Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2010 10 22

Apklausa parodė, kad 70 proc. Lietuvos vairuotojų linkę viršyti greitį

Net septyni iš dešimties vairuotojų didžiuosiuose Lietuvos miestuose pripažino dažniau ar rečiau viršijantys leistiną greitį, atskleidė „Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikta penkių didžiųjų šalies miestų vairuotojų apklausa.
Sostinėje ketvirtadienio vakarą stipriai žaibavo ir lijo
Automobilis kelyje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvos kelių policija savo ruožtu konstatuoja, kad net 25 proc. užfiksuotų eismo pažeidimų yra greičio viršijimas.

11 proc. apklaustų vairuotojų teigė greitį viršijantys nuolat, likę 59 proc. – kartais. Dauguma vairuotojų linkę pateisinti tokį savo elgesį kelyje: 23 proc. nurodė, kad greičio rodyklė pakyla nepastebint, o dar 22 proc. pasiteisino, kad sąmoningai viršija greitį vėluodami.

Apklausos duomenimis, dažniausiai greitį viršija jauni vyrai (18–35 m.), vairuojantys naujausios laidos automobilius (ne senesnius nei 4 m.), o jų vairavimo stažas – nuo 6 iki 10 m.

Lietuvos kelių policijos duomenimis, maždaug kas ketvirta avarija, per kurią žūsta ar sužalojama žmonių, įvyksta dėl viršyto greičio. Tiesa, per porą metų dėl nesaugaus greičio kilusių avarijų skaičius sumažėjo: 2008 m. iš visų registruotų avarijų greitis koją pakišo 26 proc. vairuotojų, o 2010 m. šis rodiklis smuko iki 11 proc.

Šiemet per 8 mėn. užfiksuotos 3 745 avarijos, kilusios dėl nesaugaus greičio, iš jų 553 baigėsi vairuotojų ar keleivių sužalojimais ir mirtimis.

Policijos teigimu, avaringumas dėl greičio viršijimo mažėja pirmiausiai dėl gausėjančių greičio kontrolės priemonių, tačiau tokiose avarijose nukentėjusiųjų skaičius išlieka stabilus.

Šiemet per 8 mėn. Lietuvos kelių policija užfiksavo 3 745 avarijas, kilusias dėl nesaugaus greičio, iš jų 553 baigėsi vairuotojų ar keleivių sužalojimais ir mirtimis.

„Draudimo statistika byloja, kad viršytas ar nepasirinktas saugus greitis – viena skaudžiausių eismo įvykių priežasčių. Dažnai net neįmanoma finansiškai įvertinti patirtų nuostolių, nes prarastos sveikatos ar paaukotos gyvybės jokiais pinigais nesugrąžinsi“, – sako AB „Lietuvos draudimas“ kompleksinių žalų vadovas Gytis Matiukas.

Apklausa, kurioje dalyvavo 533 didžiųjų miestų 18–74 m. vairavimo teisę turintys gyventojai, taip pat parodė, kad Lietuvos vairuotojai kitiems eismo dalyviams nuolat rodo neigiamus gestus ir kitaip stengiasi sugėdinti nedrausmingus vairuotojus, bet tai nesulaiko jų nuo polinkio viršyti greitį.

Paaiškėjo ir tai, kad greičio viršijimui įtakos turi vairuotojo psichologinė būklė. Dažniau spidometro rodyklė pakyla virš leistinos ribos tų vairuotojų, kurie prie vairo sėda blogos nuotaikos, būdami stresinės būsenos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius