Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno transporto keleiviai – spąstuose

Troleibusas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Troleibusas
Šaltinis: „Lietuvos žinios“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Prasideda trečias mėnuo, kai kauniečiai nebeturi galimybių jiems patogioje vietoje įsigyti viešojo transporto bilietėlių.

Kuriozinė situacija Kaune susiklostė po to, kai miesto savivaldybės įmonė „Autrolis“, neišanalizavusi finansinių detalių, nusprendė 90 proc. įvairių rūšių troleibusų bei autobusų bilietų išplatinančiai bendrovei „Kauno spauda“ trečdaliu sumažinti už parduotus bilietus mokamą komisinį atlyginimą.

Derybose „Kauno spauda“ jau keturis kartus nusileido ir sutiko gauti ne 6,75 proc. vidutinį komisinį atlyginimą, bet 5,1 procento. Tuo tarpu Kauno miesto savivaldybės atstovai užsispyrę siūlo 4,41 proc. dydžio komisinį užmokestį.

Bendrovių „Kauno spauda“ ir „Autrolis“ bendradarbiavimo sutartis baigėsi 2008 metų gruodžio 31 dieną. Kadangi nebuvo pasirašytas naujas dokumentas, liko galioti senasis. Pagal jį už parduodamus viešojo transporto bilietus „Kauno spauda“ gauna 6,75 proc. atlygį. Brangiausiai įvertintas vienkartinių ir terminuotų bilietų pardavimas – mokamas 7 proc. komisinis užmokestis. Mažiausiai uždirbama prekiaujant elektroninio bilieto kortelėmis – mokamas tik 6 proc. komisinis atlygis.

Derybose „Kauno spauda“ jau keturis kartus nusileido ir sutiko gauti ne 6,75 proc. vidutinį komisinį atlyginimą, bet 5,1 procento.

Pasibaigus sutarčiai, „Autrolis“ talonėlių „Kauno spaudai“ nebetiekė. Sausį įmonės kioskuose buvo parduodami tik užsilikę vienkartiniai bilietėliai.

„Maždaug nuo sausio vidurio talonais nebeprekiaujame“, – patvirtino „Kauno spaudos“ vadovė Elena Bakanauskienė. Anot jos, tai įvyko todėl, kad „Autrolis“ ir Kauno miesto savivaldybė sumanė nepagrįstai sumažinti komisinį atlyginimą.

E.Bakanauskienės tvirtinimu, buvo išdėstyti motyvai, kodėl užmokestis už paslaugas neturi būti mažesnis nei pernai, tačiau į tai neatsižvelgta. „Kauno spauda“ visame mieste valdo 125 kioskus. Juose prekiaujama spauda, užkandžiais, talonėliais ir kt. 70 proc. darbo laiko pardavėjai praleidžia būtent parduodami viešojo transporto bilietus.

Talonėlių nėra kur nusipirkti

Nebegalintys patogioje vietoje nusipirkti talonų kauniečiai ėmė piktintis. Dabar jie turi kelis pasirinkimus – įsigyti bilietus iš troleibusų ar autobusų vairuotojų, pirkti juos „Lietuvos spaudos“ kioskuose, kurių Kaune tėra 14, arba važiuoti „zuikiu“.

„Pilname troleibuse sudėtinga nusigauti iki vairuotojo. Be to, kai perku talonėlį jie dažnai būna pikti, nes negali vairuoti, „netelpa į grafiką“, neturi grąžos. Kelis kartus vairuotojas man tiesiog atsisakė parduoti taloną“, – pasakojo kaunietė Milda Kvilaitė.

Merginos teigimu, ieškoti kiosko, turinčio talonėlių, nėra prasmės, nes tokių mieste mažai.

„Šioje srityje dirbu jau dvidešimt metų ir pirmą kartą susiduriu su tokia nepagarba miestiečiams“, – stebėjosi E.Bakanauskienė, primindama, jog viešojo transporto keleiviai su nepatogumais turi taikstytis nebe vieną mėnesį.

Sutinka dirbti pigiau

Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras sakė, kad „Lietuvos spauda“ ir „Rkiosk“, kurių prekybos taškai yra iš viso trisdešimtyje vietų, sutiko dirbti už 4,2 proc. komisinį atlygį.

Pasak E.Bakanauskienės, pamirštama, kad talonų platintojams reikia išlaikyti pardavėjas, kioskus, kasos aparatus, mokėti už apsaugą, inkasaciją, elektrą.

Jo nuomone, jei nepavyks susitarti su „Kauno spauda“, mėnesinių bilietų platinimas bus perduotas autobusų ir troleibusų vairuotojams, kurie „veržiasi tai daryti“, nes sumažėjo jų atlyginimai.

Kauno meras Andrius Kupčinskas minėjo, kad svarstoma galimybė įsigyti automatinių bilietų pardavimo aparatų.

Miesto vadovo teigimu, Kauno kolegijos nariai yra nusprendę nemokėti didesnio nei 5 proc. atlygio už bilietų pardavimą. Mat, padidėjus talonų kainoms, neva išaugo ir jų pardavėjų pajamos.

Pasak E.Bakanauskienės, pamirštama, kad talonų platintojams reikia išlaikyti pardavėjas, kioskus, kasos aparatus, mokėti už apsaugą, inkasaciją, elektrą. Vien banko paslaugos šįmet išaugo 0,25 procento. Kioskų darbuotojoms prie atlyginimų mokami iki 2 proc. priedai, priklausantys nuo pardavimo.

E.Bakanauskienės įsitikinimu, už dešimt kartų mažesnę sumą talonų parduodanti „Lietuvos spauda“ gali dirbti už mažesnius komisinius, nes jai nereikia didelių išlaidų apsaugai bei inkasacijai.

Negali mokėti daugiau

P.Keras sakė, kad „Autrolis“ negali mokėti „Kauno spaudai“ gerokai didesnio atlyginimo nei kitoms platinimo įmonėms: „Nebūtų lygių teisių. Sulauktume priekaištų.“

Tuo tarpu vienos Kauno įmonės direktorė Danguolė Butkuvienė paaiškino, kad versle normalu didesnę apyvartą turintiems tarpininkams mokėti gerokai solidesnį atlygį. Anot jos, yra sričių, kur už 100 tūkst. litų siekiantį pardavimą temokamas 7 proc. komisinis atlyginimas, o už 5 mln. litų dydžio pardavimą – 11 procentų.

„Spaudos leidėjai, nepaisydami išaugusių mokesčių, komisinio atlyginimo nesumažino. Būtent jie ir yra tie, iš kurių gyvename“, – sakė E.Bakanauskienė.

Nesuradus kompromiso, „Kauno spaudos“ vadovė ketina trumpinti kioskų darbo laiką, uždaryti juos sekmadieniais, atsisakyti dviejų pamainų. Tai reiškia, kad mažės darbuotojų atlyginimai, kai kurie gali visai netekti darbo. „Sumokėsime mažiau gyventojų pajamų mokesčio, kuris tiesiogiai papildo Kauno biudžetą“, – sakė E.Bakanauskienė.

„Lietuvos žinios“
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min