-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2008 09 02

Klevo lapai piktina vairuotojus (papildyta 15.13 val.)

Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojo kelių eismo taisyklių pakeitimai, tarp jų ir nauja taisyklė „šviežiai iškeptiems“ vairuotojams. Dviejų metų vairavimo patirties neturintys vairuotojai ant savo automobilių priekinio ir galinio stiklų privalo užsiklijuoti specialų ženklą – klevo lapą. Vairuotojus piktina ir pats ženklas, ir tai, jog jo vis dar neįmanoma įsigyti.
Naujųjų ženklų – klevo lapų vis dar nėra parduotuvėse.
Naujųjų ženklų – klevo lapų vis dar nėra parduotuvėse. / Justo Grigaravičiaus / 15min nuotr.

Klevo lapo ženklo idėją nuo kitų šalių nusižiūrėjo Susisiekimo ministerija. Saugaus eismo departamento darbuotojai manė, jog toks ženklas, kuris, beje, galioja ir Estijoje, nesukels tiek nepasitenkinimo. Iki šiol mažesnę negu dveji metai vairavimo patirtį turintys vairuotojai privalėjo automobiliuose užsiklijuoti greičio ribojimo ženklus (iki 70 ir iki 90 kilometrų per valandą). Dabar šiuos ženklus pakeitė klevo lapas.

Ženklu nepatenkinti ką tik vairuotojo pažymėjimus gavę vairuotojai. Liaudis jau prigalvojo ir pašaipių palyginimų, tokiu būdu vairuotojai jaučia aplinkinių spaudimą. Nors kaip tik to naujais ženklais norėta išvengti.

Ženklas simbolizuoja atsiprašymą

Pasak Saugaus eismo departamento direktoriaus Vigilijaus Sadausko, sumanymas buvo kitoks.

„Nepatyrę vairuotojai privalėjo automobiliuose užsiklijuoti greičio ribojimo ženklą – 70. Tačiau tai kėlė painiavą kelyje. Vasarą automagistralėje leidžiama važiuoti 130 km per valandą greičiu, o žiemą – 110. Jei tarp tokiu greičiu važiuojančių automobilių pasitaiko vairuotojas, kuriam galima važiuoti tik 70 km per valandą – garantuotai susidaro avarinės situacijos“, – pasakoja V.Sadauskas.

„Kad greičio srityje nebūtų disbalanso, dvejų metų patirties neturintiems vairuotojams automagistralėse leista važiuoti 90 km per valandą greičiu. Net baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus skyrėsi. Tuo piktinosi vairuotojų sąjungos ir kitos įvairios institucijos. Vairuotojai jautėsi diskriminuojami. Mūsų nuomone greitį ribojantis ženklas buvo netikslingas“, – mano Saugaus eismo departamento direktorius.

„Žmogus neturėtų būti verčiamas užsiklijuoti ženklą. Nori užsidedi, nori ne. Taip turėjo būti ugdomas vairuotojų tarpusavio supratimas, kultūra. Nuo 1968-ųjų įvairios užsienio visuomeninės organizacijos naudoja panašius ženklus. Ant automobilių klijuojami ženklai, perspėjantys apie mašinoje važiuojantį kūdikį. Tokiu atveju iš galo važiuojantys vairuotojai supranta, kad priekyje automobilis važiuoja lėčiau dėl atsargumo“, – pasakoja V.Sadauskas.

Anot Saugaus eismo departamento direktoriaus, klevo lapas turėjo simbolizuoti nepatyrusio vairuotojo atsiprašymą prieš nervingus, asais save laikančius vairuotojus.

„Klevo lapą pamatę vairuotojai turėtų suprasti, kad nepatyręs vairuotojas, galbūt važiuojantis lėčiau, atsiprašo už kitiems vairuotojams sukeltus nepatogumus“, – mano V.Sadauskas.

Vyriausybės sumanymas kitoks

Pasak pašnekovo, pirmoji ženklo idėja buvo visai kitokia negu yra dabar.

„Mes norėjome, kad šis ženklas nebūtų privalomas. Taisyklė skambėjo taip: vairuotojams, neturintiems dvejų metų patirties, rekomenduojama ant galinės automobilio dalies stiklo kairės pusės užsiklijuoti klevo lapą. Vyriausybė pakeitė žodį „rekomenduojama“ į „privaloma“. Dabar kvadratinį klevo lapą vairuotojai privalo klijuoti ir ant automobilio priekinio, ir ant galinio stiklo“, – teigia V.Sadauskas.

Kvadrato kraštinė gali būti nuo 150 iki 200 mm ilgio. Tokių klevo lapų neturintys vairuotojai bus baudžiami įspėjimu arba bauda nuo 20 iki 40 litų. Baudos numatytos, o ar vyriausybė pasirūpino tokių ženklų platinimu, kad vairuotojai galėtų išvengti baudų?

Nepatyrę vairuotojai piktinasi, kad tokių ženklų parduotuvėse ar degalinėse nėra. Dar liepos mėnesį jų nebuvo galima įsigyti net ir „Regitroje“. Pasak A.Sadausko, lipdukus gaminanti įmonė buvo paraginta juos reklamuoti, kad žmonės žinotų, kur ženklų galima įsigyti.

„Žmonės gali klevo lapus atsispausdinti patys, jų yra internetiniuose puslapiuose, pvz., www.nezudyk.lt. Ženklais turėtų prekiauti ir degalinės“, – teigia Saugaus eismo departamento direktorius. Ar taip yra iš tiesų?

Lauksime krintančių klevo lapų

Situacija graudžiai juokinga. Aplankius šešias vietas, kuriose lyg ir galėtų būti prekiaujama naujais ženklais, jų įsigyti nepavyko. Automobilių dalių parduotuvėse apie tokius ženklus niekas nėra girdėjęs. Vilniaus miesto Viršuliškių mikrorajone esančioje degalinėje Statoil pardavėjas tikino girdėjęs apie naujuosius klevo lapus, tačiau aiškino, jog jų degalinėje dar nėra buvę.

Parduotuvėje Pasidaryk pats viltį teikė automobiliams skirtų prekių skyrius. Deja, jo paradavėja, išgirdusi apie klevo lapus, tik išpūtė akis. Ten ir dabar dar pardavinėjami jau niekam nebereikalingi ženklai – greitį ribojantys iki 70 km per valandą. Klevo lapais neprekiauja net ir didieji prekybos centrai. Belieka laukti, kol klevai numes savo lapus.

Tiks ir nupaišytas ženklas

Policijos departamento Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius tikina, jog pirmąsias savaites policijos pareigūnai nebus itin griežti ženklo neturintiems vairuotojams.

„Aš manau, kad žmogiškumui vietos visada atsiras. Pareigūnai kol kas nebus itin griežti“, – pažadėjo G.Aliksandravičius.

Tačiau jo nuomone, šį klausimą kelia tik tie, kuriems netinka nei ženklas ribojantis greitį, nei klevo lapas.

„Sąžiningi ir dori žmonės ras kaip jį įsigyti arba nusipiešti“, – įsitikinęs G.Aliksandravičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius