-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 06 01

Kybartai vėl dūsta nuo sunkiasvorių

Ilgos krovininių automobilių vilkstinės, išsirikiavusios Kybartuose, nutįsta net iki Virbalio. Jų trumpėjimas numatomas tik rudeniop.
Šią savaitę spręsis, ar Lietuvos vežėjai turės teisę vilkikais gabenti krovinius Rusijoje.
Vilkikai / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Ramoniškių pasienio postas nuo gegužės 25 dienos uždarytas visai vasarai. Jis turi būti rekonstruotas iki rudens. Todėl visos iš Lietuvos į Kaliningrado sritį važiuojančios mašinos kreipiamos per du postus – Panemunės bei Kybartų.

Gresia ekologinė „bomba".

„Negalime saugiai įvažiuoti į savo kiemus ir išvažiuoti iš jų, o „fūrų" vairuotojai jau net savo reikalais eina į mūsų sodus ir daržus – tiesiai po langais. Jei visą vasarą taip bus, liksim be daržovių ir vaisių", – LŽ kalbėjo J.Basanavičiaus gatvės gyventojai.

Jų skundų jau sulaukė ir Kybartų seniūnija. Kaip teigė seniūno pavaduotoja Nijolė Karnickienė, kol kas daugiausia nepasitenkinimo – tik dėl intensyvaus eismo gatvėse bei sunkiasvorėmis mašinomis užstatytų įvažiavimų į kiemus. Tačiau gali būti, kad netrukus pasipils skundų ir dėl ekologinių problemų. J.Basanavičiaus gatvės ruože, kuriame rikiuojasi vilkikai, nėra viešųjų tualetų. Jiems pastatyti komunalininkai ne tik neturi lėšų, bet ir vietos. Už šaligatvio prasideda privačios valdos.

Netelpa į terminalą

Valstybės sienos apsaugos tarnybos duomenimis, vakar Kybartų pasienio poste krovininių automobilių vairuotojams teko laukti ilgiau nei parą – iki 28 valandų. Penktadienį šis laikas buvo pailgėjęs net iki 36 valandų.

Negalime saugiai įvažiuoti į savo kiemus ir išvažiuoti iš jų, o

Dalis automobilių teisės įvažiuoti į Rusiją laukia specialiai tam įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje-terminale. Ten yra nedidelė kavinė, higienos patalpos su tualetais bei dušais. Į terminalą, prieš kirsdami valstybės sieną, privalo užsukti visi krovininiai bei lengvieji automobiliai.

Dabar lengvųjų automobilių terminale beveik nėra, o krovininių tiek daug, kad į jį telpa ne visi. Automobilių virtinės J.Basanavičiaus gatve kartkartėmis nusidriekia net iki Kybartų miesto ribos, o gatvės pakraštyje išsirikiuoja apie 100 ar daugiau sunkiasvorių vilkikų. Penktadienį eilės ilgis buvo pasiekęs savotišką rekordą – nutįso net iki Virbalio, esančio už 3 kilometrų, prieigų.

„Snaudžia" rusų muitininkai

„Kiek automobilių lūkuriuos Kybartuose, priklauso nuo to, kiek jų priims Rusija. Jei dėl kokių nors priežasčių krovinio forminimo procedūros užsitęsia, ir eilė ištįsta", – LŽ teigė terminalą eksploatuojančios UAB „Vildega" darbuotojai.

Panašiai tvirtino ir LŽ kalbintas Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Zigmas Kriščiūnas. Anot jo, kai kuriomis dienomis Rusijos pareigūnai į Kaliningrado sritį įleidžia apie 150 sunkiasvorių vilkikų, o kartais – perpus mažiau. Lietuvos pusės posto pajėgumas yra didelis – per parą galima patikrinti 700 valstybės sieną kertančių krovininių automobilių, nors jų realiai važiuoja beveik perpus mažiau. Tačiau Rusija vis dar naudojasi senuoju postu, kuris teturi vieną juostą iš Lietuvos išvažiuojantiems krovininiams automobiliams priimti. Todėl neutralioje zonoje po Lietuvos pareigūnų atlikto muitinio patikrinimo nuolatos stoviniuoja nuo kelių iki keliolikos krovininių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius