Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Bankrutuojančias „Star“ įmones gali gelbėti kinai (Papildyta 17.20 val.)

Martynas Laivys
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Martynas Laivys
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Bankrutuojančių aviakompanijos „Star1 Airlines“ ir kelionių organizatoriaus „StarHolidays“ vadovas Martynas Laivys pirmadienį pranešė, jog tikisi, kad bendrovės tęs veiklą, jeigu ras strateginį investuotoją.

Potencialiu investuotoju, su kuriuo esą vyksta rimtos derybos, M.Laivys nurodė ketvirtą pagal dydį Kinijos oro bendrovę „HNA Group“.

(Papildyta 16.48 val.) Bankroto priežastys: nuo ugnikalnio išsiveržimo iki investicijų trūkumo

Verslininkas išvardijo kelias pagrindines priežastis, kodėl abi bendrovės, priklausančios įmonių grupei „Star Team Group“, įkrito į duobę. Viena jų – nuostolinga turizmo kompanijos „Star Holidays“ veikla.

„Nuo pat įmonių veiklos pradžios iki šių metų liepos kelionių organizavimo įmonė susidūrė su didžiule konkurencija rinkoje, tendencingais konkurentų veiksmais, siekiant ją sužlugdyti, taip pat su bekrentančia užsakomųjų skrydžių rinka, patyrė gana didelius nuostolius savo veiklos pradžioje“, – aiškino M.Laivys. Esą ji tapo pelninga tik po 15 mėnesių, šių metų rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais, kai buvo optimizuota jos veikla. Per tą laiką esą buvo patirti didžiuliai nuostoliai, kurie neleido laiku atsiskaityti su kita „Star Team Group“ įmone – „Star1Airlines“.

Be to, pernai rudenį savo investicijas panoro susigrąžinti pagrindinis įmonės akcininkas Darius Žakaitis, atsiėmęs 5 mln. Lt. Tuomet rastas naujas pagrindinis investuotojas Darius Šilinis, anot M.Laivio, papildomai investavęs 2,5 mln. Lt. Tačiau šių metų pavasarį ištiko nauja bėda – dėl išsiveržusio Islandijos ugnikalnio ilgam buvo paralyžiuota didelė dalis Europos oro erdvės ir joje nevyko skrydžiai. „Naujų akcininkų įnašai buvo per maži, kad kompensuotų apyvartinių lėšų trūkumą. Ne paslaptis, kad yra ir kita priežastis. Sumažėjusi kapitalo rinka ir finansavimo nebuvimas Lietuvos rinkoje. Juo labiau, kalbant apie aviaciją. Man asmeniškai bendraujant su daugeliu investuotojų, nepavyko jų pritraukti, kadangi jie neturi supratimo apie šitą verslą, tuo labiau turi liūdną pavyzdį – „FlyLAL Airlines“ bankrotą, todėl nedrįso rizikuoti“, – tvirtino M.Laivys.

(Papildyta 17.20 val.) Tikisi grąžinti 15 mln. Lt siekiančias skolas

Pasak įmonių vadovo, „Star1 Airlines“ yra pardavusi 15 924 bilietus į neįvykusius skrydžius. Tai sudaro apie 3,5 mln. Lt. Dėl „Star Holidays“ į savo keliones neišvyko 1286 turistai. Šiems bendrovė skolinga apie 1,7 mln. Lt. Dar apie 10 mln. Lt įmonės skolingos tiekėjams už suteiktas paslaugas: orlaivio aptarnavimą, kurą, oro navigacijos mokesčius ir t.t. Į šią sumą taip pat įskaičiuota ir 1,3 mln. Lt suma, kurią sudaro darbuotojams neišmokėti atlyginimai. Praėjusį penktadienį UAB „Star Team Group“ paskelbė pradedanti UAB „Star1 Airlines“ ir UAB „Star Holidays“ bankroto procedūrą.

„Rinka yra, niša yra, nacionalinio investuotojo poreikis yra. Tai patvirtinta nuo prezidentės lygio iki ministro pirmininko lygio“, – kalbėjo M.LaivysTačiau M.Laivys pirmadienį tikino, jog situacija dar gali keistis: „Tai nereiškia, kad įmonės toliau netęsia darbo su galimais investuotojais ir neieškos galimybių atlyginti nuostolius įvairiomis priemonėms, arba, bevykstant bankroto procedūrai, <...> atstatyti veiklos.“ 

Pasak verslininko, įmonių veikla yra stabdoma neribotam laikui, tačiau „pavykus pritraukti investicijų ir išspręsti klausimus su kreditoriais“, veikla gali būti atnaujinta. Jis skaičiavo, kad žinios apie galimą naują investuotoją gali pasiekti maždaug per mėnesį laiko, o po 2–3 mėnesių gali būti atnaujinta bendrovių veikla.

Padės kinai?

Didžiausios viltys dedamos į ketvirtą pagal dydį Kinijoje aviakompaniją „HNA Group“. Ši bendrovė jau spalio 20 dieną atvyksta į Lietuvą susitikti su Susisiekimo ir Ūkio ministerijų, taip pat Vilniaus oro uosto atstovais. M.Laivio duomenimis, „HNA Group“ turi 13 aviakompanijų, 240 orlaivių, 12 valdomų oro uostų, 100 prekybos centrų, 50 viešbučių, 30 kelionių agentūrų. Iš viso ji esą disponuoja turtu už 17 mlrd. eurų, o jos apyvarta siekia 47 mlrd. eurų. Tikimasi su šio investuotojo pagalba išlaikyti abi veiklos kryptis: ir skrydžių, ir kelionių organizavimą.

Pasak M.Laivio, kinus tikimasi suvilioti patrauklia rinka ir įmonės veiklos rezultatais. „Mes turime savo veiklos rezultatus, kurie rodo aiškų pelningumą. Yra objektyvi priežastis – visiško finansavimo nebuvimas ir investuotojas be didelio kapitalo nepageidaujamas. Rinka yra, niša yra, nacionalinio investuotojo poreikis yra. Tai patvirtinta nuo prezidentės lygio iki ministro pirmininko lygio“, – kalbėjo verslininkas, anot kurio, norint sėkmingai dirbti aviacijos versle Lietuvoje svarbiausia yra teisingas verslo modelis ir finansavimas.

Jei situacija „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ susiklostys sėkmingai, klientų pasitikėjimą bendrovės sieks atgauti, anot M.Laivio, „tiktai įvykdžiusi savo įsipareigojimus ir numačiusi galimybę papildomai jiems kompensuoti jiems patirtą žalą“. Jis kalbėjo žinąs Lietuvoje ne vieną įmonę, kuri pradėjo bankroto procedūrą, bet po to vėl tęsė savo veiklą ir dirba pelningai.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min