Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti
2010 06 09

Ministro laiškas JAV pareigūnams nepadėjo išlaisvinti Puerto Rike laikomų Lietuvos jūrininkų

Nei diplomatų pastangos, nei Lietuvos susisiekimo ministro laiškas JAV valdžios pareigūnams nepadėjo išlaisvinti septynių Lietuvos jūrininkų, pusantro mėnesio laikomų Puerto Riko sostinėje San Chuane.
Laivas „Deltuva“
Laivas „Deltuva“ / ljl.lt nuotr.

Sumokėjus užstatą, išlaisvintas dėl taršos įkliuvęs laivas „Deltuva“, tačiau jis iš Puerto Riko išplaukė be dalies įgulos, rašo „Lietuvos rytas“.

Balandžio 21-ąją Puerto Rike laivą patikrinę JAV pakrančių apsaugos pareigūnai nustatė, kad „Deltuvoje“ vandens valymo įranga neatitinka tarptautinių reikalavimų. Įtariama, kad Lietuvos įgula naftos produktais užterštą vandenį pylė už borto.

„Deltuva“ priklauso bendrovei „Lietuvos jūrų laivininkystė“, o didžiąją jos akcijų dalį (61,44 proc.) valdo valstybė.

Lietuvos laivai užsienio uostuose 2007 metais buvo sulaikyti 3 kartus, 2008-aisiais ir 2009 metais – po 2 kartus.Už tvarkos pažeidimus įmonei gresia baudžiamoji byla Puerto Rike, kurį administruoja JAV. Per kelias savaites turėtų būti nuspręsta, ar užtenka įkalčių, kad byla būtų perduota teismui.

„Kaltinimų dar nėra pareikšta, bet JAV pakrančių apsaugos tarnyba jau perleido tyrimą JAV teisingumo departamentui. Dažniausiai tai įvyksta tik tada, jei yra pagrindas“, – teigė Lietuvos ambasados JAV konsulas Laimis Rubinskas, pagalbos kreipęsis ir į Ispanijos generalinį konsulatą Puerto Rike.

Tam, kad amerikiečiai leistų gabenti krovinius toliau, kol vyks ikiteisminis tyrimas, iš savininkų  pareikalauta piniginio užstato.

„Deltuvą“ išvaduoti iš San Chuano uosto kainavo pusę milijono dolerių, arba beveik pusantro milijono litų. Per Puerto Rike nusamdytus advokatus pinigus sumokėjo „Lietuvos jūrų laivininkystė“.

Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis išsiuntė laišką JAV teritorinio saugumo sekretorei Janet Napolitano. Pabrėžta, kad „Deltuva“ priklauso įmonei, kurios didžiausia akcininkė yra valstybė, ir prašyta pagalbos Lietuvos jūrininkams.

17 tūkstančių tonų galinti gabenti „Deltuva“ gegužės pabaigoje gavo leidimą išplaukti iš San Chuano, kuriame praleido 33 dienas. Pirmiausia Lietuvos laivas krovinį nugabeno į Alabamos valstiją, paskui pasiekė Hjustono uostą.

Tačiau kapitonas O.Femkinas liko krante su trimis mechanikais ir trimis motorininkais: Viktoru Prolisko, Romualdu Jundulu, Valerijumi Serebriakovu, Genadijumi Matko, Anatolijumi Mikuliu ir Sergejumi Morozovu. Visi jie – Lietuvos piliečiai.

Jūrininkai buvo ne kartą apklausiami tyrimą atliekančių JAV pareigūnų, ar sąmoningai pažeidė Tarptautinę konvenciją dėl teršimo iš laivų prevencijos.

2009 metų JAV pakrančių apsaugos statistikos duomenimis, Lietuvos laivai nebuvo didesnės rizikos laivų sąraše. Tačiau „Deltuva“ – ne pirmas JAV pareigūnų sulaikytas „Lietuvos jūrų laivininkystės“ laivas.

Pernai balandį Naujajame Orleane įkliuvo „Raguva“, nusižengusi Tarptautiniam laivų ir uostų saugumo kodeksui.

Lietuvos laivai užsienio uostuose 2007 metais buvo sulaikyti 3 kartus, 2008-aisiais ir 2009 metais – po 2 kartus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius