Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2016 03 01

Kaunietis piktinasi: „Įsigijęs butą, turiu išsipirkti ir parkavimo vietą? Absurdas“

Kauno naujų butų kvartale Ašmenos 1-ojoje gatvėje – karo zona. Gyventojai piktinasi, jog jų namus pastačiusi UAB „Būstuva“ neskiria kieme nemokamos vietos mašinai. „Reikalaujama antžemines parkavimo vietas išsipirkti. Staiga išdygę kelio ženklai draudžia statyti mašinas ir šalikelėje“, – teigė vienas gyventojas. Konfliktas įsiplieskė ir tarp kaimynų: vieni ženklus naikina, kiti skundžia policijai.
„Būstuvos“ kvartalo kiemai
„Būstuvos“ kvartalo kiemai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Nenori mokėti už aikštelę

Ašmenos 1-osios g. gyventojas Tomas Vitkauskas prisipažįsta: jų gyvenamajame kvartale susidarė kurioziška situacija.

Butui nėra skirta nė vienos nemokamos vietos. Dėl to vyksta teismo procesas.

„Atsikrausčius į naujų butų kvartalą Ašmenos 1-ojoje gatvėje, prasidėjo problemos dėl antžeminės parkavimo aikštelės. Butui nėra skirta nė vienos nemokamos vietos. Dėl to vyksta teismo procesas. Šiuo metu vietą galima išsipirkti iš statytojo „Būstuvos“. Neišpirktos jos užstatomos blokeliais.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai

Keisčiausia yra tai, kad maždaug prieš du mėnesius atsirado kelio ženklai, iš abiejų pusių draudžiantys tiek sustoti, tiek stovėti. Taip buvo panaikintos paskutinės nemokamos stovėjimo vietos, kurių trūkumas vakarais – didžiulis“, – problemą nupasakojo T.Vitkauskas.

Anot jo, kvartalas yra akligatvyje, o šalikelėje telpa apie 60 automobilių. Todėl vyras nesuvokia, kam trukdo šalia sustatytos mašinos. Jis įtaria, kad tokiu brutaliu būdu, susitarusi su Kauno miesto savivaldybe, „Būstuva“ bando priversti gyventojus pirkti antžemines ir požemines parkavimo vietas.

Meta kaltinimus jis ir miesto valdžiai, neva, pastačiusi kelio ženklus be pagrindo, ji, gali būti, supainiojo viešuosius ir privačiuosius interesus.

Per trejetą metų susidarė tokia situacija, kad tie, kurie yra išsipirkę mašinų stovėjimo vietas, patenkinti pastatytais kelio ženklais, o tie, kurie nėra susimokėję ir neturi kur statyti mašinų, – tuos ženklus laužo ar uždažo. 

Žinojo, ką perka

Pakalbintas UAB „Būstuvos“ vadovas Edvardas Galvanauskas tikino, jog visa tai, kas vyksta – tik politika. Vyras teigė, jog besiskundžiant 15min, norima daryti spaudimą teisėjams, šiuo metu sprendžiantiems ginčą tarp įmonės ir dalies šio kvartalo gyventojų.

„Pirmieji pradėjome Kaune taikyti Vilniaus praktiką: pastatyti nauji butai bei mašinoms skirtos stovėjimo vietos parduodamos atskirai. Sulaukėme pasipriešinimo. Keista, juk butų pirkimo-pardavimo sutartyse viskas buvo paaiškinta. Jose nebuvo kalbama apie parkavimo vietas. Jau tuomet tikinome, jog tik vėliau bus suformuoti pasiūlymai dėl požeminių garažų ir antžeminės stovėjimo aikštelės“, – tikino E.Galvanauskas.

Kažkaip to, kad mokėjo 50 tūkst. Lt mažiau už butą, jie neprisimena ar nenori prisiminti.

Jo teigimu, dėl to 2007-aisiais, baigus statyti tris kvartalo daugiabučius, žmonėms netgi buvo nuleista buto kaina (žemiau rinkos kainos) – 1000 Lt už kvadratinį metrą.

„Kažkaip to, kad mokėjo 50 tūkst. Lt mažiau už butą, jie neprisimena ar nenori prisiminti“, – teigė „Būstuvos“ vadovas.

Jam keista, jog gyventojai parkavimo vietas, kurios pareikalavo įmonės investicijų, nori gauti dykai.

„Tam, kad jas sukurtume, išleidome bankų pinigus. Juk statant daugiabutį, 5 proc. butų privalo būti pritaikyti neįgaliems asmenims. Bet jie kažkodėl neprašo dykai jiems juos atiduoti“, – šyptelėjo E.Galvanauskas.

150 metrų yra daug?

„Būstuvos“ vadovo teigimu, daugiabutyje apsistojęs ne vienas pensininkas. Pirkdami butą jie norėjo išleisti kuo mažiau. Mašinos laikymo vieta jiems neaktuali. Todėl įmonė ir siūlė atskirus paketus, kad tik būtų pigiau.

VIDEO: Kelias į „Būstuvos“ kvartalą Kaune – sunkiai pravažiuojamas dėl mašinų apstatymo

„Nevertėme tuomet pirkti to, ko kai kuriems nereikėjo. Į buto kainą neįtraukėme parkavimo. Todėl ji ir buvo žemesnė“, – paaiškino E.Galvanauskas.

Pasak jo, šiuo metu iš 256 Ašmenos 1-oji kvartale esančių butų likę neparduoti tik 7. Apie trečdalis mašinų statymo vietų yra išpirktos. Tie, kas įsigijo, yra patenkinti, kad nereikia stumdytis aikštelėje.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai

„Piktinasi tik trečdalis gyventojų. Paklausinėkite likusių – jie pyksta ant vietų neišsipirkusių kaimynų, nes šie dažnai užstato įvažiavimus į garažus ar net kelią“, – teigė įmonės vadovas.

Viena antžeminė parkavimo vieta kainuoja 1500–1700 eurų. Vieta garaže – 9000 eurų. Bendrovė suteikia galimybę sumokėti šią sumą per 2 ar 3 metus.

„Juokinga suma, bet jiems vis vien netinka. Mes norime tartis. Nuolat organizuojame nuomos akcijas. Siūlome išsinuomoti vietą už 5 eurus per mėn. Deja, jie nori gauti tas vietas už dyką“, – teigė E.Galvanauskas.

Viena antžeminė parkavimo vieta kainuoja 1500–1700 eurų. Vieta garaže – 9000 eurų.

Vyras kelia klausimą: „Ar 150 metrų yra daug?“. Būtent tokį atstumą reikia nueiti nuo valdiškos teritorijos šalia parko, kurioje nemokamai galima statyti šimtą automobilių.

„50 žingsnių nuo laiptinės yra mūsų mokama, aptverta, saugoma aikštelė. Mėnesio nuomos kaina – 15 eurų. Netinka. Siūlome už 25 eurus per mėnesį išsinuomoti požeminį garažą, o tai – 15 žingsnių nuo laiptinės. Netinka.

Štai gyvenantys Dainavoje vietą nuomojasi aikštelėje, esančioje už 1,5 km nuo namų. Baisūs pinigai, atstumai. O čia? Nenori jie nei pirkti, nei nuomotis. Jiems tai – principo reikalas“, – išvadą padarė „Būstuvos“ vadovas.

Kelio ženklai – ugniagesių nurodymas

„Būstuvos“ vadovas pasiteisino ir dėl kelio ženklų, draudžiančių sustoti šalikelėje. Pasak jo, jie buvo įrengti prieš ketvertą metų, kai buvo baigtos mašinų stovėjimo aikštelės bei garažų statybos.

„Būstuvos“ nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai
„Būstuvos“ nuotr./Kelio ženklai vis nulaužiami ar uždažomi

„Priešgaisrinė gelbėjimo valdyba nurodė pastatyti kelio ženklus, kitaip būtų neleidusi aikštelės atiduoti vertinti valstybinei komisijai. Gatvėje yra įrengti hidrantai, šuliniai, o gyventojai juos su mašinomis užstatydavo. Gaisrinės negalėjo privažiuoti prie namų“, – paaiškino E.Galvanauskas.

Tačiau kai tik išdygo kelio ženklai, prasidėjo chuliganizmas: juos vis nulauždavo ar uždažydavo. Tuomet nuspręsta gyventojams pasiūlyti savo lėšomis įsirengti užvažiavimą vienu ratu ant šaligatvio – pažeminti bortus, tačiau trejus metus to niekas nesiėmė. 2015 m. rudenį ženklai buvo atstatyti.

„Kauno miesto savivaldybei atsibodo laukti. Privažiavimas prie namų nuolat buvo užbarikaduojamas. Esame užfiksavę, kaip greitoji medicinos pagalba negali įvažiuoti į kiemą. Vargo ir šiukšlių vežėjai, neprivažiuojantys prie konteinerių. Prasidėjo kaimynų rietenos“, – teigė „Būstuvos“ vadovas.

„Būstuvos“ nuotr./„Būstuvos“ kvartalo kiemai
„Būstuvos“ nuotr./Greitosios pagalbos automobilis negali įvažiuoti į kiemą

Anot jo, į Ašmenos 1-ąją gatvę iki šiol nuolat važiuoja policija. Ne tik nubausti draudžiamoje vietoje stovinčių mašinų savininkus, bet ir surašyti protokolų dėl naujai pastatytų kelio ženklų niokojimo.

„Kaimynai grasina vieni kitiems. Taip čia ir gyvenama. Nors yra įrengtos kameros, kelių ženklų laužytojų neva tai nė viena neužfiksuoja“, – patikino E.Galvanauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius