Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2009 11 23

Madingoms iniciatyvoms – ir pagyrimai, ir kritika

Puiki galimybė įsisiūbavus sunkmečiui pigiau įsigyti madingų rūbų bei aksesuarų ar gudrus verslininkų, kenčiančių dėl sumažėjusio vartojimo, triukas? Pastaruoju metu sostinę „užkrėtusius“ mados renginius dizaineriai ir su mados industrija susiję žmonės vertina skirtingai.
„Mados išpardavime“ vilniečiai domėjosi tiek brangesniais dizainerių kurtais rūbais, tiek pigesnėmis vintage stiliaus prekėmis.
„Mados išpardavime“ vilniečiai domėjosi tiek brangesniais dizainerių kurtais rūbais, tiek pigesnėmis vintage stiliaus prekėmis. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Savaitgalį, nuo ankstyvo šeštadienio ryto iki vakaro būrys vilniečių šurmuliavo „Mados išpardavime“, kurį surengė rugsėjo mėnesį gana plačiai nuskambėjusią „Mados naktį“ organizavęs Tomas Grižas. Vaikinas tvirtino, kad mados išpardavimai sėkmingai gyvuoja visame pasaulyje. „Tokius renginius mačiau ne vienoje pasaulio mados sostinėje. Norėjosi, kad kažkas panašaus vyktų ir Vilniuje“, – sakė į išpardavimą kelias dešimtis įvairioms prekybos vietoms atstovavusių dalyvių sukvietęs T.Grižas.

Nepaisant to, kad bilietas kainavo 20 Lt, „Mados išpardavime“ apsilankė per 500 žmonių, tarp kurių buvo galima pamatyti ir žinomų veidų. Išpardavime sutikta drabužių dizainerė Daiva Urbonavičiūtė džiaugėsi nauja idėja: „Manau, kad tokių renginių poreikis Vilniuje tikrai yra, nes pas mus egzistuoja tik dizainerių mada, nėra vadinamosios gatvės mados“.

Tačiau dešimtus metus skaičiuojančio festivalio „Mados infekcija“ prodiuserė Renata Mikailionytė neatmetė galimybės, jog tokiu būdu apsukrūs verslininkai tiesiog prisidengia mados vardu. „Man būtų įdomu lankytis išpardavime, kuriame dalyvautų dizaineriai, neturintys savo boutique, kur būtų galima įsigyti tokių prekių, kurių negali nusipirkti niekur kitur“, – skeptiškai vertindama idėją, kad renginyje dalyvavo beveik vien tik parduotuvės, sakė ji. „Bet juk ir verslininkus reikia paremti“, – ironizavo R.Mikailionytė.

„Mados infekcijos“ prodiuserei pritarė ir dizaineris Aleksandras Pogrebnojus, pareiškęs: „Mada – tai ne „Maxima“ ar „Taupa“, kad joje vyktų išpardavimai“.

Mada – tai ne „Maxima“ ar „Taupa“, kad joje vyktų išpardavimai.

„Mados išpardavimo“ organizatorius T.Grižas pasakojo, kad renginio pavadinimas ne visai tiesiogiai atspindėjo renginio idėją: „Išpardavimas – tai nereiškia, kad pristatomos tik senos kolekcijos. Šiame renginyje vieni išparduoda, kiti nori parodyti, ką turi, treti pristato naujienas“. Paklaustas, ar nesibaimino, kad sunkmečiu žmonės taupo, todėl neateis pirkti rūbų, T.Grižas sakė, jog tokio renginio esmė – ne pats pirkimas: „Čia atėjęs vienoje vietoje gali daug pamatyti, patirti. Aišku, pamatai ir gražių drabužių, gal kažką įsigyji. Juk net ir sunkmečiu visi nevaikšto su tais pačiais drabužiais, o ką jau kalbėti apie moteris, kurios nori puoštis“.

Geras būdas prisistatyti

Pirmajame „Mados išpardavime“ nedalyvavo žymiausi Lietuvos dizaineriai. „Dalyvauti buvo pasiūlyta labai daug kam. Manau, jog tie, kurie nebijojo surizikuoti, laimėjo. Žinoma, garsiausi dizaineriai turi savo vardą, jie patys sėkmingai pristato savo kolekcijas, todėl jiems tokio renginio nereikia. Mes stengėmės pristatyti tuos, kuriems patiems tai būtų įdomus renginys, kuriems tai yra svarbu“, – renginio koncepciją aiškino organizatorius.

„Mados išpardavime“ savo darbus pristačiusios savo parduotuvės neturinčios, tačiau kuriančios pagal individualius užsakymus dizainerės Alesia Rolik ir Jakaterina Vasilega tvirtino, kad šis renginys – geras šansas parduoti savo kūrinius. Tuo metu parduotuvės „Vintage boutiq“ savininkė Inga Zakarevičienė teigė, kad jos pagrindinis tikslas nėra kuo daugia užsidirbti. „Tikrai nesitikiu, kad daug parduosim. Tačiau, aišku, geras būdas reklamuotis, žmogus čia gali pasižiūrėti, pasimatuoti“, – neslėpė ji.

Išpardavimas nuvertina madą

R.Mikailionytė pastebėjo, kad „Mados išpardavimui“ pritrūko originalumo: „Reikėjo sukviesti tuos, kurių niekur kitus nepamatysi, nes juk į parduotuves žmonės gali nueiti ir šiaip. Vienintelis būdas juos prikviesti – tai itin didelės nuolaidos, kurių nebūna kasdien. Tačiau ar šiame išpardavime jos buvo?“.

Dizaineris A.Pogrebnojus taip pat skeptiškai vertino renginio koncepciją: „Man ši idėja nepatinka. Koks gali būti mados turgus? Jei norės, kiekvienas dizaineris pats pasidarys savo išpardavimą“, – kalbėjo jis. Jo tvirtinimu, dangstydamiesi mados vardu tokie renginiai nuvertiną pačią madą iš esmės. „Manau, tai yra priežastis, kodėl nei vienas normalus dizaineris nedalyvavo šiame išpardavime“, – sakė A.Pogrebnojus.

Tačiau renginio dalyviai neliko juo nusivylę – štai parduotuvės „Vintage boutiq“ savininkė I.Zakarevičienė aiškino, jog tokių ir panašių iniciatyvų labai reikia, nes jaučiamas didelis jų stygius.

Daugėja stilingo jaunimo

„Mados išpardavimo“ dalyviai džiaugėsi ne tik gana gausiu renginio lankytojų būriu, bet ir tuo, kad Vilniuje daugėja stilingų žmonių.

„Atrodo, kad lietuvių supratimas apie madą tik gerėja. Į jaunąją kartą iš viso malonu pasižiūrėti – jie visi be galo stilingi“, – šypsojosi I.Zakarevičienė. Jai antrino ir T.Grižas: „Prieš trejus metus turbūt vos vienas procentas žmonių buvo girdėję žodį vintage. Dabar šį žodį bent jau žino daugelis“. Anot jo, brangius drabužius derinti su vintage detalėmis ar rūbais pasaulyje populiaru jau daugelį metų, ši mada po truputį atkeliauja ir į Lietuvą.

Šiuo klausimu panašią nuomonę turėjo ir R.Mikailionytė: „Labai smagu, kad Vilniuje atsiranda daug mažų parduotuvėlių. Matyt, žmonės keliauja, pamato ir parsiveža idėjas čia“. Anot jos, įtakos gali turėti ir vis labiau mada besidomintis jaunimas. Ji džiaugėsi, kad gatvėse daug įdomių žmonių, elegantiškų damų. „Žinoma, gal ne tiek tiršta kaip Londone, Milane ar Barselonoje, tačiau jų yra. Deja, turime ir snobų, kurie pernelyg vertina daiktus“, – sakė R.Mikailionytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius