Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2014 07 26

Alternatyva keltui Smiltynėje: estakada, tiltas ar tunelis?

Jau ne vieną savaitę Klaipėdai dūstant nuo automobilių kamščių Smiltynės perkėloje, ir didžiausi tilto per Kuršių marias skeptikai pripažįsta, kad alternatyva keltui būtina. Šią idėją dar prieš metus iškėlusi Uosto direkcija sako, kad geriausias sprendimas – lengvų konstrukcijų estakada.
Pilni keltai priminė karčiausias vasaros dienas.
Keltas. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Kilometrinėse automobilių eilėse, vykstantiems į Kuršių neriją ir atgal, po 2–3 valandas stovėti tenka ne tik savaitgaliais, bet jau ir darbo dienomis.

Į pagalbą skuba sustiprintos kelių policijos pajėgos, tačiau Smiltynės perkėlos vadovas sako, kad automobilių kamščių per metus būna vos 3–4 savaitgalius.

„Kai eilė yra tvarkoma ir nėra važiuojančių be eilės ar važiuojančių ne visai sąžiningai, tada ta eilė juda ir visi puikiai supranta, kad tai tiesiog kamštis, kokių būna ne tik prie kelto, tačiau ir autostradoje, ir miestuose“, – teigia „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

Netrukus į Klaipėdą atplauks itin dideli laivai, kurių apsisukimo vieta ties naująja Smiltynės perkėla. Keltų darbą, specialistų teigimu, maždaug iki pusvalandžio gali tekti stabdyti. Uostamiesčio gatves užkimš dar daugiau automobilių.

„Savaitgalį per vieną dieną Klaipėdoje stovėjo 10 tūkst. automobilių su užvestais varikliais. Įsivaizduokime, kiek buvo sudeginta CO2 ir išmesta visokių nuodų klaipėdiečiams, nes jie laukia kelto“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.

Tunelis būtų tris kartus trumpesnis ir tris kartus pigesnis. Antra, jo eksploatacija būtų daug paprastesnė

Specialistai tvirtina, kad kuo skubiau būtina nuspręsti, ką statyti – tiltą, kuris, skaičiuojama, kainuotų apie 200 mln. litų, ar, pavyzdžiui, tunelį.

„Tunelis būtų tris kartus trumpesnis ir tris kartus pigesnis. Antra, jo eksploatacija būtų daug paprastesnė“, – teigia inžinierius statybininkas Juozas Zykus.

Anot Uosto direkcijos, geriausiai tiktų lengvų konstrukcijų estakada. Ją pastačius pietinėje miesto dalyje, automobiliams nebereikėtų važiuoti į centrą. Jos prieigose įrengus aikštelę, sumažėtų srautai į Neringą.

„Šiandien transporto srautus reguliuoja ne keltai, o mokestinė sistema. Keltai tiktai gali sukelti problemą t. y., kamščius, emisijas, arba gali nesukelti“, –  sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Pastačius statinį per marias būtų išspręsta automobilių kamščių problema, ekologijos ir užterštumo klausimai. Naujasis aplinkos ministras yra pasisakęs prieš tiltą į Kuršių neriją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius