Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kauno valdžia užsibrėžė tikslą: Laisvės alėjos rekonstrukcija turi prasidėti jau kitais metais

Laisvės alėja
Edvino Vaitkaus nuotr. / Laisvės alėja.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ilgus metus niekaip neprasidedančią pagrindinės Kauno gatvės – Laisvės alėjos – rekonstrukciją viliamasi pradėti kitų metų pradžioje.

„Principinis pritarimas iš Vyriausybės pusės yra. Laisvės alėjos rekonstrukcija būtų prasidėjusi anksčiau, tačiau daug lėšų pareikalavo „Žalgirio“ arenos statyba, kuri šiuo metu yra svarbiausias miesto prioritetas. Tačiau per tą laiką Laisvės alėja irgi neliko be dėmesio, nes buvo atlikta darbų už 3 mln. Lt, t.y. pakeisti apšvietimo stulpai, suoliukai, nugenėtos liepos. Žalgirio arenos darbams einant į pabaigą, ateina Laisvės alėjos eilė“, – sakė meras Andrius Kupčinskas.

Laisvės alėjos rekonstrukcijos techniniam projektui 1,5 mln. Lt  šiemet skyrė Valstybinė automobilių kelių direkcija.

2009 metais kartu su projektavimo darbus atliekančiais Šarūno Kiaunės projektavimo įmonės atstovais nutarta, kad rekonstrukciją bus galima vykdyti penkiais etapais. Bendra techninio projekto sąmata yra apie 80 mln. Lt. Kiekvienas rekonstrukcijos darbų etapas truks apie metus. Techninio projekto parengimo darbai jau baigti. Šiuo metu vyksta derinimo procedūros, artimiausiu metu bus gautas statybų leidimas.

Pirmąjį rekonstrukcijos darbų etapą planuojama pradėti atkarpoje nuo Vilniaus gatvės iki I.Kanto gatvės (t.y. Centrinio pašto). Šiai atkarpai pertvarkyti reikėtų apie 14 mln. Lt. Rekonstrukciją planuojama finansuoti iš ES, bendradarbiaujant viešajam ir privačiam sektoriui bei savivaldybės skolintų lėšų.

Kauno mero pavaduotojas Rimantas Mikaitis mano, kad Laisvės alėjos rekonstrukcija sunkiai įmanoma be statybos koncesijos pagrindu.

„Manau, kad gerėjant ekonominei situacijai, bankai vėl aktyviau dalyvaus tokiuose projektuose.   Vien ES lėšų neužteks, kad miesto gatvėse išvystume norimus pokyčius, todėl ir rekonstruojant Laisvės alėją be koncesininko greičiausiai neišsiversime“, – teigė R.Mikaitis.

Laisvės alėjos rekonstrukcijos metu iš esmės bus  atnaujinti vandentiekio, nuotekų, elektros, apšvietimo tinklai, įrengti lietaus nuotekų tinklai, kurių dabartiniu metu Laisvės alėjoje nėra.
Po rekonstrukcijos pasikeis gatvės įvaizdis – bus atkuriamos pėsčiųjų gatvės (bulvaro) vaizdas, atstatant buvusį gatvės profilį, išryškinant liepų alėją, atkuriant „konkės“ bėgius – istorinį išskirtinį Laisvės alėjos elementą ir dviračių taką. Jais galės važiuoti modernūs vagonėliai, varomi elektros energija. Bėgiai prasidės nuo Trakų gatvės, tęsis iki Vilniaus gatvės, o ateityje galės pasiekti ir Rotušės aikštę.

Laisvės alėjos dangos bus keičiamos į ilgaamžes granitines, bus keičiami mažosios architektūros elementai, suolai, parenkamos prekybinės, miesto renginių vietos, atnaujinamos aikščių erdvės, želdynai, dalinai pertvarkomos sankryžos, sutvarkomi patekimai į vidinius kiemus ir kt.

Nuolat ieškoma būdų, kaip gyvinti Laisvės alėją, daryti ją patrauklesnę miestiečiams, turistams, palengvinti verslo sąlygas. Dvi saugos tarnybos nuo rugpjūčio mėnesio naktimis patruliuoja centrinėje Kauno miesto dalyje.

Antrus metus Kauno miesto savivaldybės taryba vasaros sezono metu atleido kavines nuo vietinės rinkliavos už leidimą prekiauti lauko kavinėse. Taip pat miesto taryba yra sumažinusi nekilnojamo turto mokestį iki 0,6 proc. Laisvės alėjoje ir Senamiestyje dirbantiems verslininkams, kurie užsiima kavinių, restoranų, viešbučių, galerijų, knygynų ir pan. veikla.

Pamažu vėl didėja patalpų Laisvės alėjoje paklausa. Vienu metu joje buvo nuomojamos 34 parduotuvių patalpos, šiuo metu dar liko 18 neišnuomotų patalpų. Laisvės alėjoje šiemet pradėjo veikti dviračių nuomos punktas, jau antrus metus šioje gatvėje galima naudotis nemokamu bevieliu interneto ryšiu.

Laisvės alėją, jos prieigose esančius viešbučius ir kavines, smarkiai pagyvino turistai. Šiemet gegužės mėnesį „Ryanair“ atidarius savo bazę Kauno tarptautiniame oro uoste, labai padaugėjo turistų. Anksčiau į Kauno oro uostą per mėnesį atvykdavo apie 30 tūkstančių žmonių, dabar jų skaičius jau pasiekė beveik 100 tūkstančių per mėnesį.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min