Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Klaipėdiečiai nesibaimina skųsti nekokybiškų prekių pardavėjų

Ypač daug skundų vartotojų teisių gynėjai sulaukia dėl nekokybiškos avalynės.
scanpix.lt nuotr. / Ypač daug skundų vartotojų teisių gynėjai sulaukia dėl nekokybiškos avalynės.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Įsigiję nekokybiškų prekių klaipėdiečiai dažniau nei kitų miestų gyventojai imasi ginti savo, kaip vartotojų, teises. Tiesa, jie dažniau tą daro ne akis į akį aiškindamiesi su pardavėju, o kreipdamiesi į atitinkamas tarnybas.

Kovo 15-oji paskelbta Pasauline vartotojų diena, ji Vakarų Lietuvoje švenčiama nuo 2001 metų. Per dešimtmetį gerokai pasikeitė vartotojų požiūris į savo teises, tad jas ryžtamasi ginti vis aktyviau. Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos (VNMPI) Klaipėdos skyriaus duomenimis, pernai iš visos apskrities daugiausia užregistruota būtent klaipėdiečių vartotojų skundų dėl prastos prekių kokybės. Iš viso Lietuvoje užregistruoti 1906 vartotojų skundai dėl nekokybiškų gaminių ir paslaugų, iš kurių 64 procentai buvo pagrįsti. Šis skundų skaičius gan mažas, pavyzdžiui, daugelio kitų Europos valstybių gyventojai kur kas labiau linkę ginti savo pažeistas teises. „Manau, kad klaipėdiečiai labai kovoja už savo teises, nes iš praeitais metais Klaipėdos skyriuje užregistruotų 182 skundų, 155 buvo gauti būtent iš uostamiesčio gyventojų“, – teigė VNMPI Klaipėdos skyriaus  vedėjo pavaduotoja Vijoleta Budriuvienė.

Prasilenkia teisės ir pareigos

V.Budriuvienės teigimu, daugelis nesutarimų tarp pirkėjų ir pardavėjų kyla dėl to, kad vieni nežino savo teisių, o kiti – pareigų. Dažniausiai pardavėjai nesilaiko Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių 14 punkto reikalavimo – jeigu pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektacija, jis turi teisę per 14 dienų nuo pardavimo dienos pakeisti ją analogiška preke. Jeigu pardavėjas neturi pakeitimui tinkamos prekės, pirkėjas turi teisę grąžinti pardavėjui prekę ir atgauti už ją sumokėtus pinigus.

Tiesa, kartais pirkėjai įsigudrina grąžinti panaudotą, sugadintą ar praradusią gerą išvaizdą prekę. Pirkėjų patiklumu manipuliuojantys pardavėjai ne visada pateikia informaciją apie perkamą prekę ar paslaugą iki tol, kol vartotojas ją įsigyja. Pasak V.Budriuvienės, dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl prastos kokybės mobiliųjų telefonų, buitinės technikos ir avalynės, retai pasitaiko raštiškų skundų dėl bižuterijos. „Konfliktus dažniausiai išsprendžiame tiesiog paskambinę pardavėjui“, – teigė specialistė.

Sumokėjo ir už ekspertizę

Vienas iš skundų, susijusių su nekokybiška bižuterija buvo gautas pernai ir išspręstas klientės naudai. Pasak V.Budriuvienės, tąsyk pirkėjai žodžiu problemos nepavyko išspręsti, tad ji kreipėsi į VNMPI specialistus. Moteris pasakojo įsigijusi brangią apyrankę, iš kurios iškrito bespalvis akmenukas, nes nulūžo jį laikanti metalinė kojelė. Nors prekių kokybė gali būti įvertinta ir pirkėjo namuose, vis dėlto nuspręsta ją išvežti ekspertizei į Lietuvos Prabavimo rūmus, kadangi apyrankė buvo gana brangi.

Ekspertai pateikė išvadas, kad metalo liejimo metu buvo padarytas brokas, tad vartotoja buvo apginta. „Pardavėjas ne tik grąžino pinigus už apyrankę, bet dar turėjo apmokėti ekspertizės išlaidas“, – apie neeilinį atvejį  pasakojo V.Budriuvienė. Specialistės teigimu, jei pardavėjui būtų pavykę įrodyti, jog prekės trūkumų atsirado dėl to, kad pirkėjas pažeidė naudojimo ar saugojimo taisykles, tokia prekė nebūtų keičiama, neatlygintinai trūkumai nešalinami ir pinigai negrąžinami.

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min