Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pagrįsti kelių priežiūros reformos būtinybę E.Masiulis žada iki jos pradžios

Kelio darbai
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Kelio darbai
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Susisiekimo ministras Eligijus tikina iki būsimos kelių priežiūros reformos pradžios tikrai pagrįsiantis, kodėl valstybės kelių priežiūros funkciją reikia perduoti į privačias rankas.

Kol kas parlamentarams kylančias abejones jis sklaido tik žadamais sutaupyti milijonais, pranešė Lietuvos televizijos naujienų laida „Panorama“.

Pirminį Vyriausybės pritarimą gavusi Susisiekimo ministerijos idėja optimizuoti valstybės kelių priežiūrą, perduodant ją į privačias rankas, kelia abejonių Seimo nariams.

Valstybės kelių priežiūrai kasmet yra skiriama apie 300 mln. litų ir daugiau.

Parlamentarai norėtų gauti išsamią studiją, pagrindžiančią tokių veiksmų reikalingumą. Susisiekimo ministras sako ją tikrai pateiksiantis, o kol kas galimą valstybinių kelių priežiūros reformą aiškina noru taupiau naudoti keliams skiriamus pinigus.

„Ieškome sprendimų taupiau naudoti pinigus. Ir viena iš alternatyvų yra ne privatizavimas, kaip jūs sakote, – keliai išliktų kaip inžineriniai statiniai valstybės balanse, tačiau pačios funkcijos išnuomojimas konkurso būdu parenkant vieną ar kitą rangovą. Mūsų skaičiavimais, tai leistų sutaupyti per metus daugiau kaip 100 mln. litų“, – sakė E.Masiulis parlamentarams.

Privatų partnerį kelių priežiūrai ministerija ketina pasitelkti pagal Didžiojoje Britanijoje ir Lenkijoje taikomą modelį, vietoj tradicinės koncesijos pasirinkdama viešosios ir privačios partnerystės principą. Tuomet privatus partneris gautų ne tiesiogiai iš kelių naudotojų surinktus pinigus, o valstybės atlygį už darbus.

Idėja perduoti valstybės kelių priežiūrą į privačias rankas susisiekimo ministerijoje sklando nuo pat pirmųjų E. Masiulio atėjimo į ministro postą dienų. Gandų, esą ši funkcija gali būti patikėta kuriam nors stambiam privatininkui, būta ir dirbant Gedimino Kirkilo Vyriausybei.

Valstybės kelių priežiūrai kasmet yra skiriama apie 300 mln. litų ir daugiau. Šiuo metu 21 tūkst. kilometrų valstybės kelių prižiūri 11 strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių regioninių įmonių.

Norint jų funkcijas perduoti privatininkams, pirmiausiai reikėtų keisti jų statusą ir viešą bei privačią partnerystę reglamentuojančius teisės aktus.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min