Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Naują aplinkkelį ir sveikina, ir keikia

Iškilmingos ceremonijos metu atidaryta pirmoji Vilniaus vakarinio aplinkkelio atkarpa.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Vilniaus vakarinio aplinkkelio ruožas
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vairuotojai jau gali išbandyti dalį Vilniaus vakarinio aplinkkelio – nuo šiol pasiekti sostinę važiuojant iš Kauno ar Trakų jau įmanoma ne tik įprastais maršrutais, bet ir iš aplinkkelio įsukus į L.Asanavičiūtės gatvę. Tačiau nauju aplinkkeliu džiaugiasi ne visi – iki šiol buvusi gana tyli miegamojo miesto mikrorajono gatvė praranda ramybę.

Lazdynų gyventojai galės šiek tiek atsikvėpti, nes automobilių srautas šiame rajone turėtų šiek tiek sumažėti. Tačiau jų kaimynai iš Karoliniškių prognozuoja, kad artimiausiu metu vairuotojams spūstyse gali tekti stovėti ne tik Laisvės prospekte, bet ir L.Asanavičiūtės gatvėje, su kuria ir sujungta pirmasis vakarinio aplinkkelio ruožas. Planuojama, kad automobilių srautas čia bus kelis kartus didesnis nei iki šiol.

Informacijos pritrūko

Vilniaus savivaldybės Komunalinio ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Algirdas Šešelgis prisipažino, kad dėl pasikeitusio eismo organizavimo L.Asanavičiūtės gatvėje jau sulaukė daugybės nepatenkintų Karoliniškių gyventojų skambučių. „Šioje gatvėje jau prieš kelias dienas pastatyti nauji kelio ženklai, budi policija, kad žmonės kuo greičiau priprastų prie pasikeitusių eismo sąlygų. Tačiau žmonės nepatenkinti, sumažėjo ir vietų, kur galima statyti automobilius“, – sakė A.Šešelgis.

Anot savivaldybės atstovo, gyventojai kol kas nėra pakankamai informuoti apie pokyčius, o tai esą projekto vykdytojų kaltė. „Dėmesio informacijos pateikimui buvo skirta per mažai, reikėjo žmones informuoti iš anksto. Todėl dabar sulaukiame gyventojų skundų. O kai po langais ims važinėti daugybė automobilių, skundų bus dar daugiau. L.Asanavičiūtės gatve neleidome važiuoti tik tranzitiniam krovininiam transportui, nes šios gatvės pralaidumas tam per mažas“, – kalbėjo A.Šešelgis.

Apskaičiuota, kad iki šiol L.Asanavičiūtės gatve eismas suintensyvėdavo tik rytinio ir vakarinio piko metu, tuomet per valandą šia gatve pravažiuodavo apie 800 automobilių. Planuojama, kad dabar per valandą čia pravažiuos net iki 3 tūkst. automobilių, o piko metu šis skaičius gali ūgtelėti ir iki 4 tūkst. „Labai tikimės, kad ši gatvė neužsikimš. O nepatogumai gyventojams bus laikini, nes netrukus prasidės II aplinkkelio etapo statybos darbai“, – sakė A.Šešelgis.

Konkursas dar nepaskelbtas

Tiesa, kada tiksliai pradės statyti kitą aplinkkelio ruožą, dar nežinoma. Anot savivaldybės Infrastruktūros skyriaus Investicijų poskyrio vedėjos Ilonos Lankininkienės, jau pateikta paraiška gauti Europos Sąjungos (ES) paramą, projekto sąlygos derinamos su Transporto investicijų direkcija.

„Konkursas turėtų būti paskelbtas per mėnesį. Po jo paaiškės galutinė darbų kaina. Preliminariai skaičiuojama, kad II etapas, kurio metu vakarinis aplinkkelis susijungs su Ozo gatve, kainuos apie 146 mln. Lt. Iš jų didžiąją dalį skirs ES“, – sakė I.Lankininkienė.

Iš ES tikimasi gauti 134 mln. Lt, beveik 12 mln. Lt pridės valstybė. Kokia dalimi teks prisidėti savivaldybei, kol kas tiksliai nėra žinoma – savivaldybei teks sumokėti už tuos darbus, kurie negali būti finansuojami ES lėšomis.

Vilniaus vakarinio aplinkkelio I etapo statybų metu pastatyta trijų lygių sankryža Oslo gatvėje, tunelis ties Gudeliais, nutiesta pusės kilometro ilgio gatvė, kuri sujungė Oslo ir L.Asanavičiūtės gatves. Už darbus su jų vykdytojais turėtų būti atsiskaityta iki gegužės. Iš viso už I etapo darbus bus sumokėta apie 117,4 mln. Lt. Iš jų didžioji dalis yra ES parama – 88 mln. Lt, valstybė skyrė 7,8 mln. Lt, savivaldybė – 21,5 mln. Lt.

III etapo metu aplinkkelis bus baigtas ir susijungs su Ukmergės gatve. Tikimasi visą aplinkkelį pastatyti iki 2014 metų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min