Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Gruntui iš dokų vietos vis dar nerandama

Dokuose – uosto įrenginiuose laivams remontuoti – yra susikaupę beveik 3 metrai grunto, dabar į juos įplaukti gali kur kas mažesni laivai.
Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Dokuose – uosto įrenginiuose laivams remontuoti – yra susikaupę beveik 3 metrai grunto, dabar į juos įplaukti gali kur kas mažesni laivai.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Iki šiol vis dar nežinoma, kur vežti pavojingomis medžiagomis užterštą gruntą iš uosto dokų.

„15min“ jau rašė, kad „Vakarų laivų gamykla“ buvo gavusi Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento leidimą šalinti dalį dokuose susikaupusio dumblo ir grunto atviroje jūroje. Tačiau atlikus papildomus tyrimus, paaiškėjo, kad kai kurios medžiagos šiame grunte viršija normas ir leidimas buvo panaikintas.

Baigiantis praėjusiems metams buvo sugriežtintos leidžiamos medžiagų koncentracijos normos. Tačiau, kaip pastebi uosto kompanijų atstovai, kitose jūrinėse valstybėse leidžiamų kenksmingų medžiagų rodikliai kur kas aukštesni nei Lietuvoje.

Teigiama, kad „skandinti“ gruntą iš dokų atvirojoje jūroje būtų keleriopai pigiau, negu kaupti jį sausumoje. Taigi, kur dėti užterštą gruntą, iki šiol nežinoma. Anot „Vakarų laivų gamyklos“ vadovo Arnoldo Šileikos, problema sprendžiama pernelyg ilgai. Per kelis bendrovės darbo dešimtmečius dokų gylis sumažėjo maždaug trimis metrais – nuo 16 iki maždaug 13. Tai apriboja bendrovės technologinius ir gamybinius pajėgumus.

Paskaičiuota, kad iš viso reikia pašalinti maždaug 122 tūkst. kub. metrų užteršto grunto. „Didžiausia problema kyla dėl dažų, kurie buvo neuždrausti iki 2003-iųjų. Juose buvo kenksmingų alavo junginių“, – aiškino A.Šileika. Vakar bendrovei siūlyta atlikti dar vieną grunto tyrimą.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas pabrėžė, kad uosto direkcija, kaip valstybinė institucija, savo funkcijas turi atlikti mažiausiomis sąnaudomis. Todėl jei būtų galimybė gramzdinti gruntą jūroje – ja reikėtų pasinaudoti.

Apie galimybes gruntą iškelti į sausumą imta diskutuoti su bendrove „Toksika“. Svarstoma galimybė užterštą gruntą pervežti į teritoriją šalia Dumpių sąvartyno. Svarstyta ir galimybė gruntą pumpuoti vamzdynais nuo „Klaipėdos kartono“ iki pat Dumpių.

Baiminamasi, kad problemos sprendimas gali užsitęsti dar pusantrų metų – kol vieta gruntui laikyti būtų įrengta, be to, tam prireiktų maždaug 10 mln. Lt.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min