-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 02 11

2013 metais paauglių, besikreipiančių pagalbos dėl problemų internete, padaugėjo trigubai

Pernai paauglių, besikreipiančių pagalbos dėl problemų internetinėje erdvėje, skaičius išaugo daugiau nei trigubai. Projekto „Saugesnis internetas“ duomenimis, 2012 m. į emocinės pagalbos tarnybos „Vaikų linija“ konsultantus kreipėsi 83 paaugliai, 2013 m. – 289. Pasak specialistų, šiais metais laukiama dar daugiau vaikų, išdrįsiančių kreiptis pagalbos.
Mergina laiko kompiuterį
Mergina laiko kompiuterį / Fotolia nuotr.

„Skaičiuojame, kad nuo projekto pradžios – 2011-ųjų – besikreipiančių pagalbos paauglių skaičius padidėjo pusšešto karto. Tai, kad vaikai išdrįsta kreiptis pagalbos yra didžiulis žingsnis į priekį sprendžiant jų bėdas ne tik virtualioje erdvėje, bet ir realiame gyvenime, – sako pagalbos tarnybos „Vaikų linija“ savanorius mokanti Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Džiugu, kad paaugliai tampa atviresni, drąsesni pokalbiams apie savo problemas. Be to, pastaraisiais metais ir mes patys stengiamės kuo plačiau pranešti apie projektą „Saugus internetas“, todėl tikėtina, kad vaikų, besikreipiančių pagalbos, šiais metais bus dar daugiau.“

Tai, kad vaikai išdrįsta kreiptis pagalbos yra didžiulis žingsnis į priekį sprendžiant jų bėdas ne tik virtualioje erdvėje, bet ir realiame gyvenime, – sako Jurgita Smiltė Jasiulionė.

Per dvejus projekto „Saugus internetas“ vykdymo metus į pagalbos tarnybą „Vaikų linija“ saugesnio interneto klausimais iš viso kreipėsi 422 paaugliai. Palyginti su pirmaisiais projekto metais, kreipimųsi skaičius išaugo nuo 50 iki 289. 2011-2013 m. statistikos duomenimis, dažniausiai kreipiasi 11-15 metų paaugliai. Telefoninių skambučių įvairiais klausimais sulaukiama vienodai iš abiejų lyčių, tačiau elektroninius laiškus dažniau rašo mergaitės. 

Paaugliai kreipiasi įvairiausiomis saugaus bendravimo internete temomis: dažniausiai (iš visų užfiksuotų atvejų – apie 90) kreipiasi dėl santykių su bendraamžiais, kiek rečiau (daugiau nei 70 atvejų) – dėl patiriamų elektroninių patyčių. Jaunesni paaugliai dažnai susiduria su techniniais sunkumais, pvz., negali išimti į socialinį tinklą „Youtube“ paties įkelto vaizdo klipo ir pan. Kiek netikėta, tačiau paaugliai kreipiasi ir dėl besaikio naudojimosi kompiuteriu, kai tai kelia konfliktus su tėvais. Sunkumai, su kuriais vaikai susiduria elektroninėje erdvėje, gali palikti itin skaudžių pasekmių: vaikai išgyvena daug sunkių jausmų – liūdesį, bejėgiškumą, pyktį, o kartais vaikams kyla ir minčių apie savižudybę.

Prie projekto „Saugesnis internetas“ vykdymo VšĮ „Vaikų linija“ prisijungė 2011 m. liepą. Organizacijos konsultantai teikia pagalbą vaikams, susidūrusiems su elektroninėmis patyčiomis, seksualiniu viliojimu, žalingu turiniu ir kita nemalonia ar bauginančia patirtimi, naudojantis internetu. Taip pat šiais klausimais konsultuojami tėvai, norintys užtikrinti saugų savo vaikų naršymą internete.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius