių filmuose aktorė pajautė norą išbandyti save režisūroje. Padedama patyrusio bičiulio Paulo Sorrentino (Fanny Ardant vaidino biografinėje dramoje „Il Divo“) ji parašė scenarijų apie pavydo, neapykantos ir keršto draskomus didelės giminės narius. Juos buvo išskyrusi daug įtarimų sukėlusi mirtis, bet dabar visi suvažiavo į vestuves su viltimi pamiršti praeitį, susitaikyti ir atversti naują gyvenimo puslapį. Deja, jis bus apšlakstytas krauju.