Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Dviračių takai – dar ne europiniai

Kartu su dviratininkais dviračių takus apžiūrėjo ir meras V.Grubliauskas.
J.Adriejauskaitės nuotr. / Kartu su dviratininkais dviračių takus apžiūrėjo ir meras V.Grubliauskas.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Neprižiūrėti bei dingę kelio ženklai, neišasfaltuoti takai – kol dviračių trasomis nebus pasirūpinta, jos netaps Europos dviračių tinklo „EuroVelo“ dalimi. Tokias problemas Klaipėdoje vykusiame seminare kartu su valdininkais aptarė dviratininkai.

Išnagrinėję rūpimus klausimus jie patys sėdo ant dviračių ir valandą važinėjo Klaipėdos gatvėmis. Nusirišęs kaklaraištį ir nusivilkęs švarką dviratį mynė ir meras Vytautas Grubliauskas. „Dažnai važinėju dviračiu su visa šeima. Dabar, kai gyvename Melnragėje, kone kiekvieną vakarą važiuojame iki Danės upės centre ir atgal. Kartą dviračiu važiavau ir į darbą. Dviračių takai gana geri, bet vietomis pravažiuojami tik su buldozeriu“, – savo pastabomis dalijosi meras.

Neskiria dėmesio

Pasak Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos nario Sauliaus Ružinsko, prieš penkerius metus pajūris gavo dovaną, kurios nevertina. „Turizmo departamentas pastatė ir perdavė savivaldybei pajūrio dviračių trasos ženklus. Jau gavę šią dovaną valdininkai piktinosi, kad reikės tvarkyti, ir netvarkė. Juk tai nauda miestui – takais važinėja miestiečiai, jie pritraukia ir kitų miestų žmones, kurie čia išleidžia pinigus. Kalbame apie europinę „Euro velo“ trasą, tačiau neišsprendžiamos vietinės problemos, ženklai neprižiūrėti penkerius metus, kai kurių jau nebėra“, – sakė S.Ružinskas.

„Mums rūpi, kad geriausia trasa ne nyktų, o augtų ir gerėtų. Ji turi atitikti „Euro velo“ standartus, tai būtų prestižas Lietuvai, pritrauktų dar daugiau turistų. Juk tai vienas motyvų atvažiuoti į pajūrį, ne visi mėgsta paplūdimy gulėti“, – kalbėjo L.Vainius

Menką dėmesį rodo ir tai, kad ką tik rekonstruotame poilsio parke buvo suplanuota pajūrio dviračių trasa, tačiau, anot S.Ružinsko, ženklų niekas neatstatė ir nenutiesė asfaltuoto tako iki P.Lideikio gatvės.

Dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius teigė sulaukiantis daugybės laiškų ir skambučių, kuomet pavažinėję pajūrio dviračių takais žmonės teiraujasi, ar tokių gerų yra ir jų apylinkėse.

Pažadėjo susitvarkyti

Pasak posėdyje dalyvavusios Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorės pavaduotojos Alinos Velykienės, ženklinimas turėtų būti sutvarkytas kitąmet. „Šiuo metu svarstoma Aplinkos apsaugos programa, kurią patvirtinus bus galima šiuos darbus atlikti. Taip pat mes su S.Ružinsku kalbėjome, kad labai svarbi esamų dviračių takų nuovažų problema, kai dviračių takas užsibaigia ne nuvažiavimu, o aukštu bordiūru“, – kalbėjo A.Velykienė.
Kuršių nerijos nacionalinio parko atstovė užsiminė, kad Smiltynėje ketinama planuoti dviračių kempingą, o Klaipėdos universiteto mokslininkas Arvydas Urbis teigė, kad galėtų atsirasti naujų trasų – jau nustatytas senasis pašto kelias.

„Euro velo“ trasa

„Euro velo“ trasa dar vadinama Geležinės uždangos trasa, nes driekiasi tarp šaltojo karo laikų Vakarų ir Rytų valstybių blokų, nuo Barenco jūros Norvegijoje iki Juodosios jūros Bulgarijoje. Tai yra jau 13-oji Europos dviračių takų tinklo „Euro velo“ trasa, kertanti visą Europą. Šios trasos projekte dalyvauja 20 Europos valstybių, daugelyje jų dviračių takai jau sutvarkyti ir pažymėti. 

Šios trasos tikslas – propaguoti sveiką gyvenimo būdą, pažintinį turizmą ir bendravimą tarp tautų. Tarp dabar jau esančių trasų yra Gintaro kelias (Baltijos jūra – Adrijos jūra, 1 930 km), sostinių trasa (Golvėjus Airijoje – Maskva, 5 500 km), Viduržemio jūros trasa (Kadisas–Atėnai, 5 388km) ir kitos.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min